Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
"Nowoczesny Nauczyciel
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Indywidualne Plany Działania
Zebranie jako forma wymiany informacji
prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)
Poznawanie metody projektu
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
Sejm Dzieci i Młodzieży
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
Dyrektor w zreformowanej szkole
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Pochwal się swoim pomysłem - prezentacja pomysłów uczestników projektu Lokalni liderzy aktywizacji zawodowej gminy Malczyce i Miękinia Program Operacyjny.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Młodzieżowa Rada Gminy
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „d” i „dk”
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Nasza „mała” demokracja
Co to jest spacer edukacyjny?
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Indywidualne Plany Działania
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Idziemy z duchem czasu – podstawy kodowania i konstruowania z wykorzystaniem klocków littlebits Podsumowanie działań.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Przykładowy model podziału środków
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć Warsztat opracowały: Barbara Gmur Krystyna Haładaj na podstawie materiałów przygotowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej

Cel: Tworzenie lokalnej polityki oświatowej prowadzącej do zwiększania szans edukacyjnych i życiowych dzieci i młodzieży, prezentacja scenariusza.

Uwagi do przebiegu spotkania Przygotowanie scenariusza. Przygotowanie prezentacji projektu Przygotowanie niezbędnych materiałów. Określenie czasu spotkania Zaplanowanie rezultatu spotkania „Dobrze rozwinięty umysł, pasja do nauki i umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy to nowe klucze do przyszłości” Raport SCANS

w naszej gminie/ naszym powiecie, aby miał udane życie? Podstawowe pytanie kierowane do uczestników brzmi: Jakie kompetencje (wiedzę, umiejętności i postawy) powinien posiadać absolwent szkół w naszej gminie/ naszym powiecie, aby miał udane życie?

Przebieg warsztatu A Rozdanie pociętych karteczek i prośba o czytelne, hasłowe zapisywanie odpowiedzi (jedna odpowiedź na jednej karteczce). Zebranie karteczek przez prowadzących. Jeśli grupa jest nieduża to karteczki zbierane są na jeden stosik. Jeśli grupa jest większa niż 20 osób to karteczki powinny być zbierane na oddzielnych stołach przez każdą grupę osobno. Grupowanie odpowiedzi o podobnej tematyce. Grupowanie odpowiedzi odbywa się do momentu gdy na tablicy zostaną umieszczone wszystkie karteczki a zebrani uznają, że zamieszczone odpowiedzi są zupełnie różne i nie pokrywają się ze sobą.

Następnie poszczególne odpowiedzi powinny zostać Przebieg warsztatu B  Następnie poszczególne odpowiedzi powinny zostać ponumerowane. Następnie sporządzamy listę wszystkich odpowiedzi i wywieszamy ja w widocznym miejscu. Prowadzący spotkanie przekazują wszystkim zgromadzonym określoną liczbę samoprzylepnych kropeczek (najlepiej 10). Informują ich, że kolejne działanie symulować będzie wydawanie przez podatników realnych pieniędzy na oświatę. Każdy z uczestników mając do dyspozycji 10 tysięcy złotych (każda kropeczka to jeden tysiąc) podejmuje decyzję, które z zadań reprezentowanych przez odpowiedzi na liście są najważniejsze i ile pieniędzy należy przeznaczyć na wybrane zadanie lub zadania. Możliwe jest „dofinansowanie” np. jednego zadania całą kwotą 10 kropeczek czyli „10 tysięcy złotych” lub też dowolne rozdzielenie kropeczek na kilka zadań.

Przebieg warsztatu C Każdy z uczestników na przydzielonych kropeczkach zapisuje numery zadania, na które chce wydać swoje „pieniądze” – tak aby w następnym momencie, przylepiając wybrane numery przy konkretnych zadaniach, nie zmieniał swych wyborów w ostatniej chwili, sugerując się wyborami innych. Prowadzący odczytuje głośno wszystkie odpowiedzi wraz z ich numerami zamieszczone na tablicy dając szansę uczestnikom na staranne zaplanowanie „wydawania” swoich pieniędzy. Prowadzący zaprasza naklejenia swoich kropeczek przy wybranych odpowiedziach. Ogłaszamy przerwę podczas której zliczamy przyznane kwoty.

Przebieg warsztatu D     Po przerwie i powrocie wszystkich uczestników na salę prowadzący odczytuje wyniki i rozpoczyna dyskusję na ich temat. W trakcie dyskusji tematy do poruszenia: Czy wyniki są zaskakujące, z czego wynika kolejność listy priorytetów, które wyniki mogą być specyficzne dla tego grona, a które prawdopodobnie nie są specyficzne. Po dyskusji prowadzący ponownie informuje, jakie będą dalsze losy uzyskanych w trakcie spotkania wyników oraz przypomina o dalszych wydarzeniach związanych z programem (np. lokalne forum oświatowe, konferencja prezentująca wyniki itp), zaprasza na nie zainteresowanych uczestników. Można zaproponować pracę nad uzyskanymi propozycjami w formie zadaniowej i przedstawić na kolejnym spotkaniu

Warsztat drugi (burza mózgów) Prowadzący wyjaśnia, że zwiększenia szans edukacyjnych i życiowych młodego pokolenia w środowisku wiejskim wymaga zjednoczenia sił wszystkich, którzy mogą w tym zadaniu pomagać dzieciom i młodzieży. W związku z tym prowadzący prosi uczestników, którzy są przedstawicielami różnych grup i środowisk, o podawanie propozycji włączenia się ich grup czy środowisk do działań na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych i życiowych młodzieży

Podsumowanie spotkanie odczytanie najważniejszych zapisów. Zaplanowanie dalszych działań i spotkań. Rundka kończąca spotkanie i odnosząca się oczekiwań uczestników. Dziękujemy !