Personalizacja kursów e-learningowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Katarzyna Szypuła-Sajon
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Custom Curriculum Zarządzanie kontem – tworzenie własnego programu nauczania.
Systemy Single Sign On Praca magisterska Opiekun:
Nauczanie na odległość a standaryzacja materiałów edukacyjnych
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Agenda Analiza i rozbudowa systemu: Rozmnażanie agentów Kredytowanie transakcji Partnerstwo biznesowe.
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Edytor Wizualny - Agenda Przeznaczenie komponentu Funkcjonalność Opis działania.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
ISOiWUT Internetowy System Oferowania i Wyszukiwania Usług Transportowych.
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Agenda Edytor wizualny wraz z repozytorium dóbr i agentów.
Opracował: Patryk Kołakowski(s1715)
(Content Management System)
Content Management System
Wdrażanie Technologii eLearningowej
Dokumentowanie wymagań w języku XML
Wykład 5 Wojciech Pieprzyca
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Autor: Artur Lewandowski Promotor: mgr inż. Dariusz Olczyk
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Jakość i parametry procesu kształcenia
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Microsoft Learning Gateway - SLK SharePoint Learning Kit Warsztat: Microsoft W2 Dominik Goss Artur Nowak.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Stanisław Jerzy Niepostyn, Ilona Bluemke Instytut Informatyki,
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Departament Badań Demograficznych Główny Urząd Statystyczny
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Model inteligentnego agenta wspomagającego decyzje zakupu komputerów.
Rodzaje kursów e-learningowych 12 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
PROINFO System zarządzania informacją o przedsięwzięciu informatycznym Seminarium dyplomowe 2004 WIiZ Politechnika Poznańska.
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
Jak wykonać prosty licznik odwiedzin strony internetowej?
Hierarchiczne obliczenia ewolucyjne w środowisku wieloagentowym Autorzy: Tomasz Borowiec, Damian Kędzierski AGH Kraków, grudzień 2010 Promotor: dr inż.
WSPM - Wirtualny System Plików Multimedialnych Igor BOKUN, Stanisław STRELNIK, Krzysztof ZIELIŃSKI Katedra Informatyki Akademia Górniczo-Hutnicza.
Programowanie Zaawansowane
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Architektura Rafał Hryniów. Architektura Wizja projektu systemu, którą dzielą twórcy Struktura komponentów systemu, ich powiązań oraz zasad i reguł określających.
Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Zapis prezentacji:

Personalizacja kursów e-learningowych Łukasz Rauch, Krzysztof Andrelczyk, Jan Kusiak Centrum E-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza 1

Agenda Wprowadzenie – nowy model kształcenia Cele projektu Wykorzystane narzędzia Etapy realizacji projektu Opis zastosowanego algorytmu agentowego Perspektywy dalszej rozbudowy i zastosowania Podsumowanie 20.06.07 2 2

Cel projektu Stworzenie systemu umożliwiającego automatyczne dostosowywanie treści kursów e-learningowych do indywidualnych preferencji i potrzeb każdego ucznia w celu zwiększenia efektywności nauczania. 20.06.07 3 3

Szczegółowe cele personalizacji Dodanie fragmentów innych kursów pomocnych w zrozumieniu prezentowanej treści Odrzucenie zbędnych fragmentów kursów (np. zaprezentowanych już w ramach innego kursu) Wyznaczanie indywidualnej ścieżki nauczania 20.06.07 4 4

Wykorzystywana przez uczelnianą platformę e-learningową AGH Platforma Moodle Darmowy, Open Source'owy system zarządzania kursami umożliwiający tworzenie interakcyjnych kursów e-learningowych popularność (22256 stron) elastyczność (modułowa budowa) otwarty kod Wykorzystywana przez uczelnianą platformę e-learningową AGH 20.06.07 5 5

Sharable Content Object SCORM Sharable Content Object Reference Model Otwarty standard stworzony w ramach inicjatywy Advanced Distributed Learning Oparty na technologii XML (elastyczny, łatwo przetwarzalny i aplikowalny) Obecnie ok. 250 produktów wykorzystujących standard 20.06.07 6 6

Dlaczego SCORM? Możliwość wykorzystania kursów na różnych platformach - przenośność Możliwość wykorzystania kursów pochodzących z różnych źródeł Duży wybór kursów Możliwość wielokrotnego wykorzystywania elementów kursów. 20.06.07 7 7

Etapy realizacji 1. Opracowanie nowej struktury kursów 2. Automatyzacja budowy kursów poprzez implementację systemu agentowego 3. Stworzenie algorytmu personalizacji 20.06.07 8 8

Podstawową składową kursu jest pojedynczy obiekt SCO. Struktura kursu1 Podstawową składową kursu jest pojedynczy obiekt SCO. Powiązania pomiędzy elementami odpowiadają zależnościom pomiędzy nimi i sugerują kolejność prezentacji. 20.06.07 9 9

