Jak budować partnerską współpracę sieciową Trine Grann EcoPomorka, Norway.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Advertisements

Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Aleksandra Sonia Priwieziencew
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Jak być własnym szefem?.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Prawne aspekty tworzenia i sprzedaży zintegrowanych produktów turystycznych „Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji” Kielce 9-10 kwietnia 2010.
A&I Firmness. Wizja Pomaganie firmom w rozwijaniu i zdywersyfikowaniu zagranicznych rynków sprzedaży.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Z nami każdy dzień jest inny
Be - fit Fitness Club.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
Lokalizacja Opisy lokalizacji. Lokalizacja Opisy lokalizacji.
Hotel stadt neustadt jako zielony hotel
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Charakterystyka partnerstwa lokalnego „W krainie dzikiej róży-Góry Pieprzowe” Kielce, 11 kwietnia 2015 r. Katarzyna Batko PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Konferencja Gdańsk - PODR
Berlin, p 01/10 Owners Place overview Your big opportunity may be right where you are now. Napoleon Hill.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„SLTP” Sieci Lokalne i Techniki Bezprzewodowe Przykład biznesu: – ‘start-up’ CEL Polska i IP-TriplePlay.
Your logo Here Wspólne użytkowanie pojazdów w SAGUNTO Wynajem samochodów elektrycznych Warsztat : Efektywność energetyczna i przyjazne dla środowiska podejście.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Studia miejskie i regionalne
Wisła wzdłuż i w poprzek
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
Nazwa, logo i motto firmy
Jak znaleźć wycieczkę zagraniczną?
Jak znaleźć wycieczkę zagraniczną?
Prezentacja biznesplanu
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Prezentacja biznesplanu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Prezentacja biznesplanu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Sieć Najciekawszych Wsi
Produkty turystyki wiejskiej oparte o potencjał kulinarny - dobre praktyki polskie i zagraniczne dr Piotr Geise Szczecin
Zapis prezentacji:

Jak budować partnerską współpracę sieciową Trine Grann EcoPomorka, Norway

Plan Wprowadzenie: przykłady udanych sieci norweskich Jak rozpocząć budowę sieci: - cel, zawartość, kryteria, finanse Jak wejść z siecią na rynek : osiąganie rezultatów - marketing, internet, proponowane działania Jak pracować z siecią i ją rozwijać -podział ról i obowiązków, podejmowanie decyzji

Przypomnienie dobrych przykładów: The Golden Route (Złota Trasa) 20 partnerów: przedsięwzięć biznesowych i atrakcji 5 producentów żywności 5 artystów i rzemieślników, galeria, muzeum 8 atrakcji turystycznych takich jak: kościół, park z rzeźbami, miejsce piknikowa nad rzeką itp. 1 restauracja i 1 hotel Ok. 40 km trasy turystów/rok, stały wzrost

Dobry przykład 2: The Great Life Company (Towarzystwo Przyjemnego Życia) Opłata członkowska: NoK rocznie Partnerzy dzielą się obowiązkami Wspólna marka Rozwój oferty: wycieczki i zajęcia Opłata finansuje utrzymanie strony www, sprzedawców, udział w targach i wystawach, koszty dojazdu członków Biuro nie prowadzi rezerwacji, ale jest funkcja automatyczna na stronie www

Dobry przykład 3 : sieć hoteli historycznych Opłata członkowska: NOK rocznie Duża sieć europejska, silna i aktywna Sprzedawcy- 3 osoby zatruddnione w Norwegii Kryteria udziału: jakość, full service, obiekt historyczny (zabytkowy) Rozwój oferty : zajęć, wycieczek Aktywna polityka sprzedaży, udział w targach itp.

