Najbardziej pożądane cechy rozwiązań CRM na przykładzie bs4 CRM Adrian Murias bs4 business solutions sp. z o.o. Warszawa, 24 maj 2011
Dostęp do informacji... szybki i bezpośredni dostęp do informacji z dowolnego miejsca na świecie (internet) – system obsługiwany poprzez przeglądarkę (laptop, tablet, telefon) jedna centralna baza danych możliwość selektywnego udostępniania wybranych informacji poszczególnym użytkownikom – ograniczenie możliwości wyniesienia danych (alarmy) – informacja „nie odejdzie” razem z handlowcem i jego laptopem licencja przypisana do użytkownika a nie komputera – dane zabezpieczone przed awarią stacji roboczej, możliwość pracy w programie na dowolnym komputerze
Zarządzanie uprawnieniami... klasyczny konflikt pomiędzy potrzebą generowania przepływu informacji a ograniczaniem do nich dostępu potrzeba dużej szczegółowości przy modelowaniu kompetencji poszczególnych pracowników zmiana zakresu obowiązków pracownika – czy system umożliwia łatwą zmianę stanowiska czy też wymaga to interwencji dostawcy i ponoszenia dodatkowych kosztów konieczność śledzenia działań użytkowników systemu CRM i generowanie ostrzeżeń w przypadku ich niewłaściwego zachowania
Co wolno nabywcy... elastyczność programu – co się stanie jeśli w trakcie wdrożenia zmienią się nasze założenia dotyczące CRM, co się stanie jeśli za 15 miesięcy zmienimy model biznesowy naszej firmy? konfigurowalność systemu – w jak dużym zakresie możemy konfigurować system, czy dodanie nowej opcji w słowniku to kwestia 30s naszej pracy czy też płatnego zlecenia programistycznego dla dostawcy? analiza potrzeb Klienta – profesjonalna analiza przedwdrożeniowa i wdrożenie wg. jej wytycznych czy podejście typu „jakoś to skonfigurujemy”
Analityka... generator raportów pozwalający na wyciąganie informacji ilościowych i jakościowych oraz na przedstawianie ich w formie graficznej wykresy graficzne wbudowane w system dające jasny i czytelny obraz rzeczywistości możliwość łatwego eksportu danych do arkusza kalkulacyjnego celem ich dalszej obróbki łatwy i szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych automatycznie aktualizujących się raportów (panele menedżerskie)
CRM, ERP, DMS... zanikanie wyraźniej granicy pomiędzy funkcjonalnościami systemów CRM, ERP, CMS, call center, DMS, programami pocztowymi konieczność wymiany danych (dane kontrahentów, faktury, produkty) z innymi systemami informatycznymi integracja z innymi programami wykorzystywanymi w codziennej pracy (Skype, Gadu-Gadu, urządzenia RCP)
bs4 business solutions sp. z o.o. e-mail: adrian.murias@bs4.pl Dziękuję za uwagę... Adrian Murias bs4 business solutions sp. z o.o. e-mail: adrian.murias@bs4.pl http://www.bs4.pl