mPay S.A i ATM S.A. mPay - nowoczesny, uniwersalny instrument płatniczy na tle oferty grupy ATM - w świetle wyzwań projektu SEPA Konferencja Praktyczne Aspekty Implementacji SEPA w Polsce SEPA Polska Związek Banków Polskich 15-16października 2007 Hotel Boss, Warszawa- Miedzeszyn
mPay mPay system płatności mobilnych Grupa kapitałowa ATM SA Sylwester Janik, Wiceprezes Zarządu mPay SA
Era gotówki właśnie się kończy… Źródło: The Economist
Potencjał płatności mobilnych Telefon jest nieodzownym elementem naszego życia Duża penetracja rynku Ewolucja funkcjonalności telefonów Większa świadomość i rosnąca adopcja nowych technologii Mobilność użytkowników Rosnące zapotrzebowanie rynku
Model biznesowy Agent rozliczeniowy – dla płatności mobilnych, oferujący kanał płatności mobilnych dla punktów usługowo- handlowych oraz Dostawca uniwersalnego standardu oraz platformy transakcyjnej dla m-płatności - otwartej dla banków oraz operatorów GSM
W pełni mobilny instrument płatniczy (miejsce & czas) Realizacja transakcji zdalnych Bez konieczności kontaktu ze sprzedawcą Dowolny rodzaj transakcji Dowolny aparat telefoniczny Dowolna kwota transakcji Szyfrowanie w sieci GSM Identyfikacja użytkownika w oparciu o numer MSISDN Identyfikacja adresata transakcji po dedykowanym ID lub numerze MSISDN Potwierdzanie transakcji kodem PIN Prosty i wygodny interfejs Jeden scenariusz transakcji Do wyboru dwa interfejsy: tekst/głos Zawsze użytkownik inicjuje transakcję Duża szybkość działania Połączenie realizowane sesją on-line Możliwość wywołania transakcji z książki telefonicznej Brak konieczności modyfikacji telefonu i karty SIM Możliwość wykorzystania istniejącego potencjału rynku Brak dedykowanych terminali dla sprzedawców Niskie nakłady inwestycyjne po stronie banku mobilnyuniwersalnybezpieczny wygodnyszybkitani Kluczowe czynniki sukcesu mPay
Rozwiązanie mPay Minimalna learning curve – prosty, intuicyjny, taki sam scenariusz *145*MerchantID# *145*MerchantID*amount# albo
Oczekiwany wzrost wartości rynku m-płatności Polska Wg ADLittle, wartość przychodów związanych z realizacją m-płatności globalnie wzrośnie z $3.2 mld (2003) do $37.1 mld (2008)
Oczekiwany cykl adopcji m-płatności w Polsce WizjonerzyPragmatycyKonserwatyściSceptycy czas Entuziaści technologii % akceptacji mln Źródło: mPay SA
Łańcuch wartości w systemie mPay Banki mPay SA 1. Ustalenie standardu technicznego i biznesowego 2. Zapewnienie platformy rozliczeniowej dla płatności mobilnych 3. Obsługa użytkowników (zapytania & reklamacje) Banki Inne podmioty Banki Operatorzy GSM Użytkownicy mPay (back-end) Partnerzy strategiczni (front-end) Korzyści dla użytkowników: Standardowa i prosta metoda płatności Powszechność usługi Jeden punkt kontaktowy w zakresie obsługi posprzedażowej
Nowa oferta produktowa (m-płatności) Nowoczesny, uniwersalny instrument płatniczy Nowe źródło przychodów Zwiększenie bezpieczeństwa dla płatności internetowych Pozyskiwanie nowych klientów Nowe rodzaje usług dodanych (np. program lojalnościowy) Wzmocnienie wizerunku banku Cash-back (opcja) Korzyści dla banków System płatności mobilnych mPay jako polska propozycja w zakresie standardów SEPA dotyczących jednolitego rynku usług płatniczych w EU
Dziękuję
ATM S.A. mPay na tle kompleksowej oferty grupy ATM S.A
14 Podstawowe dane prywatna spółka akcyjna założona w 1994, wcześniej (od 1991) działająca jako dział w PP ATM Pierwsza Oferta Publiczna – wrzesień 2004 (Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie) głównymi akcjonariuszami są założyciele – polskie osoby fizyczne bez kapitału państwowego dane finansowe (na koniec 2006 r.) kapitał akcyjny 24,5 mln zł kapitał własny 98,7 mln zł kapitalizacja rynkowa 561 mln zł przychody ze sprzedaży 127,8 mln zł około 250 pracowników (około 350 w grupie kapitałowej)
