Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Advertisements

Poznawanie metody projektu
7 punktów Kodeksu 2.0.
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Małgorzata Bochyńska Klasa II c I Społeczne Gimnazjum w Zamościu.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Sposoby wykorzystania sieci
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Wiersze Jana Kochanowskiego oczami Młodzieży XXI wieku
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
TARGI
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Szkolny Kodeks 2.0.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Program eTwinning Planowanie projektów
„Charlie i fabryka czekolady”
Program eTwinning Planowanie projektów
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec „ Zabawa z fizyką” KLASA 2: ANIA MAGDA KAROLINA MACIEK KLASA 1: IWONA KLAUDIA MATEUSZ ADRIAN KLASA 3: KAMILLA KAROLINA KLASA 2: ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec Strona 1 z 13

CELE PROJEKTU: 1. Kształcenie pracy zespołowej, umiejętności współpracy , podziału pracy , porozumiewania się. 2. Kształcenie umiejętności posługiwania się komputerem jako źródłem wiedzy oraz wykorzystanie programów do obróbki filmu, stworzenie strony internetowej, prezentacji - umiejętność zestawiania informacji. 3.Zdobywanie i kształcenie umiejętności dostrzegania i rozpoznawania terminów i pojęć związanych z opisem zjawisk , właściwości , zachowań występujących w literaturze i nie tylko.( Wyszukanie utworów muzycznych gdzie występują zjawiska fizyczne, wyszukanie utworów literackich z opisem np. zjawisk optycznych ) 4. Kształcenie operowania informacją ( selekcja, analiza, porównanie , interpretowanie ) odczytaną z różnych źródeł . ( np. porównanie przysłów do zasad dynamiki) 5. Kształcenie umiejętności wskazywania i opisywania związków i zależności, dostrzegania własności i charakteru różnych sytuacji. Opisywanie przebiegu danych zjawisk wykorzystując poznane prawa i zasady . ( np. wyjaśnienie gier sportowych na bazie fizyki). Strona 2 z 13

Nasz projekt został zatytułowany " Zabawa z fizyką" . Przy projekcie pracowały cztery grupy młodzieży. Każda z nich miała wyznaczone konkretne zadanie. Projekt ten polegał na poszukiwaniu fizyki w różnych dziedzinach - muzyce, poezji, sporcie a nawet w zwykłych zabawach lub grach zespołowych. Temat projektu jest nietypowy , nie realizuje wprost danego zagadnienia fizycznego ( analiza zjawiska bądź zasady ) ale jest pracą przekrojową przez wiele działów fizyki. Realizacja tego typu projektu wymaga samozaparcia oraz umiejętnego poruszania się w podstawach fizyki. Moi uczniowie chętnie zdecydowali się na uczestnictwo z kilku powodów: - chcieliśmy przy wykonywaniu tego projektu dobrze się bawić, - szukać powiązań fizyki z innymi dziedzinami życia, - udowodnić ,że fizykę można znaleźć wszędzie, - sprawdzić czy młodzież słuchając muzyki , czytając, obserwując ,potrafi odszukać , nazwać zjawiska fizyczne , wykorzystane prawa i zasady. Wreszcie pokazać innym ,że fizyka nie jest taka trudna i straszna ,że to nie tylko suche wzory , jednostki , trudne zadania tekstowe. Chcieliśmy udowodnić ,że przy fizyce można się bawić! Do naszego projektu załączymy film w którym spróbujemy pokazać różne zabawy i wytłumaczyć je na bazie fizyki. Strona 3 z 13

Nasze rezultaty zaprezentujemy tylko na forum klasy na lekcji fizyki lub informatyki. Niestety szersze wykorzystanie będzie możliwe dopiero w przyszłym roku szkolnym na Święcie Szkoły lub Dniu Otwartym Szkoły. W tym roku jest to niemożliwe ze względu na duże uroczystości , które odbywają się w naszej szkole. Wydaje mi się ,że dla moich uczniów to nawet lepiej, na początek spróbują prezentacji dla mniejszej publiczności a potem zaprezentują się już w szerszym gronie. Może zrobimy galerię projektów. Strona 4 z 13

Komputery , łącza internetowe, oprogramowanie , WYKORZYSTANE NARZĘDZIA : Komputery , łącza internetowe, oprogramowanie , płyty CD z muzyką, wykorzystywane książki, podręczniki, czasopisma, kamera cyfrowa, sprzęt potrzebny do doświadczeń fizycznych, które chcemy zademonstrować w filmie. I PROGRAMY KOMPUTEROWE: Power Point - wykonanie prezentacji w tym programie Movie Maker - przygotowanie filmu Strona 5 z 13

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW: NAD PROJEKTEM PRACOWAŁO 15 OSÓB: IWONA KLAUDIA MATEUSZ ADRIAN ŁUKASZ RAFAŁ KRZYSZTOF MARCIN UCZNIOWIE Z KLASY PIERWSZEJ OPRACOWALI PREZENTACJĘ W POWER POINCIE . PREZENTACJA UDOWODNIŁA ,ŻE MOŻNA ZNALEŹĆ FIZYKĘ W PRZYSŁOWIACH, MUZYCE, SPORCIE, MEDYCYNIE I ITD. UCZNIOWIE KLASY DRUGIEJ, PRZYGOTOWALI PREZENTACJĘ UKAZUJĄCĄ , ŻE ...” WSZĘDZIE DOBRZE A W DOMU ...TEŻ PRAWA FIZYCZNE „ PRZYKŁADY PRAW I ZASAD FIZYCZNYCH W NIEOCZEKIWANYCH SYTUACJACH DOMOWYCH I NIE TYLKO Strona 6 z 13

