TIK w szkole podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
uczyć się języka angielskiego
im. Króla Jana III Sobieskiego
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Sposoby wykorzystania sieci
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
ocenianie, które pomaga się uczyć
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
TIK w szkole podstawowej
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Jak sporządzać notatki?
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Ocenianie Kształtujące
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
TIK W SZKOLE PODSTAWOWEJ MAPY MYŚLI - MINDMAP W PROGRAMACH MIND42
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Jak uczyć się skutecznie?
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Dobre Praktyki OK.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Sztuka robienia notatek Zasady tworzenia „Map y myśli”
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
MAPY MYŚLI prywatny: W bardzo ważnych sprawach:
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Techniki efektywnego uczenia się
Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Metoda WebQuest.
Obserwacja wybranych uczniów
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
TIK W SZKOLE Mapy myślowe.
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Co chcieliśmy osiągnąć?
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLI

O czym będzie? O tym, jak teoria istniejąca od wielu lat może usprawnić proces nauczania i uczenia się pokolenia Y.

Mapy Myśli ("mapy pamięci" lub "mind mapping") są bardzo dobrym narzędziem by uczyć się i pracować szybciej oraz skuteczniej. http://www.edu.bialystok.pl/news,Mapy_mysli,18.php

Notatka inteligentna, czyli mapa myśli – nowy wymiar myślenia i notowania Zalety: Synestezja Ruch Skojarzenia Humor Wyobraźnia Numeracja Symbolizm Kolory Wyolbrzymianie Notatka linearna Wady: Zbyt długie Trudne do zapamiętania Zabierają zbyt dużo czasu Nie pobudzają mózgu do twórczej pracy

Jak „rysować” mapy myśli? 1. Tradycyjnie http://www.youtube.com/watch?v=8BgkWIEeX-M

Przy rysowaniu można kierować się również słownymi wskazówkami Pana … Abrahama Lincolna

Jak „rysować” mapy myśli? 2. Za pomocą programów http://www.ceo.org.pl/pl/cyfrowaszkola/news/mapy-myslowe

Kiedy stosować mapę myśli na lekcji? Jako podsumowanie lekcji - odpowiedź na „nacobezu” Jako podsumowanie działu – przygotowanie do sprawdzianu, pracy klasowej, egzaminu ... Jako rozwiązanie problemu

Podsumowanie lekcji w kl. V - rodzaje trójkątów

http://www.bbc.co.uk/scotland/pinball/dotdash/

Podsumowanie działu – ułamki zwykłe, kl. IV

Rozwiązanie problemu – jak policzyć koszty wycieczki?

Obustronne korzyści Dla nauczyciela: Dla ucznia: ogranicza stosowanie metod podających, stosuje metody i techniki aktywizujące, uatrakcyjnia zajęcia, organizuje pracę w grupach, tworzy odpowiednie sytuacje problemowe. Dla ucznia: rozwija swoją wyobraźnię porządkuje i systematyzuje wiedzę ćwiczy koncentrację wzmacnia poczucie wartości własnej uczy się efektywnego sporządzania notatek

Zamiast podsumowania: FreeMind, Xmind, MindMeister, Star Tree Studio, a może kartka i kredki? bo każdy uczeń jest inny, zatem ma inny profil uczenia się: Indywidualny kanał odbioru informacji (VAK) Dominująca inteligencja

Dziękuję za uwagę Maria Czerwińska