15 Przegląd obszarów działalności integracja systemowa konsultacje i oprogramowanie telekomunikacja i Internet rozwiązania aplikacyjne rozwiązania i usługi multimedialne rozwiązania i usługi dla bezpieczeństwa biznesu ATMAN – telekomunikacja i usługi dodane zintegrowane systemy infrastruktury teleinformatycznej
16 Zintegrowane systemy infrastruktury teleinformatycznej ponad dziesięcioletnia historia sukcesów projektowanie i budowa sieci transmisji danych sieci korporacyjne i operatorskie o dowolnej skali i technologii (IP MPLS, ATM, SDH, DWDM etc.) systemy do zarządzania i monitoringu sieci implementacja zaawansowanych systemów komputerowych wysoko wydajne systemy obliczeniowe (#1 w Polsce) projektowanie i realizacja centrów danych wysoko dostępne systemy archiwizacji danych
17 Rozwiązania i usługi dla bezpieczeństwa biznesu pełen wachlarz technicznych zabezpieczeń informacji firewalle, systemy IDP, UTM, antywirusowe, antyspamowe, monitorowanie WWW planowanie ciągłości biznesu (Atmosfera BCP) poprawa bieżącego zarządzania zasobami (asset management) system informatyczny wspierający tworzenie i utrzymanie aktualności awaryjnych planów działania Centrum Ochrony Danych zapasowe biura zapasowe centra danych gwarantowana telekomunikacja i infrastruktura techniczna dopracowane procedury wsparcie techniczne i logistyczne
18 ATMAN – telekomunikacja i usługi dodane doświadczenie w telekomunikacji od 1992 roku (IKP, Internet Komercyjny w Polsce) zasoby unikalny zasób – własna sieć światłowodowa w Warszawie (ponad 200 km tras), łącząca 180 centrów biznesowych własna sieć światłowodowa na Śląsku krajowa sieć transmisyjna (~5000 km tras) 22% udziału ATM S.A. w Linx Telecommunications B.V. Centrum Operacyjne Sieci (24×7) portfolio Internet klasy operatorskiej outsourcing sieci korporacyjnych szerokopasmowa transmisja danych kolokacja i hosting usługi dodane
19 Rozwiązania aplikacyjne stosowanie szeroko przyjętych standardów i dobrych praktyk – w tym ITIL Atmosfera – kwintesencja wieloletniego doświadczenia w systemach procesowych IT Support Suite (zgodność z ITIL potwierdzona certyfikatem Pink Elephant) Business Process Support Suite zarządzanie interwencjami (Service Desk) zarządzanie zmianami (Change Request Management) zarządzanie zasobami (Asset Management) zarządzanie projektami (Project Management) inne zastosowania, np. wsparcie procesów redakcyjnych w telewizji interaktywnej zarządzanie usługami w sieciach IP content billing (SMaCS) lawful interception produkcja oprogramowania na miarę
20 Rozwiązania i usługi multimedialne sieć telekomunikacyjna łącząca źródła treści i jej odbiorców ATMAN obsługuje większość portali i komunikatorów oraz większość operatorów usług internetowych (ISP) w Polsce ATM Interactive TV własny system zarządzania składowaniem i dystrybucją treści multimedialnych ATM Indoor TV – telewizja w miejscu sprzedaży (POS TV) szybka i skuteczna reklama produktów i usług w placówkach bankowych i centrach handlowych, zasilana w trybie on-line ! SSM – własny system zarządzania siecią rozproszonych ekranów połączonych dedykowaną siecią telekomunikacyjną centralne zarządzanie wyświetlanymi treściami i raportowanie
21 Centrum Badawczo-Rozwojowe ATM-Lab Sp. z o.o. Wydzielenie w sierpniu 2007 r. odrębnego podmiotu dedykowanego do prowadzenia projektów badawczo-rozwojowych zgodnie z realizacją strategii wytwarzania wartościowych aktywów. Cele: wprowadzenie odrębnego systemu rozliczania projektów badawczych dofinansowywanych ze środków publicznych przejrzyste raportowanie i refinansowanie rzeczywiście poniesionych kosztów skorzystanie z możliwości odliczeń podatkowych kosztów nabycia nowych technologii Plany na przyszłość: przekształcenie spółki w Centrum Badawczo-Rozwojowe w rozumieniu Ustawy o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej zwiększenie poziomu dofinansowania projektów badawczo- rozwojowych
Dziękujemy za uwagę więcej informacji: