Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning Bartłomiej Antczak Dyrektor Działu E-learning Incenti S.A. antczakb@incenti.pl 502 194 106 19.02.2007, Warszawa
AGENDA MODEL WDROŻENIA ROZWIĄZANIA E-LEARNING FUNKCJONALNOŚĆ PLATFORMY E-LEARNING MODEL DZIERŻAWY PLATFORMY (ASP) CASE STUDY – DWA MODELE WDROŻENIA PLATFORMY
PROJEKT URUCHOMIENIE ROZWIĄZANIA E-LEARNING
PLATFORMA – FUNKCJONALNOŚĆ
PLATFORMA – FUNKCJONALNOŚĆ
PLATFORMA – WYMAGANIA TECHNICZNE
USŁUGA E-LEARNING W MODELU ASP DEFINICJA I CHARAKTERYSTYKA USŁUGI Usługa e-learning oferowana w modelu ASP (Application Service Provider ) – to dzierżawa platformy e-learning, szkoleń elektronicznych oraz usług dodanych za stałe opłaty miesięczne, bez konieczności ponoszenia wstępnych inwestycji przez Klienta,
POZIOM ŚWIADCZONYCH USŁUG – SLA (1)
MONITOROWANIE – ŁĄCZE
WDROŻENIE - CASE STUDY PRZYPADEK: INSTYTUCJA PUBLICZNA (10 000 użytkowników, ponad 300 lokalizacji) Dziś Uzupełnienie szkoleń tradycyjnych materiałami elektronicznymi Przeprowadzenie testów wiedzy produktowej w sieci rozproszonej dla 1200 pracowników Monitorowanie wiedzy o procedurach Możliwość samodzielnego tworzenia i modyfikacji testów Centralna zarządzanie rocznym planem szkoleń Odwzorowanie historii szkoleń w systemie Zarządzanie zasobami w procesie szkoleń w rozproszonej strukturze Zarządzanie płatnościami za szkolenia Odwzorowanie modelu kompetencyjnego organizacji w systemie Zarządzanie budżetem szkoleń Zarządzanie raportami Plany Rozbudowa biblioteki produktów w formule e-learning Zarządzanie rozproszoną strukturą trenerów Integracja z systemem finansowymi Wdrożenie mechanizmu ujednoliconego logowania (SSO)
WDROŻENIE - CASE STUDY INSTYTUCJA PUBLICZNA Etap I: 90 dni Analiza wymagań i procesów Klienta Wdrożenie środowiska testowego z Oracle iLearning do obsługi testów dla 1200 pracowników Napisanie testów z wiedzy produktowej przez zespół Klienta przy wsparciu Incenti Przygotowanie środowiska prototypowego z modelowaniem procesów Klienta Etap II: 150 dni Wdrożenie Oracle Learning Management System u Klienta dla 10 000 pracowników Odwzorowanie struktury organizacyjnej Klienta Przeprowadzanie szkoleń dla 7000 pracowników Napisanie szkolenia e-learning z obsługi systemu Wdrożenie mechanizmu do dystrybucji treści multimedialnych Wdrożenie mechanizmu notyfikacji
WDROŻENIE - CASE STUDY PRZYPADEK: BANK (1000 użytkowników) Dziś Uzupełnienie szkoleń tradycyjnych materiałami elektronicznymi Przeprowadzenie testów wiedzy produktowej w sieci rozproszonej dla 500 pracowników Monitorowanie wiedzy o produktów Możliwość samodzielnego tworzenia i modyfikacji testów Kontrola i zarządzanie wersjami dystrybuowanej dokumentacji Plany Publikacja szkoleń e-learning Stworzenie modelu kompetencji powiązanego z wynikami szkoleń tradycyjnych i e-learning
WDROŻENIE - CASE STUDY BANK Etap I: 30 dni Udostępnienie rozwiązania Oracle iLearning 5.0 w modelu ASP Integracja dostępu z portalem Klienta Odwzorowanie struktury organizacyjnej oraz import użytkowników do systemu Napisanie testów z wiedzy produktowej przez zespół Klienta przy wsparciu Incenti Etap II: proces ciągły Świadczenie usługi dla 1000 użytkowników nazwanych; 125 użytkowników jednoczesnych Monitorowanie procesu nauki Zarządzanie testami Wdrożenie pierwszych szkoleń e-learning Budowa modelu kompetencyjnego
E-learning w modelu ASP – KORZYŚCI MODELU ASP E-learning w modelu ASP – Opłaty miesięczne za zdefiniowaną funkcjonalność Dedykowane rozwiązanie pod potrzeby Działu Szkoleń Skalowalność rozwiązania dostosowana do potrzeb organizacji Monitorowanie parametrów wydajnościowych rozwiązania Gwarantowana dostępność dla poszczególnych procesów Analizy rynku usług e-learning pokazują, że coraz więcej organizacji decyduje się na wariant outsourcingu platformy e-learning skupiając się na swoim ‘core business.’