Rozpocząć budowanie sieci 1. Zebrać członków: (z jakiego obszaru? Gmina, powiat, region? Połączone trasą czy nie? Turyści dzienni czy z noclegami? Dojazd samochodem, autobusem, czy różne mozliwości?) 2. Co mamy wspólnego? (Przeanalizować ofertę każdego z członków/zawartość: rodzaj miejsca, pokoje, ilość miejsc, wyżywienie, atrakcje i zajęcia dla gości) 3. Jakie są różnice? (ważne: czy te różnice mogą stanowić problem? Przeanalizować oczekiwania członków- czego każdy oczekuje i chce)

Określić zawartość sieci Przykład : 10 miejsc/gospodarstw oferujących noclegi i/lub wyzywienie i/lub zajęcia Opisać - pokoje/standard w każdym gospodarstwie - oferta żywieniowa/jaki rodzaj, całodzienne czy nie - zajęcia i atrakcje (co, gdzie, jak, za ile, co jest wliczone)

Zdefiniować kryteria Określić podstawy Jak jest grupa docelowa Rodziny, młodzi ludzie, osoby starsze, goście krajowi czy zagraniczni Zrobić listę cech charakterystycznych i je porównać Oferta każdego członka (pokoje, wyżywienie, zajęcia) Omówić cel sieci Cel może być bardzo ambitny: wspólni sprzedawcy/dystrybucja, biuro rezerwacji Lub bardziej prosty: wspólna strona www, katalog/ulotka …określenie celu będzie zależało od finansów jakimi będzie dysponować sieć (czyli wkładu członków). Dobry początek może być prosty i mało kosztowny, można potem poszerzać i pogłębiać wspólne działania w miarę wzrostu i rozwoju sieci

Zdefiniować kryteria (cd) Obszar: ustalić jakieś podstawy, określić geograficznie Wyżywienie: Jakość, domowe/ekologiczne/tradycyjne Full service –pełne, niepełne, we własnym zakresie, tylko śniadania Pokoje: Określić standard-wymogi dla pokoi i łazienek. Wymogi powinny być wysokie jeżeli chodzi o czystość i higiene, ale łazienki mogą być wspólne. Każdy może spełnić przy odpowiednim wysiłku wymogi higieny i czystości a niewielu na ogół może oferować pokoje z łazienkami? Zajęcia i atrakcje: Każdy z członków powinien oferować przynajmniej 5 różnych zajęć dla gości, opisanych i dostępnych. Wszyscy członkowie powinni oferować zajęcia odpowiednie dla głównej grupy docelowej.

Ustalić sposób zorganizowania sieci Podział ról i obowiązków: -lider np.kierownik / sekretarz /przewodniczący Rejestracja? Stowarzyszenie czy firma? Biuro czy biuro wirtualne? Księgowość- jeżeli są opłaty członkowskie Sprawozdania- kto o czym, kiedy i dlaczego

Nazwa i strona www sieci Podstawowe narzędzie do przyciągnięcia gości Dobra wpadająca w ucho nazwa i profesjonalna strona internetowa, estetyczna i dobrze przystosowana do wyszukiwarek jak np. google

Profesjonalne zdjęcia i grafika

Spotykajmy się, rozmawiajmy, rozwijajmy Wiele sieci rozpoczyna ambitnie Wiele sieci kończy frustracją Kiedy…nikt nie zrobił tego co było ustalone, ktoś się nie zgadzał bo ktoś nie wypełnił swoich zadań, a pozostałym było wszystko jedno …Bo do tańca trzeba dwojga…

Mierzyć, dopasowywać, rozwijać Jak mogę zwiększyć twoją sprzedaż? Jak możesz wspomóc mój biznes? Jak sprawić że 1+1 = 3? Czy strona internetowa wystarcza? Jakie są wyniki po pierwszym roku? Czy chcemy się rozwijać/rozszerzać? Jak? Sieci które osiągają sukces są dynamiczne, aktywne …skąpy dwa razy traci, zyskuje ten kto inwestuje, uwaga na syndrom nie załączonych baterii

Podsumowanie Zorganizować się, stworzyć formalną strukturę Określić wielkość, koszty, cel, grupę docelową, oczekiwania Określić zawartość : produkt (pokoje, wyżywienie, zajęcia i atrakcje) Ustalić wspólne kryteria (warunki) Stworzyć markę: nazwę, logo, grafikę (design) Rozwinąć profesjonalną stronę internetową żeby się dobrze zaprezentować Kontakt z mediami- lokalne opowieści Spotykać się, rozmawiać, rozwijać ciągle Mierzyć wartość/koszty i efekty