Debata - Człowiek w Sieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Advertisements

Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
opracowała Justyna Tokarz
KODEKS 2.0.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
POWIEDZ STOP CYBERPRZEMOCY!
CYBER PRZEMOC XXI WIEKU
CYBERPRZEMOC.
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Źródło i INTERNET źródło i
Ciemna strona sieci Czaty i komunikatory są użytecznymi narzędziami do porozumiewania się z innymi ludźmi przez Internet. Główne źródła zagrożeń, z jakimi.
Cyberprzemoc Wydział dw. z PG KWP w Katowicach kom. Adam Nikolin.
Korzyści i zagrożenia płynące z Internetu
Dzień Bezpiecznego Internetu
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Zagrożenia W Internecie
Dzień Bezpiecznego Internetu
„BEZPIECZNY INTERNET”
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Zalety i wady Internetu
Kodeks Bezpiecznego internauty
Dziecko w sieci.
BEZPIECZNY INTERNET.
Bezpieczny internet.
Szkoła z klasą 2.
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
Debata - CZŁOWIEK W SIECI
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Bezpieczny Internet.
Bez nienawiści w Internecie
Razem tworzymy bezpieczny Internet
BEZPIECZNY INTERNET.
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Przygotowała Laura Górecka
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
CYBERPRZEMOCY !!!.
Bądź bezpieczny w internecie
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
SZKODLIWE TREŚCI ONLINE Szkodliwe treści to takie materiały, które mogą: wywoływać negatywne emocje u odbiorcy lub promować niebezpieczne zachowania. Można.
Lepszy internet zależy od Ciebie!
KOMPUTER – JEGO JASNE I CIEMNE STRONY
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Bezpieczeństwo w sieci internetowej Autorzy: Wojciech Fabianowicz i Michał Baryła Uczniowie kl.1a Gimnazjum w Zespole Szkół w Bogdańcu.
Bezpieczeństwo w Internecie. Internet w dzisiejszych czasach zastępuje nam wszystko np. telefon, telewizję, sklepy, gazety a nawet pracę. Wiele osób nie.
Przygotował: Jakub Leńczowski
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Aleksander Kuliński klasa II A
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
BEZPIECZNY INTERNET.
Daniel Trzeszczyński IIIB
Dzień Bezpiecznego Internetu
SP W WĘGIERSKIEJ GÓRCE.
Dzieci w Sieci Stop Cyberprzemocy.
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
Bezpieczny Internet.
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

Debata - Człowiek w Sieci

Kodeks 2.0 W naszej szkole: Uczniowie nie kopiują tekstów z Internetu, udając że sami je napisali. Podają źródło. Na lekcji nie używamy telefonu komórkowego chyba ze nauczyciel pozwoli np. jako kalkulatora. Staramy się wykorzystywać komputery (także te w pracowni informatycznej), Internet, tablicę interaktywną na wszystkich przedmiotach. Uczniowie mają możliwość korzystania z komputerów w czytelni. Każdy uczeń ma dostęp do swoich ocen w dzienniku elektronicznym. Nauczyciele systematycznie wpisują oceny do dziennika. Nauczyciele proponują uczniom korzystanie z internetowych narzędzi i zasobów (programy, strony internetowe, filmy). Uczniowie znają zasady bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych, pamiętają o kulturze wypowiedzi na portalach społecznościach, forach. Działa strona internetowa, która jest aktualna i współtworzona z uczniami

Z@grożenia w Sieci http://www.youtube.com/user/bezpiecznyinternet

Internet stał się nieodłącznym elementem zabawy, nauki i pracy. Coraz większa liczba dzieci zaczyna korzystać z Internetu coraz wcześniej i robi to coraz dłużej – Internet stał się nieodłącznym elementem zabawy, nauki i pracy.

Grooming zachowuje się w Internecie tak, jak w świecie realnym – jest ufne, nie przewiduje konsekwencji, jest sugestywne. Jest poddatne na wpływy z zewnątrz.

Bardziej narażone na stanie się ofiarami nadużyć w Internecie są dzieci, które: Nie mają zaspokojonych emocjonalnych potrzeb – nie mają silnych i właściwych relacji zarówno z dorosłymi jak i z rówieśnikami; Są ciche – zdolne do trzymania w tajemnicy tego, co im się przydarzyło; Potrzebujące uwagi – dlatego łatwo uwieść je poświęcając im uwagi; Młodsze – nie rozumieją, co się dzieje, nie dziwią się, ufają;

Odrzucone przez inne dzieci - dlatego potrzebujące przyjaciół; Mające niskie poczucie własnej wartości – bardziej podatne na skuteczne oddziaływanie z zewnatrz; Ufne – nie zauważają niebezpieczeństwa; Uległe – podatne na manipulacje; Wychowujące się w rodzinie rozbitej – potrzebują uwagi;

Z@grożenia Bądź świadomy !

uwodzenie dzieci w Internecie Grooming – uwodzenie dzieci w Internecie Grooming to szczególna kategoria relacji tworzona w Internecie między osobami dorosłymi a dziećmi w celu ich uwiedzenia i wykorzystania seksualnego.

