Mateusz Srebrny 15 grudnia 2003 Motif, okienka i obiekty Mateusz Srebrny 15 grudnia 2003.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Migrating Desktop Podsumowanie projektu
Advertisements

Zastosowanie LDAP w obsłudze katalogów bibliotecznych
Związki w UML.
Mechanizmy pracy równoległej
Architektura SAP R/3 Wybrane zagadnienia.
Budowa Sewera i Klienta opartego na protokole udp
ADAM Active Directory w trybie aplikacyjnym
Uwierzytelnianie i autoryzacja dostępu do portali
ISOiWUT Internetowy System Oferowania i Wyszukiwania Usług Transportowych.
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Sygnały Cz. 3 EAIiE Katedra Automatyki Kraków,
Sygnały Proponowane rozwiązanie EAIiE Katedra Automatyki Kraków,
Internet Communication Engine
WPROWADZENIE DO SIECI I INTERSIECI
UML – Unified Modeling Language (2)
Systemy operacyjne Wykład nr 5: Wątki Piotr Bilski.
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
Wykład nr 2: Struktura systemu komputerowego a system operacyjny
Systemy operacyjne.
Systemy operacyjne Bibliografia:
Mateusz Mikołajczyk to serwer lub program (np. Squid dla Unixa) jest pośrednikiem między siecią a klientem udostępnia klientom zasoby Internetowe.
Information Bridge Framework platforma integracji Microsoft Office 2003 z aplikacjami Line of Business Krzysztof Michalski10/01/2005.
Wzorce projektowe w J2EE
13. SERWER UNIXOWEGO PROTOKOŁU GRAFICZNEGO Unixowy protokół graficzny (X protokół) jest protokołem wysokiego poziomu (warstwy prezentacji) służącym do.
UNIXOWY PROTOKÓŁ GRAFICZNY ( X PROTOKÓŁ ) Unixowy protokół graficzny (X protokół) jest protokołem wysokiego poziomu (warstwy prezentacji) służącym do przesyłania.
Projektowanie dynamiki - diagramy interakcji
Architektura systemów wykorzystujących bazy danych (systemów bazodanowych) Wykład S. Kozielski.
Lekkie metodologie wytwarzania oprogramowania Raport z gry planistycznej Jakub Nowak Przemysław Warzyński.
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Inżynieria Oprogramowania
QS-Terminal 3000 Prezentacja rozwiązania oraz aspekty techniczne Łukasz Kosson.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
Podstawy programowania II
WinPakSE/PE Zintegrowany System Ochrony Obiektów
Systemy operacyjne.
Jerzy Jelinek Paweł Korpowski
System operacyjny i jego usługi
Rozdział 1: Wprowadzenie do systemu Windows 2000 i podstaw sieci
Sieciowe Systemy Operacyjne
Rejestr systemu Windows
Systemy operacyjne.
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 8.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Programowanie obiektowe – język C++
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
1 Każdy obiekt jest scharakteryzowany poprzez: tożsamość – daje się jednoznacznie wyróżnić; stan; zachowanie. W analizie obiektowej podstawową strukturą
S IMON SAYS … A RCHITECTURE ! Usługi zdalne Technologie, techniki i praktyki implementacji.
Plan prezentacji Idea projektu
SSWiN SAP CCTV Kontrola dostępu
Modelowanie obiektowe - system zarządzania projektami.
Zbiór danych zapisanych zgodnie z określonymi regułami. W węższym znaczeniu obejmuje dane cyfrowe gromadzone zgodnie z zasadami przyjętymi dla danego.
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
.NET i Bazy Danych Projekt: Wadim Grasza.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
X-Window Arkadiusz Jaworski. X-Window System X to jest zbiór protokołów, tak jak telnet, ftp, http, ktore pozwalają na zbudowanie rozproszonego systemu.
Bartosz Pawlak Wiktor Paliwoda Bezpieczeństwo Systemów Operacyjnych IMAP vs POP.
Maciej Wierzchowski Mariusz Sołtysiak. Założenia  Autentykacja użytkownia  Autentykacja dostawcy  Zapewnienie bezpiecznego połączenia.
 Podstawowy składnik.NET Framework  Technologia tworzenia w pełni dynamicznych stron internetowych działających po stronie serwera  Zorientowanie na.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Graficzny Interfejs Użytkownika
Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań, dr inż. mirosław Loręcki
System monitoringu i kontroli odpadów komunalnych jako jedno z narzędzi zarządzania gospodarką odpadami Ewelina Nartowska Urząd Miasta Kielce KATOWICE,
Prezentacja Projektowa – wersja okienkowa
Komponentowe systemy rozproszone
Aplikacje i usługi internetowe
JavaBeans by Paweł Wąsala
Zapis prezentacji:

