Posłuszni do końca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Advertisements

Bezpieczny Internet.
Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
POWTÓRKA Z UŁAMKÓW Ola Golonka , 1.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Społeczne Gimnazjum MTE w Milanówku
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU Ustalenie dla pracowników Urzędu dodatkowych świadczeń i nagród związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych.
Gary Stanley Becker ur „Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich”, PWN 1990.
PROJEKT EDUKACYJNY ,,CZY AUTORYTETY SĄ WŚRÓD NAS”?
Sklepik szkolny.
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
Od MICRO do MACRO KOSMOSU
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
Prezentują:.
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
Kształtowanie bezpieczeństwa na przykładzie dobrych praktyk w szkole Wejherowo 2010.
COPERNICIUM Wioletta Domżała.
Dla Gimnazjum w Teresinie prezentują :. KSEON Optivum Przedstawia: Kalesanty Gwizduła Droga do szkoły ponadgimnazjalnej.
Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej
FRYDERYK CHOPIN ( ).
Prezentują:.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Metodologia badań społecznych Wykład X
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Cześć! Nazywam się Kalesanty Gwizduła i jestem uczniem pierwszej klasy LO. Opowiem Wam, jak się dostałem do mojej szkoły za pomocą Systemu NABÓR Optivum.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Wykonali: Adrianna Żukowska Dariusz Jażdżyk Jarosław Owczarek.
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
Planowanie własnej przyszłości
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu przeprowadzonego 1 kwietnia 2015 r. Warszawa, 29 maja 2015 r.
MATEMATYKA A WOLNA WOLA
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
i obywatelskich uczniów ”
„Koło Młodych Odkrywców”
PRZEGLĄD PRASY 7 stycznia 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41)
C ZY SEKRETARKA MOŻE BYĆ ZAWODEM TRUDNYM ? F UNKCJONALNE ZNACZENIE OSOBOWOŚCI NA PRZYKŁADZIE URZĘDNIKÓW SĄDOWYCH : DONIESIENIA WSTĘPNE dr Katarzyna Orlak.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Jak nie dać się oszukać?. Bariera Nie chcemy dopuścić do świadomości naszych wątpliwości. Oszuści to wiedzą i dlatego z taką łatwością nas nabierają.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Fizycy, którzy zmienili świat.. Mikołaj Kopernik Mikołaj Kopernik ur.19 lutego 1473 r. w Toruniu a zm.21 maja 1543 r. we Fromborku. Z zawodu był astronomem,
Wychowanie do życia w rodzinie
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wolontariusz roku.
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Zapis prezentacji:

Posłuszni do końca

Plan prezentacji Stanley Milgram Metoda badania Wyniki Omówienie Znaczenie wyników Krytyka Bibliografia

Stanley Milgram Stanley Milgram (ur. 15 sierpnia 1933, zm. 20 grudnia 1984) – amerykański psycholog społeczny na uniwersytetach Yale, Harvarda oraz Nowojorskim. Z wykształcenia politolog. Na Uniwersytecie Yale przeprowadził eksperymenty posłuszeństwa wobec władzy (1963) oraz "świat jest mały".

Metoda badania Symulator generatora wstrząsów od 15 do 450V, skok 15V 40 badanych, mężczyźni w wieku 20-50 lat Współpracownik badaczy (uczeń) i aktor (prowadzący eksperyment)

Przebieg badania Losowania nauczyciela i ucznia Objaśnienie badanemu co ma robić Wykonywanie poleconych zadań

Proszę kontynuować Eksperyment wymaga, żebyś kontynuował Jest absolutnie konieczne, żebyś kontynuował Nie masz wyboru, musisz iść dalej

Omówienie Zaskakująco silna skłonność badanych do posłuszeństwa wobec prowadzącego Wykonujący polecenia prowadzącego byli spięci i pełni obaw Omówienie.

Jeżeli badania są prowadzone przez uniwersytet Yale, to są w dobrych rękach a kim jestem aby kwestionować działania tak świetnej instytucji. Cele eksperymentu zdają się ważne, dlatego skoro już się zgłosiłem, to wykonam, co do mnie należy, żeby osiągnąć te cele. W końcu uczeń też się zgłosił na ochotnika i ma wobec projektu jakieś zobowiązania.

Hej, to tylko przypadek, że to ja jestem nauczycielem a on uczniem – ciągnęliśmy losy i mogło być odwrotnie. Płacą mi za to, więc powinienem wykonać tą pracę. Nie znam się na prawach psychologa i jego badanych, więc oddaję decyzję w tej sprawie w jego ręce. Powiedzieli nam, że wstrząsy są bolesne, ale nie niebezpieczne.

Znaczenie wyników Milgram ponawiał swoje badanie i wyniki były zbliżone do siebie. Rozwinął także badania w celu poznania warunków sprzyjających posłuszeństwu lub jego ograniczeniu. Im mniejszy kontakt z uczniem tym posłuszeństwo było większe (93%). Im większy kontakt nauczyciela z uczniem tym posłuszeństwo było mniejsze (30%).

Im większy kontakt z eksperymentatorem tym posłuszeństwo było większe. Im mniejszy kontakt z eksperymentatorem tym posłuszeństwo było mniejsze. Kiedy badanym dano wolną rękę nikt nie przekroczył poziomu 3 czyli 45V.

Bibliografia „40 prac badawczych które zmieniły oblicze psychologii” Roger R. Hoock http://pl.wikipedia.org/wiki/Stanley_Milgram http://pl.wikipedia.org/wiki/Eksperyment_Milgrama

DZIĘKUJEMY