LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technik logistyk.
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
6. Strategie zarządzania
ŁAŃCUCH PODAŻY ŁAŃCUCH LOGISTYCZNY
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Specjalność Zarządzanie logistyczne Kierunek: L O G I S T Y K A.
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Katedra Logistyki i Transportu
Podstawowa analiza rynku
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Podstawowa analiza rynku
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Logistyka dystrybucji
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
LOGISTYKA PRZEMYSŁOWA
STRATEGIE LOGISTYCZNE
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Logistyk.
WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
Fizyczna dystrybucja.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Model „pięciu sił” M.Portera
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Marketing w Firmie.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW Opracowanie: dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Etap I. Lata uśpione (do roku 1950) zdefiniowali istotę fizycznej dystrybucji towarów; zaczęto badać rynek (określano metody badań); powstaje marketing, forma zarządzania rynku; ustalono definicję logistyki (ruch i operowanie produktami z miejsca produkcji do miejsc konsumpcji. dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Etap II Czas rozwoju logistyki (do roku 1970) Okres ustabilizowanego myślenia o zarządzaniu. Określano główne warunki ekonomiczno - technologiczne otoczenia logistycznego. Należą do nich: - zmiany we wzorach popytu; - wzrost kosztów dystrybucji fizycznych towarów (aby zdobyć najwięcej klientów); - nacisk kosztów produkcji (np. cena ropy naftowej); - postęp w dziedzinie technologii komputerowej (silny rozwój programowania liniowego, poszukiwanie metod symulacji działań decyzyjnych, komputerowa inwentaryzacja w magazynach). dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Etap III - Po roku 1970 wzrost cen ropy naftowej - ceny paliw rosły szybciej niż dochody; ograniczenie wydatków poprzez ingerencję w zarządzaniu materiałami i fizyczną ich dystrybucję. Można to osiągnąć poprzez: a) zmiana trendu kosztów (zmniejszyć koszty dystrybucji i magazynowania), b) rozwój swoistego przemysłu (otwieranie filii, zmniejszenie dystrybucji), c) ograniczenie czasu dostaw, d) logistykę w sektorze usług. dr Wojciech M. BANASIEWICZ

dr Wojciech M. BANASIEWICZ Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Według źródeł amerykańskich Etap I – dystrybucja fizyczna (lata 60-70): * rozszerzenie asortymentów, * wzrost stawek przewozowych, * wytwarzanie produktów o wyższej wartości. dr Wojciech M. BANASIEWICZ

dr Wojciech M. BANASIEWICZ Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Według źródeł amerykańskich Etap II – zintegrowane zarządzanie logistyczne (lata 70-80) - deregulacja transportu, - pojawienie się globalnej konkurencji, - poszukiwanie źródeł dostaw za granicą, - czynniki ekonomiczne. dr Wojciech M. BANASIEWICZ

dr Wojciech M. BANASIEWICZ Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Według źródeł amerykańskich Etap III – zarządzanie łańcuchem dostaw (od lat 80-90): - łańcuch dostaw/rurociąg logistyczny (łańcuch logistyczny), - efektywna obsługa klienta (efficient consumer response ECR). dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Łańcuch dostaw można definować jako: Integrującą filozofię zarządzania całym przepływem w kanale dystrybucji od dostawy do ostatecznego klienta (M.C. Cooper i L.M. Ellam); Strategiczną koncepcję polegającą na zrozumieniu i zarządzaniu sekwencją działań – od dostawcy do klienta – dodających wartości produktom przepływającym przez (kanał dystrybucji) rurociąg dostaw (A.J. Battagli i G. Tyndalla); Zintegrowane zarządzanie sekwencjami przepływu logistycznego, przetwarzaniem i czynnościami związanymi z obsługą – od dostawców do ostatecznych klientów – niezbędnymi do wytworzenia produktu lub usługi w sposób sprawny i efektywny (A.J Stanger i J.J.Coyle). dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw pojęcie i definicje Integracja procesów w łańcuchu dostaw dostawcy producenci hurtownicy detaliści klienci przepływ informacji przepływ produktów przepływ pieniędzy dr Wojciech M. BANASIEWICZ

LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW RUROCIĄG LOGISTYCZNY Określenie charakterystyczne dla szkoły amerykańskiej dostawcy klienci zaopatrzenie zakupy działalność podstawowa (produkcja) Dystrybucja do klienta składowanie na wyjściu/ transport składowanie na wejściu/ transport dr Wojciech M. BANASIEWICZ

