Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Dostęp do informacji publicznej z punktu widzenia obywatela”
Advertisements

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
„Chodzi o to, by człowiek robił ochoczo to, co robić musi;
Zarządzanie projektami partnerskimi
Poprawność informacji prasowych
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
DECYZJE ADMINISTRACYJNE
Public Relations w sytuacjach kryzysowych
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
w edukacji przedszkolnej
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Jak pisać pracę dyplomową?
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Adrianna Dzikielewska
Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
Od pijaru do Public Relations
IDENTYFIKACJA POTRZEB
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Rzecz o efektywności w biznesie
Sztandarowy przykład firmy rodzinnej
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Zdarzenia niepożądane w praktyce pielęgniarki anestezjologicznej i intensywnej opieki. Szukanie winnych czy rozwiązań? Anna Zdun Warszawa
Studium Przypadku (case study)
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Program Szkolenia dotyczący Ochrony Nieletnich SESJA 1 © NYCI 2007 Edycja 1.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
W mediach społecznościowych Kryzys. Każdy z nas może wyrazić swoją opinię w sieci Z każdego miejsca na świecie możemy skomentować, wyrazić opinię czy.
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
System ocen pracowników
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Skarga do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Jak formułować efektywne cele? Z. Korzeniewski przedstawia.
Postępowanie sądowoadministracyjne – materiały dydaktyczne Kierunki zmian w systemie sądowej kontroli działalności administracji publicznej wprowadzone.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Chorzów, 22 września 2012 roku EuCO - atrakcyjnym produktem inwestycyjnym.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Urząd Miasta Łodzi maja 2010 r.
JASZOWIEC Posiedzenie Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP
Ocena jakości powietrza we Wrocławiu Raport z badań sondażowych 2017
Promowanie praw dzieci
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR Przemysław Mitraszewski Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR

CONSTAR Dlaczego kryzys Constaru jest kluczowym wydarzeniem ostatnich 12 miesięcy? Firma miała szansę na pozycjonowanie się jako wzór postępowania w sytuacji kryzysowej Constar miał szansę nie tylko obronić reputację, ale ją wzmocnić Powiela typowe błędy w zarządzaniu kryzysowym Podkreśla istotę dziennikarstwa śledczego w zarządzaniu reputacją

CONSTAR „Constar to wizytówka branży mięsnej” 15.04.2005 „Constar to wizytówka branży mięsnej” „Produkcja mięsa z tzw. zwrotów … jest zabroniona” Tymczasem na oczach całej Polski: Pracownicy Constaru oglądają zzieleniałe kiełbasy. Mięso zostaje przemielone, zapakowane i wysłane z powrotem do sprzedaży. „Na oczach dziennikarki baleron z Constaru zyskał miesiąc świeżości”.

CONSTAR Przewodniczący Rady Nadzorczej w relacji na żywo w TVN informuje o odwołaniu Prezesa Rada Nadzorcza wydaje oświadczenie, że jest gotowa zamknąć zakład na czas śledztwa i deklaruje „Podejmować będziemy wszelkie możliwe działania, aby rzetelnie wyjaśnić zaistniałe nieprawidłowości” Po czym 3 dni później …

CONSTAR 18.04.2005 ODWRÓT OD DOTYCHCZASOWEJ STRATEGII KOMUNIKACJI Fragment komunikatu prasowego Constaru: „Jednocześnie pragniemy zasygnalizować, iż sposób formułowania przez media jednoznacznych i jedynych, ich zdaniem, słusznych sądów, jeszcze przed ostatecznym wyjaśnieniem sprawy, wydaje się być nadużyciem zawodowym i posiada znamiona populistycznej retoryki. Dobrze byłoby, aby zgodnie z elementarnymi zasadami dziennikarstwa podawane informacje były deskryptywne, a co za tym idzie pozbawione a priori osądów i ocen. Mamy tu do czynienia z wyraźną afektacją i przesadnym zapałem w wyrażaniu uczuć i myśli, z nieadekwatnym do sytuacji uniesieniem”.

CONSTAR 20.04.2005 „Pierwsze informacje ze specjalnej komisji kontrolującej zakłady mięsne w Starachowicach potwierdzają zarzuty Rzeczpospolitej i TVN” Tymczasem Constar: „wszystkie kontrole stwierdziły jedynie niedociągnięcia i uchybienia”.

CONSTAR 21.05.2005 „Constar przyjął postawę kozła ofiarnego i wydaje się absolutnie nie mieć świadomości, czym to grozi. Co więcej, na początku maja firma zdecydowała się na najgorszy z możliwych ruchów - zaatakowała media, w tym przede wszystkim TVN i Rzeczpospolitą, które nagłośniły sprawę zielonych kiełbas”.

CONSTAR BŁĘDY: Słomiany zapał Dywagacje nt. jak do tego doszło zamiast informacji co do planu działań Atak na media, które zostały zidentyfikowane jako źródło problemu Brak strategii – oskarżanie dziennikarzy, czyli rzeczników opinii publicznej o negatywne informacje po czym dziękowanie opinii publicznej „Dzięki Wam jesteśmy lepsi”

CONSTAR Analiza materiałów prasowych dotyczących sprawy Constaru w kwietniu 2005 r. materiały zapewnił

Ogólna ocena Constaru w mediach w kwietniu 2005

Ogólna ocena Constaru w prasie, radiu i telewizji

Najczęściej cytowani

CONSTAR WNIOSKI: Wykaż otwartość i zrozumienie problemu Nie spekuluj, nie polemizuj z faktami, mów co zamierzasz zrobić i jak najszybciej wdrażaj to w życie Traktuj media jak ring bokserski a nie boksera Kryzys jest wirusem

CONSTAR 18.08.2005 „Przypuszczalnie najlepiej kontrolowany zakład mięsny w Polsce” - takim sloganem firma Constar chce naprawić swoją mocno nadszarpniętą reputację.

CONSTAR Program naprawczy – realny czy utopijny? Weterynarz szefem – antidotum? Czy marka Constar ma szansę? – ile czasu i pieniędzy będzie kosztowało jej odbudowanie?