Autor Roman Jędras Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Przedmiot:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Protokoły sieciowe.
Advertisements

Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
ZAPORY SIECIOWE Firewall – ściana fizycznie oddzielająca silnik od pasażerów w samochodzie Sposób zabezpieczenia komputera/sieci przed osobami niepowołanymi.
Sieci komputerowe Usługi sieciowe Piotr Górczyński 27/09/2002.
Przegląd protokołów rodziny TCP/IP (1)
Budowa Sewera i Klienta opartego na protokole udp
Rozszerzalność systemów rozproszonych
Projektowanie i implementacja programów obsługujących gniazdka Wykład II Zbigniew Brożbar Paweł Baranowski.
Projektowanie programu obsługującego gniazdka
Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Programowanie warstwy sieciowej
Architektura Systemów Komputerowych
Internet Communication Engine
Poj ę cia Sieciowe. IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany POP3-to protokół internetowy.
Pojęcia sieciowe.
FTP Autor: Topolewski Jacek.
Obsługa serwera zdalnego przez klienta FTP
Połączenia za pomocą TCP
Monitoring Sieci Narzędzia Sieciowe.
Wrocław DHCP Autorzy: Paweł Obuchowski Paweł Szuba.
Proxy WWW cache Prowadzący: mgr Marek Kopel
Piotr Doskocz Aleksandra Lechki Krzysztof Lewicki
Sieci komputerowe: Firewall
PLANET ADE-3410, ADE-3400v2, ADE-4400v2 Modem Router A DSL 2/2+
Longhorn - Usługi terminalowe
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
12. GNIAZDA BSD Biblioteka funkcji związanych z gniazdami jest interfejsem programisty do obsługi protokołów komunikacyjnych. Została utworzona dla Unixa.
USŁUGI INTERNETOWE TCP/IP WWW FTP USENET.
Elementy informatyki w kształceniu zintegrowanym.
Protokoły sieciowe.
Konfiguracja klienta FTP
Przegląd zagadnień Struktura sieci systemu Windows 2003
USŁUGA FTP 1. Definicja FTP. FTP (File Transfer Protocol, ang. protokół transmisji plików) jest protokołem typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie.
Protokoły komunikacyjne
Podstawowe usługi internetu
KONFIGURACJA KOMPUTERA
POJĘCIA ZWIĄZANE Z SIECIĄ.
Web Serwisy w praktyce Technologie internetowe ( )
MODEL WARSTWOWY PROTOKOŁY TCP/IP
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH
Prezentacja Adrian Pyza 4i.
Metody zabezpieczania transmisji w sieci Ethernet
Informatyka 1 Sieć.
Rozdział 5: Protokoły sieciowe
Pojęcia związane z siecią
Sieci komputerowe.
Sieciowe Systemy Operacyjne
FTP (file transfer protocol) jest protokołem WARSTWY APLIKACJI, który umożliwia transmisje i odbiór plików z odległego systemu oraz różnorakie operacje.
Prezentacja Adrian Pyza 4i.
SYSTEMY OPERACYJNE Adresowanie IP cz3.
Sieci komputerowe.
Programowanie sieciowe w Javie
Aplikacje TCP i UDP. Łukasz Zieliński
Sieci komputerowe.
Konfiguracja VPN Klienta – Windows 7
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Konfiguracja VPN Serwera – Windows 7
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Bezpieczeństwo protokołu HTTP Paweł Perekietka.
FTP i www Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 11.
PODSTAWY SIECI KOMPUTEROWYCH - MODEL ISO/OSI. Modele warstwowe a sieci komputerowe Modele sieciowe to schematy funkcjonowania, które ułatwią zrozumienie.
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH LEKCJA 1: Zadania sieci komputerowych i modele sieciowe Dariusz Chaładyniak.
Model OSI. Aplikacji Prezentacji Sesji Transportowa Sieciowa Łącza Danych Fizyczna WARSTWY: Aplikacji Prezentacji Sesji Transportowa Sieciowa Łącza Danych.
Bartosz Pawlak Wiktor Paliwoda Bezpieczeństwo Systemów Operacyjnych IMAP vs POP.
 Wi-Fi  światłowody  skrętka Protokół komunikacyjny to zbiór ścisłych reguł i kroków postępowania, które są automatycznie wykonywane przez urządzenia.
Protokoły używane w sieciach LAN Funkcje sieciowego systemu komputerowego Wykład 5.
Model TCP/IP Wykład 6.
Wydział Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu
Podstawy sieci komputerowych
Sieci komputerowe Usługi sieciowe 27/09/2002.
Aplikacje i usługi internetowe
Zapis prezentacji:

Programowanie warstwy sieciowej za pomocą obiektów INDY (komponenty otwarte) Autor Roman Jędras Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Przedmiot: Programowanie warstwy sieciowej

KOMPONENTY OTWARTE - INDY Komponenty te obsługują programowanie gniazdkowe niskiego poziomu oraz większość powszechnie znanych protokołów internetowych. Borland, w celu zastąpienia „przestarzałych komponentów : TCS ,TSS, zaproponował stosowanie odpowiednich komponentów INDY. Dostarcza kolekcję internetowych otwartych obiektów, które poprzednio nazywane były WinShoes (termin pochodzi od WinSock – nazwy biblioteki gniazdowej Windows).

