Proces realizacji gry Pre-produkcja Michał Drobot.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIĘKOWANIE FUNDACJA DUVAL DOM ODZYSKANYCH DLA ŻYCIA
Advertisements

Idea projektów innowacyjnych
Aukcja o dolara $$$ P. Jaworska W. Filipowicz.
Modelowanie przypadków użycia
“Przenoszenie złożeniowych rysunków z Autodesk Inventor’a do Autodesk AutoCAD’a z zachowaniem hierarchii” Pająk Barbara.
Złożoność procesu konstrukcji oprogramowania wymusza podział na etapy.
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Formalizacja i uwiarygodnianie Iteracyjny proces syntezy modeli
Analiza ryzyka projektu
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
Dowody Naukowe - Przeczytamy i ufamy... nie zawsze
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
MOF Microsoft Operations Framework
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Kontrola jakości.
Cykle życia oprogramowania
Wymagania jakości w Agile Programming
Quartz. Wstęp Framework stworzony do budowy aplikacji biznesowych Metodologia która łączy prototypowanie, modelowanie wizualne oraz automatyzację budowy.
Rational Unified Process
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
C.d. wstępu do tematyki RUP
ALGORYTMY Martyna K. Luiza K..
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Microsoft Solution Framework
Wydział Harcerski GK ZHP
Algorytmy.
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. System Przeciwdziałania.
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Praktyka zarządzania portfelem projektów
Zarządzanie Projektami
Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil
MS Excel - wspomaganie decyzji
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
Waterfall model.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Agile Programming a jakość
Inżynieria systemów informacyjnych
Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Pomysł Estymacja Przygotowanie Praca nad wdrożeniem Wdrożenie
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Proces realizacji gry Pre-produkcja Michał Drobot

Plan wykładu Cele Pre-produkcji Iteracyjna produkcja

Cele Pre-produkcji Pre-produkcja Tworzenie właściwego GDD produkcji Ułożenie planu produkcji z klientem Wczesne znalezienie pułapek oraz możliwych rozwiązań Tworzenie specyfikacji Technicznej Narzędziowej Funkcjonalne …

Cele Pre-produkcji Design pre-production Istotna faza decydująca o projekcie gry jak i jej funkcji Definiowanie gry – opis emocji jak i typu rozgrywki Czasowniki Przymiotniki Rzeczowniki Definiowanie przeżyć gracza Zidentyfikowanie elementów gry, które wpływają znacząco na rozgrywkę i mogą być szybko prototypowane Prototypowanie i ewaluacja Powtarzać proces aż do uzyskania satysfakcjonującego rezultatu

Cele Pre-produkcji Design pre-production Ocenienie co gracz może robić Wczesne zbalansowanie Nie za łatwo, nie za prosto Wprowadzenie zasad świata Zachowania względem zasad będą tweakowane później Gra może być rozbudowywana po ustaleniu podstawowych interakcji

Cele Pre-produkcji Design pre-production Wydzielenie minimalnych jednostek, które można prototypować Element gameplayowy Gravity gun w Hl2 Level Interakcja z przeciwnikiem … Prototypowaniem zajmuje się połączony zespół programistów i designerów

Cele Pre-produkcji Art pre-production Wstępne przygotowanie wizji artystycznej projektu Opiera się głównie na concept artach Opis wizualny świata, postaci, rozgrywki, atmosfery, leveli… Produkcja szybkich i prostych modeli na potrzeby prototypu Animacje techniczne, poglądowe Próba szukania nowych rozwiązań jak i możliwych problemów Adaptacja do nowych wymagań rynku

Cele Pre-produkcji Technical Pre-production Przygotowanie planu budowy gry Wyszczególnienie najważniejszych elementów silnika wraz z ich priorytetami Oszacowanie możliwości wdrożenia pomysłów z fazy prototypowania Początek tworzenia engine’u przez Core-Team

Proces iteracyjny Prototypowanie Próba wyciągnięcia najważniejszych elementów ze złożonego zadania i sprawdzenia ich funkcjonalności Oszczędzają czas i pieniądze Wczesna ocena problemów i ich rozwiązań Prototypy muszą być krytycznie ocenianie, nie mogą stanowić przeszkód w produkcji

Proces iteracyjny Prototypowanie Podczas produkcji prototypu pracujemy przy minimalnym budżecie jakościowym Proste algorytmy Prosty kod (brak tworzenia bibliotek etc..) Użycie metodologii iteracyjnych Prosta iteracja SCRUM Etc.

Proces iteracyjny Design iteracyjny Metoda, w której decyzje dotyczące designu są podejmowane w oparciu o doświadczenie wynikające z rozgrywki, podczas gdy gra jest w trakcie produkcji Iteracje pokazują błędy jak i sukcesy produkcji podczas jej trwania Umożliwiają szybkie naprawianie błędów

Proces iteracyjny Iteracja Ewolucja Odrzucenia Skupić się na tym co działa Dopracować do perfekcji Odrzucenia To co nie działa, bądź bierze za dużo czasu odrzucić Im wcześniej tym lepiej

Proces iteracyjny Iteracja Stworzenie wczesnych wersji gry Zdefiniowanie celu każdej iteracji Test Czy działa Jak reagują na to gracze Czy cel jest osiągany Czy koszt nie jest za wysoki Czy występują skutki uboczne Znajdź błąd, napraw , bądź odrzuć

Proces iteracyjny Idź do następnego slajdu

Proces iteracyjny Wróć do poprzedniego slajdu

Proces iteracyjny Iteracja Stosujemy w fazie pre-produkcji Iteracja jest skuteczna przy jasno określonych ramach czasowych Inaczej może dojść do łatwego zapętlenia i straty czasu Często może powodować zgubienie ‘celu’ poprzez koncentracje na szczegółach

Proces iteracyjny Iteracja ma zastosowanie produkcyjne W małych teamach Prostych do zdefiniowaniach elementach Grach opierających się na pojedynczej idei (casual games) Większe projekty wymagają globalnego poglądu na problem projektowy Stosujemy systematyzowane metody iteracyjne SCRUM AGILE

hello@drobot.org michal.drobot@ega.org.pl Pytania ? hello@drobot.org michal.drobot@ega.org.pl