Jakie treści mogą być dla dzieci szkodliwe? Szkodliwe treści Jakie treści mogą być dla dzieci szkodliwe? Zawierające przemoc, pornografię, wulgaryzmy; Propagujące rasizm i ksenofobię; Nawołujące do popełnienia przestępstwa; Promujące faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa; Zachęcające do prostytucji, używania narkotyków czy hazardu; Zawierające elementy psychomanipulacji (np. namawiające do przystąpienia do sekty);

Szkodliwe treści Dlaczego treści te mogą być szkodliwe? Mogą sprawić, że świat staje się dla dziecka niezrozumiały, zagrażający i przestanie czuć się w nim bezpieczne. Mogą skłonić dziecko do podjęcia działań na szkodę swoją lub innych ludzi (w tym do działań niezgodnych z prawem). Mogą doprowadzić do kontaktów z osobami, które mają wobec dziecka złe intencje. Kontakt z treściami pornograficznymi zaburza rozwój psychoseksualny dziecka. Kontakt z treściami zawierającymi przemoc czy rasistowskimi może je zachęcić do zachowań agresywnych wobec rówieśników, słabszych czy ludzi innej narodowości, wyznania itd

Sp@m Mianem spamu określa się niechciane i niezamówione elektroniczne wiadomości. Można go porównać do ulotek wrzucanych do skrzynek na listy, czy wkładanych za wycieraczki samochodów. Spam może wiązać się z oszustwami (np. informacje o wielkiej wygranej) i próbami wyłudzeń haseł polega na podszywaniu się pod sklepy internetowe, banki, serwisy aukcyjne i inne w celu zdobycia haseł do kont). Spam może także zawierać złośliwe oprogramowanie (wirusy, programy szpiegujące i inne). Może ono odczytać listę adresów naszych znajomych z programu pocztowego i wysyłać do nich spam w naszym imieniu, a także przekazać zdobyte adresy spamerom, czyli osobom odpowiedzialnym za wysyłanie spamu. Współcześnie spam wysyłany jest przede wszystkim właśnie z zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem komputerów, a ich użytkownicy zwykle nie są tego świadomi.

Uzależnienie Oprócz wielu zalet, jakie niesie ze sobą używanie Internetu, istnieje też jego ogromna wada – ryzyko uzależnienia się. Szczególnie problem ten dotyczy dzieci, gdyż z racji swojej niedojrzałości uzależniają się dużo szybciej niż dorośli. Spędzanie w ten sposób wielu godzin dziennie zaburza ich rozwój, zwłaszcza w aspekcie kontaktów społecznych. Szacuje się, że obecnie uzależnionych jest od kilku do kilkunastu procent użytkowników Internetu, a zagrożonych uzależnieniem może być około jedna trzecia.  

Test: Czy jestem uzależniony od Internetu? 1. Czy czuję potrzebę coraz dłuższego korzystania z Internetu? 2. Czy pozostaję w sieci dłużej niż pierwotnie planowałem? 3. Czy wielokrotnie miałem nieudane próby kontroli, ograniczenia czasu lub zaprzestania korzystania z Internetu? 4. Czy czuję się niespokojny, markotny, zirytowany, przygnębiony gdy nie mogę korzystać z Internetu? 5. Czy ryzykuję utratę znajomości z przyjaciółmi, zaniedbuję naukę z powodu Internetu? 6. Czy oszukuje rodziców, aby ukryć narastający problem Internetu? 7. Czy używam Internetu jako sposobu na ucieczkę od problemów lub sposobu na poprawę pogorszonego nastroju (uczucia bezradności, winy, lęku, depresji)?

Cyberprzemoc

Cyberprzemoc to inaczej przemoc z użyciem Internetu i telefonów komórkowych. W Polsce doświadcza go ponad połowa młodych internautów!!! Do działań określanych jako cyberprzemoc zalicza się m.in:   wyzywanie, straszenie poniżanie kogoś w Internecie lub przy użyciu telefonu robienie komuś zdjęć lub filmów bez jego zgody publikowanie w Internecie lub rozsyłanie telefonem zdjęć, filmów lub tekstów, które kogoś obrażają lub ośmieszają podszywane się pod kogoś w Sieci

Pomoc helpline.org.pl www.helpline.org.pl Jeśli wiesz lub podejrzewasz, że dziecko nawiązało z kimś bliski kontakt w Sieci i jest on dla niego szkodliwy – skontaktuj się z helpline.org.pl 0800100100 (połączenie bezpłatne) www.helpline.org.pl Wskażemy Ci rozwiązania, skontaktujemy z odpowiednim specjalistą.