Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INDEKSY I SORTOWANIE ZEWNĘTRZNE
Advertisements

Jan Aleksander Wierzbicki
WPROWADZENIE DO BAZ DANYCH
MS Access 2000 Formularze Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003.
MS Access 2000 Normalizacja Paweł Górczyński 2005.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
MS Access 2000 Pola typu odnośnik Piotr Górczyński 03/12/2003.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
Microsoft Office Access
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Wprowadzenie do baz danych.
Proste bazy danych w Excelu
Obsługa bazy danych z poziomu phpMyAdmin
Metody Matematyczne w Inżynierii Chemicznej Wprowadzenie do laboratorium.
Zadania Bazy danych.
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
Podstawy programowania
Arkusze kalkulacyjne, część 3
dr hab. Ryszard Walkowiak prof. nadzw.
Bazy danych podstawowe pojęcia
Temat 19: Organizacja informacji w bazie danych – część 1.
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
Bazy danych.
Informatyka Relacyjne bazy danych.
Bazy danych Access 200x Ćwiczenie 1.
SQL - Structured Query Language
Kwerendy.
Zarządzanie informacją
KWERENDY ćw. 3.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
WPROWADZENIE DO BAZ DANYCH
Wyprowadzanie informacji z bazy danych - kwerendy wybierające Marzena Nowakowska Katedra Informatyki Stosowanej, WZiMK, PŚk.
Operacje edycyjne w bazie danych - kwerendy funkcjonalne Marzena Nowakowska Katedra Informatyki Stosowanej, WZiMK, PŚk.
Komendy SQL do pracy z tabelami i bazami
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Bazy danych - podstawowe pojęcia
Bazy danych Microsoft access 2007.
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Podstawowe informacje
Definiowanie kluczy w tabelach RBD
BAZY DANYCH W EXCELU MENU Co to jest baza danych Przykłady baz danych
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Powtórzenie wyk ł adu 10 Fizyczna organizacja danych w bazie danych. Indeksy.
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wyszukiwanie danych w programie Access Informatyka.
Bazy danych.
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH MS Access.
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
ASP.NET Kontrolki źródła danych i prezentacji danych w ASP.Net
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Prezentacja programu PowerPoint
Temat: Tworzenie bazy danych
ACCESS - FORMULARZE TEMAT:. Tworzenie formularza Formularz tworzony jest w celu łatwiejszego przeglądania i edytowania danych zawartych w bazie. Tworzymy.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Indeksy.
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Czym są i jak służą społeczeństwu?
Zapis prezentacji:

Komponenty bazy danych

Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń, przechowywany w postaci pliku (jednego lub wielu). Ma ona sformalizowaną strukturą opartą na tabelarycznym zestawieniu cech obiektów. Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń, przechowywany w postaci pliku (jednego lub wielu). Ma ona sformalizowaną strukturą opartą na tabelarycznym zestawieniu cech obiektów.

Komponenty bazy danych TABELE TABELE FORMULARZE FORMULARZE KWERENDY KWERENDY RAPORTY I WYDRUKI RAPORTY I WYDRUKI

TABELE Mówiąc prosto są zbiorami rekordów zawierających dane w uporządkowanej formie Mówiąc prosto są zbiorami rekordów zawierających dane w uporządkowanej formie

Schemat przykładowej tabeli bazy danych Numer Książki TytułAutor Rok Wydania Cena Rekord Pole rekordu Nazwa pola rekordu

REKORD Podstawowa komórka bazy danych, zawiera informacje dotyczące jednego obiektu. Podstawowa komórka bazy danych, zawiera informacje dotyczące jednego obiektu. wiersz tabeli, w którym znajdują się informacje o pojedynczym obiekcie. wiersz tabeli, w którym znajdują się informacje o pojedynczym obiekcie. W każdym wierszu znajduje się ta sama liczba komórek, która jest równa liczbie kolumn w tabeli. W każdym wierszu znajduje się ta sama liczba komórek, która jest równa liczbie kolumn w tabeli.