dr Wojciech M. BANASIEWICZ Rozwój zarządzania łańcuchem dotaw PORÓWNANIE GŁÓWNYCH CECH TRADYCYJNYCH SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH Z ŁAŃCUCHEM DOSTAW CZYNNIK SYSTEMY TRADYCYJNE ŁAŃCUCH DOSTAW ZARZĄDZANIE ZAPASAMI W pojedynczej firmie Koordynacja działań w rurociągu PRZEPŁYWY ZAPASÓW Przerywane Ciągłe/przejrzyste KOSZT Minimalizowany w firmie Cena produktu z kosztami wyładunku INFORMACJA Kontrolowane przez firmę Wspólna/dzielona RYZYKO Skoncentrowane na firmie Wspólne/dzielone PLANOWANIE Zorientowane na firmę Zespoły łańcucha dostaw ZWIĄZKI MIĘDZY ORGANIZACJAMI Firma zorientowana na niskie koszty Partnerstwo zorientowane na cenę produktu wraz z kosztami wyładunku dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dostaw cele przedmiotowe łańcucha dostaw Udana integracja łańcucha dostaw zależy od osiągnięcia trzech celów przedmiotowych: Rozpoznania wymagań ostatecznego klienta co do poziomu obsługi; Podjęcia decyzji, w których punktach łańcucha dostaw umiejscowić zapasy i ile ich tam składować, Opracowania odpowiedniej polityki i procedur zarządzania łańcuchem dostaw jako zintegrowaną całością. dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dostaw czynniki wywołujące zmiany Zmiany wpływające na logistykę – ale i na inne obszary funkcjonowania w organizacjach gospodarczych: ZMIENNY CHARAKTER RYNKU; cena i jakość, czas, ZMIANA STRUKTURY KANAŁÓW I PARTNERSTWO; wielcy detaliści, postawa proaktywna, sprawność logistyki, GLOBALIZACJA GOSPODARKI I RYNKÓW; złożoność, handel między różnymi regionami świata, dystrybucja, TECHNOLOGIA; systemy eksperckie, informacja, adaptacja, POLITYKA RZĄDU I DEREGULACJA; regulacje ekonomiczne, systemy logistyki odwrotnej, zmiany. dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Rozwój zarządzania łańcuchem dostaw czynniki wywołujące zmiany ZMIANY STRATEGICZNE W ŁAŃCUCHACH DOSTAW SZYBKOŚĆ/CZAS; produkty, logistyka, JAKOŚĆ; kompleksowe zarządzanie jakością (TQM), PRODUKTYWNOŚĆ AKTYWÓW; zapasy, obiekty, kanał dystrybucji, REINŻYNIERIA ORGANIZACJI; zewnętrzni usługodawcy logistyczni, ograniczenie liczby przewoźników, ZADOWOLENIE KLIENTA; mierniki poziomu obsługi, wartość. dr Wojciech M. BANASIEWICZ

dr Wojciech M. BANASIEWICZ Logistyka w perspektywie makroekonomicznej Tradycyjne problemy logistyki Rola logistyki w tworzeniu nowej wartości RODZAJE UŻYTECZNOŚCI Użyteczność formy (Co?) Użyteczność miejsca (Gdzie?) Użyteczność czasu (Kiedy?) Użyteczność posiadania (dysponowanie) (Dlaczego?) dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Logistyka w perspektywie makroekonomicznej TWORZENIE PODSTAWOWYCH RODZAJÓW UŻYTECZNOŚCI W GOSPODARCE Produkcja użyteczność formy Logistyka użyteczność miejsca użyteczność czasu Marketing użyteczność posiadania (dysponowania) dr Wojciech M. BANASIEWICZ

LOGISTYKA W FIMIE WYMIAR MIKROEKONOMICZNY ZWIĄZEK LOGISTYKI Z DZIAŁALNOŚCIĄ PODSTAWOWĄ / PRODUKCJĄ długość serii produkcji, popyt sezonowy, związek z zaopatrzeniem, opakowania ochronne, zaangażowanie zagranicznego lub trzeciego uczestnika, LOGISTYKA A MARKETING (marketing mix) Cena polityka cenowa przewoźników, dopasowanie ładunków transportowych do oferty przewoźnika, Produkt - podatność logistyczna - opakowanie handlowe Promocja strategia push a strategia pull konkurencja o kanały dystrybucji strategia pull strategia push wpływ na logistykę Dystrybucja hurtownicy a detaliści NAJNOWSZE TRENDY obsługa klienta prognozowanie sprzedaży dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Działania logistyczne Przemieszczenie i transport dóbr Magazynowanie i składowanie Pakowanie przemysłowe Manipulację materiałami Kontrolę zapasów Realizację zamówień Prognozowanie popytu, Planowanie produkcji, Zakupy Obsługę klienta na odpowiednim poziomie Lokalizację zakładów i magazynów Załatwianie zwrotów Dostarczanie części zamiennych i obsługę posprzedażną Gromadzenie i usuwanie odpadów Przytoczone wcześniej definicje logistyki wskazują działania, za które może i powinien odpowiadać menedżer ds. logistyki. Można do nich zaliczyć: dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Kanał logistyczny prosty Rynek Klienci Dostawca surowców Zakład produkcyjny Rynek Klienci Dostawca surowców Rynek Klienci Kierunek przepływu dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Kanał logistyczny wieloszczeblowy detaliści Dostawca surowców detaliści magazyn detaliści Dostawca surowców Zakład produkcyjny detaliści magazyn Dostawca surowców detaliści detaliści Kierunek przepływu dr Wojciech M. BANASIEWICZ

Kanał logistyczny złożony Źródło dostawy surowców detaliści detaliści Zakład produkcyjny magazyn hurtownik detaliści detaliści detaliści Źródło dostawy surowców detaliści detaliści magazyn hurtownik detaliści Zakład produkcyjny detaliści detaliści detaliści detaliści Źródło dostawy surowców magazyn hurtownik detaliści Zakład produkcyjny detaliści detaliści detaliści detaliści magazyn hurtownik detaliści Źródło dostawy surowców detaliści detaliści detaliści detaliści Zakład produkcyjny magazyn hurtownik detaliści Źródło dostawy surowców detaliści detaliści Kierunek przepływu dr Wojciech M. BANASIEWICZ dr Wojciech M.BANASIEWICZ