Mateusz Srebrny 15 grudnia 2003 Motif, okienka i obiekty Mateusz Srebrny 15 grudnia 2003

Mateusz Srebrny 15 grudnia Plan The X Window System widgety callbacki Motif obiektowość w bibliotekach w C Lesstif zastosowania

Mateusz Srebrny 15 grudnia The X Window System protokół model klient-serwer Cechy: klient i serwer w różnych miejscach klient nie zajmuje się sprzętem wielu klientów lub wiele serwerów naraz serwer może przekazywać informacje

Mateusz Srebrny 15 grudnia Serwer i okna klient – co najmniej jedno okno drzewo okien (root window) okna są zarządzane przez serwer klienci pośrednio kontrolują swoje okna inne zasoby: pixmap, colormap, font, kursor, kontekst graficzny, property

Mateusz Srebrny 15 grudnia Interakcja klient-serwer Klient wysyła zapytania (request) Serwer odsyła odpowiedzi (reply) Serwer odsyła raport o błędzie (error) Serwer zawiadamia o zmianie stanu wysyłając zdarzenia (event)

Mateusz Srebrny 15 grudnia Zdarzenia Efekt zapytania bądź działania użytkownika Klient może posłać zdarzenie klientowi Klient prosi o konkretne zdarzenia Asynchroniczne przetwarzanie Aplikacja zwykle w pętli czeka na zdarzenie Sporo zdarzeń jest stemplowanych czasem

Mateusz Srebrny 15 grudnia Biblioteka Xlib interfejs protokołu od strony klienta (C): tworzenie/operowanie podstawowymi zasobami buforowanie/kolejkowanie zapytań i zdarzeń struktury danych reprezentujące zdarzenia niezależne sprzętowo operacje I/O Xrm (resource manager)

Mateusz Srebrny 15 grudnia X Toolkit Intrinsics (Xt) wyższy poziom niż Xlib Trzy główne aspekty: widgety = dane + interfejs dla użytkownika zarządzanie geometrią widgetów rozsyłanie ( dispatching ) zdarzeń do widgetów

Mateusz Srebrny 15 grudnia Widgety data abstraction built on an object metaphor stan, procedury, klasa, instancje pojedyncze dziedziczenie las instancji widgetów Przykłady: przycisk, lista, etykieta, menu, kontener, scrollbar

Mateusz Srebrny 15 grudnia Obsługa zdarzeń - callbacki oczekiwanie na zdarzenie przesłanie do odpowiedniego widgetu tablica translacji: opis zdarzenia akcja akcja zwrotnie woła callback Efekt: aplikacje są sterowane zdarzeniami (event-driven)

Mateusz Srebrny 15 grudnia Motif graficzny interfejs użytkownika (GUI) mechanizmy komunikacji aplikacji z użytkownikiem zbiór widgetów (ogólnych, wyspecjalizowanych) styl, zaznaczanie, dragdrop, XmString, UIL X Xlib Xt Motif

Mateusz Srebrny 15 grudnia Widgety w Motifie Trzy grupy: Gadżety (gadgets, primitives) Manadżery (managers) Powłoki (shells)

Mateusz Srebrny 15 grudnia Realizacja obiektowości struktura WidgetClass: superclass, name, widget_size, konstruktory, itp. struktura Widget: self, widget_class, parent, destroy_callbacks funkcje biorą Widget Przydatne metody: XtIsSubclass(Widget, WidgetClass), XtSuperclass(Widget), XtClass(Widget), XtParent(Widget)

Mateusz Srebrny 15 grudnia Lesstif Motif długo nie był wolnodostępny Powstał klon – Lesstif (LGPL) OpenMotif – bardziej otwarty Motif

Mateusz Srebrny 15 grudnia Aplikacje używające Motifa gVim GNU Emacs Star Office xpdf

Mateusz Srebrny 15 grudnia Bibliografia MOTIF 2.1 – Programmers Guide Inside LessTif, D.Backx, M.Miers, C.Toshok, H.Albrecht