ANIA MAGDA KAROLINA MACIEK KAMILLA KAROLINA BARBARA UCZNIOWIE KLASY DRUGIEJ PRZYGOTOWALI FILM , KTÓREGO SAMI BYLI REŻYSERAMI I AKTORAMI. W FILMIE POKAZALI NAJBARDZIEJ BANALNE DOŚWIADCZENIA , KTÓRE MOŻNA ZROBIĆ W DOMU , POKAZAĆ MŁODSZEMU RODZEŃSTWU , WYTŁUMACZYĆ NA CZYM POLEGAJĄ I ODDAĆ MAGIĘ FIZYKI. UCZENNICE KLASY TRZECIEJ, UDOKUMENTOWAŁY PRACĘ CAŁEGO ZESPOŁU TWORZĄC STRONĘ INTERNETOWĄ ! NAUCZYCIEL NADZORUJĄCY WSZYSTKIE PRACE I W KAŻDEJ CHWILI POKRZEPIAJĄCY NA DUCHU TYCH CO NIE MIELI JUŻ SIŁ  Strona 7 z 13

ROLA NAUCZYCIELA : 1. Rola przewodnika w całym działaniu. 2. Pomoc od strony merytorycznej . 3. Przejrzenie wstępnych prezentacji i wysunięcie przeze mnie propozycji zmian bądź poprawienie błędów. 4. Nadzór nad wyborem przedstawianych doświadczeń. 5. Wspólne wykonywanie doświadczeń w czasie nagrywania filmu. 6. Czuwanie nad dotrzymaniem terminów. 7. Przygotowanie zespołu do prezentacji publicznej. 8. Nagrodzenie zespołu za świetnie wykonaną pracę. Strona 8 z 13

Samodzielny podział uczniów na zespoły. OPIS DZIAŁAŃ UCZNIÓW: Samodzielny podział uczniów na zespoły. Wybór czynności przez dany zespół. Poszukiwanie odpowiednich utworów muzycznych, przysłów, poezji, innych dziedzin ,w których można znaleźć fizykę. Opracowanie odnalezionych sytuacji od strony fizycznej. Stworzenie prezentacji w programie Power Point. Wyszukanie i wybór doświadczeń fizycznych , które miały być zaprezentowane na filmie. Opracowanie tekstu omawiającego doświadczenia. Przygotowanie sprzętu potrzebnego do wykonania doświadczeń. Nakręcenie filmu i jego obróbka. Pozyskanie zdjęć od innych zespołów i stworzenie dokumentacji pracy całej grupy w formie strony internetowej. Pozyskanie prezentacji oraz filmu od pozostałych sekcji w celu umieszczenia ich na stronie internetowej. Zaprezentowanie projektu przed publicznością. Strona 9 z 13

Prezentacja – „Fizyka w życiu” REZULTATY UCZNIÓW Prezentacja – „Fizyka w życiu” Prezentacja - „ Wszędzie dobrze ,a w domu ... tez prawa fizyczne „ Film - „Zabawa z fizyką „ Stworzenie strony internetowej – udokumentowanie pracy całego zespołu. Zaprezentowanie projektu przed szerszą publicznością. Strona 10 z 13

PREZENTACJA PUBLICZNA: WYGŁOSZENIE  POGADANKI ORAZ RECYTACJA WIERSZY  NA TEMAT PROJEKTU PRZEDSTAWIENIE PREZENTACJI I FILMU – uczniowie oglądają na komputerach UCZESTNICTWO UCZNIÓW W WYSTAWIE INTERAKTYWNEJ NAJPROSTSZYCH DOŚWIADCZEŃ FIZYCZNYCH Strona 11 z 13

1. Nauczyliśmy się jak ważna jest współpraca. WNIOSKI: 1. Nauczyliśmy się jak ważna jest współpraca. 2. Wiemy jak ważna jest systematyczność i terminowość. 3. Potrafimy szukać w prasie, podręcznikach , Internecie . 4. Przekonaliśmy się jak ważna jest pomysłowość w tworzeniu. Nauczyliśmy się prezentować nasze prace na forum publicznym 6. Projekty są bardzo ciekawą formą pracy. CYTATY UCZNIÓW: „ Powinniśmy częściej wykonywać projekty „ „ Fajnie się bawiliśmy ,ale nie było to takie łatwe” „ Trudno jest przemawiać przed szerszą publicznością „ Strona 12 z 13

1.Nauczyłam się kontaktu z dziećmi drogą elektroniczną. WNIOSKI NAUCZYCIELA: 1.Nauczyłam się kontaktu z dziećmi drogą elektroniczną. 2.Już wiem ,że młodzież świetnie się sprawdza w projektach, należy je częściej stosować. 3.Należy kłaść nacisk na wyuczenie umiejętności występowania przed szerszą publicznością. 4.Nasz tegoroczny projekt wykorzystamy w kolejnym roku szkolnym do szerszej prezentacji, może stworzymy galerię projektów. Muszę zarazić tym pomysłem innych nauczycieli ( może z mojego zespołu przedmiotowego) . Strona 13 z 13