POLE REKORDU Zawiera dane określonego typu np. liczby, tekst, daty itp. opisujące dany rekord. Zawiera dane określonego typu np. liczby, tekst, daty itp. opisujące dany rekord. Pole – jest to kolumna tabeli i służy ona do opisu jednej charakterystycznej cechy poszczególnych obiektów. Pole – jest to kolumna tabeli i służy ona do opisu jednej charakterystycznej cechy poszczególnych obiektów.

KLUCZ pole, na podstawie którego można jednoznacznie określić każdy rekord. Bardzo często jako klucz wybiera się pole, w którym przechowywany jest numer rekordu. pole, na podstawie którego można jednoznacznie określić każdy rekord. Bardzo często jako klucz wybiera się pole, w którym przechowywany jest numer rekordu.

TYP DANYCH określa, jakiego rodzaju dane będą znajdować się w danym polu. określa, jakiego rodzaju dane będą znajdować się w danym polu. OkreślenieZakres liczbowyMiejsc dziesiętnych Bajt 0 do 255 Liczba całkowita do Liczba całkowita długa do Pojedyncza precyzja -3,402823E38 do 3,402823E38 7 Podwójna precyzja E308 do E ID replikacjiIdentyfikator unikatowy globalnie N/A

Narzędzia umożliwiające zarządzanie istniejącą bazą danych Formularze Formularze Kwerendy Kwerendy Raporty Raporty

FORMULARZE Formularz jest zazwyczaj widokiem pojedynczego rekordu, przy czym rozmieszczenie pól i ich kolejność mogą być dowolne. Formularz jest zazwyczaj widokiem pojedynczego rekordu, przy czym rozmieszczenie pól i ich kolejność mogą być dowolne. Stosuje się je do przeglądania zawartości rekordów, wstawiania i usuwania rekordów oraz do sterowania obsługą bazy danych. Stosuje się je do przeglądania zawartości rekordów, wstawiania i usuwania rekordów oraz do sterowania obsługą bazy danych.

KWERENDY Umożliwiają wyszukiwanie i pobieranie potrzebnych danych inaczej mówiąc są zapytaniem o informacje interesujące użytkownika, skierowanym do bazy danych. Umożliwiają wyszukiwanie i pobieranie potrzebnych danych inaczej mówiąc są zapytaniem o informacje interesujące użytkownika, skierowanym do bazy danych. Kwerendy dzielą się na dwie zasadnicze kategorie: Kwerendy dzielą się na dwie zasadnicze kategorie: - kwerendy wybierające, które umożliwiają wydzielenie z bazy danych zbioru rekordów spełniających pewne kryteria; - kwerendy wybierające, które umożliwiają wydzielenie z bazy danych zbioru rekordów spełniających pewne kryteria; - kwerendy funkcjonalne, będące poleceniem wykonania pewnej operacji na zbiorze rekordów spełniających określone kryteria. - kwerendy funkcjonalne, będące poleceniem wykonania pewnej operacji na zbiorze rekordów spełniających określone kryteria. Możliwe jest też tworzenie tzw. kwerend parametrycznych, które po uruchomieniu proszą użytkownika o podanie wartości parametrów przyjętych jako kryteria. Możliwe jest też tworzenie tzw. kwerend parametrycznych, które po uruchomieniu proszą użytkownika o podanie wartości parametrów przyjętych jako kryteria.

RAPORTY Raport jest elementem bazy danych nastawionym na tworzenie wydruków. Raporty tworzy się wtedy, gdy z ogółu informacji zawartych w bazie chcemy wydzielić pewien fragment i to w dodatku w układzie ułatwiającym dokonanie podsumowań czy analiz. Raport jest elementem bazy danych nastawionym na tworzenie wydruków. Raporty tworzy się wtedy, gdy z ogółu informacji zawartych w bazie chcemy wydzielić pewien fragment i to w dodatku w układzie ułatwiającym dokonanie podsumowań czy analiz.