KOMPONENTY OTWARTE - INDY Najnowsze wersje otwartych komponentów Indy znaleźć można pod adresem internetowym: http://www.indyproject.org Są to darmowe komponenty uzupełnione wieloma przykładami oraz plikami pomocy.

KOMPONENTY OTWARTE - INDY Komponenty Indy rozpoznawane są po przedrostku „Id”. Pakiety INDY zawiera ponad 100 obiektów zawierających aplikacje klient – serwer TCP/IP dla rozmaitych komponentów, zawiera składniki związane z ‘Zapewnieniem bezpieczeństwa’ oraz kodowaniem ich w sposób asynchroniczny, co nie powoduje blokowania realizacji innych fragmentów kodu aplikacji sieciowej.

KOMPONENTY OTWARTE - INDY Komponenty te obsługują takie protokoły jak: TCP/IP UDP – bez połeczęniowe Protokoły kontroli poprawności połączeń: ICMP(Internet Control Message Protocol) Protokoły zarządzania siecią (email): SNMP (Simple Network Managament Protocol) Protokoły zdalnego włączania się do sieci: TELNET (Network Terminal Protocol) Protokoły przesyłania plików FTP (File Trnasfer Protocol)

KOMPONENTY OTWARTE - INDY Komponenty INDY znajdują się na zakładce : Operacje gniazdowe wykonywane z poziomu Indy, powinny być wykonywane za pomocą wątku albo komponentu IdAntiFreeze stanowiącego prostszą alternatywę . Serwery Indy wykorzystują architekturę wielowątkową, którą sterować można za pomocą komponentu IdThreadMgrDefault. Komponent ten jest domyślnym obiektem, drugi obiekt idThreadMgrPool obsługuje odpytywanie wątków.

KOMPONENTY OTWARTE - INDY Komponenty INDY w praktyce Delphi umożliwia zestawić prostą komunikację dwóch Programów przez gniazdo w obszarze sieci poprzez zastosowanie komponentów IdTCPClient oraz IdTCPServer. Pierwszym krokiem zmierzającym do uzyskania w/w komunikacji jest ustalenie wspólnego portu zarówno dla aplikacji klient jak i serwer

KOMPONENTY OTWARTE – INDY KLIENT

KOMPONENTY OTWARTE - INDY Do metod obiektu klienta należą: Port ( wartość int 3500) Host (adres serwera np.: localhost 127.0.0.1) Connect (aktywacja połończenia z serwerem) Conected (wartosc boolean nawiązania połonczenia stosowana w warunku if) Write (wysłanie ciągów tekstu do serwera) WriteLn( wysłanie lini tekstu zakończonego \n ) Read (odczyt ciagu tekstu z serwera) ReadLn (odczyt lini tekstu z serwera zakończonego \n) Disconnect (rozłonczenie z serwerem)

KOMPONENTY OTWARTE - INDY

KOMPONENTY OTWARTE – INDY SERWER

KOMPONENTY OTWARTE – INDY Metody Serwera DefaultPort ( podanie domyślnego portu pracy serwera) Active (uruchomienie i ustawienie serwera w nasłuch na klientów) AThread wątek dzięki któremu mamy dostęp do metody Connection (połąnczenie) AThread.Connection.ReadLn (odczytanie przez serwera informacji przesłaniej od klienta) AThread.Connection.Writeln (zapis przez serwer informacji przesłanej do klienta)

KOMPONENTY OTWARTE – INDY Zdarzenia serwera Connect(AThread: TIdPeerThread); (klient podłonczony do serwera) Server1Execute(AThread: TIdPeerThread); (serwer w trakcie wykonywania)

KOMPONENTY OTWARTE – INDY

KOMPONENTY OTWARTE – INDY

KOMPONENTY OTWARTE – INDY Program Komunikacja klient - serwer

Czas na Pytania :) Dziękuje za uwagę. Jeśli są jakieś pytania, postaram się na nie odpowiedzieć. Dziękuje za uwagę.