Struktura kursu2 1. Metody optymalizacji a) Złoty podział - definicje - algorytm b) Metoda sympleks Transformacja kursu na strukturę grafową 20.06.07 10 10

Struktura kursu3 Definicje Algorytm Złoty podział Metoda Sympleks Metody optymalizacji Automatycznie tworzone połączenia zapewniają kompatybilność wstecz. 20.06.07 11 11

Dobór parametrów Wiedza autora kursu Historia nauki studenta Wiedza zdobyta poza platformą e-learningową 20.06.07 12 12

Dobór parametrów1 Wiedza autora kursu Autor decyduje o powiązaniach kursu z innymi elementami znajdującymi się na platformie. 20.06.07 13 13

Dobór parametrów2 Historia nauki studenta Ostatni czas dostępu do kursu Ocena końcowa z kursu Czas poświęcony danemu kursowi 20.06.07 14 14

Dobór parametrów3 Wiedza zdobyta poza platformą e-learningową Testy kwalifikacyjne. 20.06.07 15 15

System agentowy1 Budowa systemu agentowego odpowiada strukturze wszystkich kursów dostępnych na platformie. Struktura kursu jest rekurencyjna. Pojedynczy agent może reprezentować: Jeden obiekt SCO Cały kurs zawierający zbiór obiektów 20.06.07 16 16

System agentowy2 Parametry systemu: Połączenia pomiędzy agentami – odpowiadają połączeniom pomiędzy elementami kursów Progi aktywacji – wartości ustalane dla każdego agenta, decydują o dołączeniu danego elementu do prezentowanego kursu 20.06.07 17 17

System agentowy3 System agentowy odpowiada za: Wybór elementów wchodzących w skład prezentowanego kursu Budowę struktury prezentowanego kursu na podstawie połączeń pomiędzy agentami 20.06.07 18 18

Wybór elementów 1 Definicje Algorytm Algorytm Złoty Sympleks Podział Metoda Złotego Podziału Metody optymalizacji Metoda Sympleks 20.06.07 19 19

Wybór elementów 2 Definicje Algorytm Algorytm Złoty Sympleks Podział Metoda Złotego Podziału Metody optymalizacji Metoda Sympleks 20.06.07 20 20

Wybór elementów 3 Definicje Algorytm Algorytm Złoty Sympleks Podział Metoda Złotego Podziału Metody optymalizacji Metoda Sympleks 20.06.07 21 21

Wybór elementów 4 Definicje Algorytm Algorytm Złoty Sympleks Podział Metoda Złotego Podziału Metody optymalizacji Metoda Sympleks 20.06.07 22 22

Wybór elementów 5 Definicje Algorytm Algorytm Złoty Sympleks Podział Metoda Złotego Podziału Metody optymalizacji Metoda Sympleks 20.06.07 23 23

Wybór elementów 6 Definicje Algorytm Algorytm Złoty Sympleks Podział Metoda Złotego Podziału Metody optymalizacji Metoda Sympleks 20.06.07 24 24

Budowa kursu1 1. Metody optymalizacji a) Złoty podział - definicje - algorytm b) Metoda sympleks Algorytm Algorytm Złoty podział Sympleks Metody optymalizacji 20.06.07 25 25

Budowa kursu2 Na podstawie wyników działania algorytmu do bazy danych dodawany jest nowy kurs, który następnie prezentowany jest użytkownikowi. 20.06.07 26 26

Inne możliwości Wyznaczanie spersonalizowanej ścieżki nauczania Wybór formy prezentacji treści Dynamiczna modyfikacja parametrów systemu w trakcie działania algorytmu 20.06.07 27 27

Dalsze prace Rozbudowa mechanizmu personalizacji Tworzenie kursów SCORM z materiałów dostępnych na platformie Eksportowanie i importowanie spersonalizowanych kursów Automatyczne generowanie spersonalizowanych testów Wykorzystanie architektur rozproszonych, kursów dostępnych z zewnątrz poprzez Internet 20.06.07 28 28

Podsumowanie Moduł personalizacji został zaimplementowany za pomocą technologii PHP i XML oraz wdrożony na platformie Moodle Stworzony moduł umożliwia automatyczną personalizację kursów e-learningowych Wykorzystanie otwartych narzędzi i standardów umożliwia powszechne wdrożenie rozwiązania 20.06.07 29 29

Bibliografia „Intelligent agent supported personalization for virtual learning environments”, Dongming Xu, Huaiqing Wang „Smart Tutor: An Intelligent Tutoring System in web-based adult education”, B. Cheung, L. Hui, J. Zhang, S.M. Yiu „Towards a Standards-based Approach to e- Learning Personalization using Reusable Learning Objects” - O. Conlan, D. Dagger, V. Wade 20.06.07 30 30