INFORMACJE DLA RODZICÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Informacje dla rodziców
Procedury egzamin gimnazjalny
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
opracowała: Sławomira Suska
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Informacje dla uczniów
Egzamin gimnazjalny 2012 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Sprawdzian w szóstej klasie
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2013/14
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015/2016. Przebieg egzaminu Egzamin odbywa się w kwietniu. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie ‎ przystąpi do egzaminu.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( DzU z 2015 r. poz. 2156 ze zmianami)     2. Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
MATURA 2018.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Procedury maturalne Maj 2018.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Egzaminy Gimnazjalne 2019 PROCEDURY.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty kwietnia 2019 r.- język polski (godz. 9.00) 16 kwietnia 2019 r.- matematyka (godz. 9.00) 17 kwietnia 2019 r.- język angielski.
Zapis prezentacji:

INFORMACJE DLA RODZICÓW EGZAMIN GIMNAZJALNY INFORMACJE DLA RODZICÓW

Informacje ogólne Egzamin gimnazjalny jest powszechny, dlatego przystępują do niego wszyscy uczniowie klas III gimnazjum za wyjątkiem uczniów upośledzonych w stopniu głębokim i umiarkowanym. Egzamin gimnazjalny jest egzaminem obowiązkowym, który warunkuje ukończenie gimnazjum. Uczeń, który nie przystąpi do egzaminu musi powtórzyć ponownie klasę trzecią gimnazjum. Egzamin gimnazjalny ma charakter zewnętrzny. Jest pisany w szkole macierzystej, jednak arkusze egzaminacyjne sprawdzane są przez egzaminatorów okręgowych komisji egzaminacyjnych. Jest to egzamin pisemny, którego celem jest sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości i umiejętności podstawy programowej określonej dla przedmiotów humanistycznych (język polski, historia i wiedza o społeczeństwie), matematyczno – przyrodniczych (matematyka, biologia, chemia, fizyka, geografia) oraz języka obcego nowożytnego w zakresie języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego.

Informacje ogólne Egzamin z języka obcego odbywa się na dwóch poziomach podstawowym – obejmującym wymagania przewidziane dla poziomu podstawowego, tzn. poziom III.0, przeznaczony jest dla uczniów, którzy w gimnazjum rozpoczęli naukę tego języka; rozszerzonym – obejmującym wymagania przewidziane dla poziomu rozszerzonego, tzn. poziom III.1, przeznaczony jest dla uczniów kontynuujących naukę języka na podbudowie wymagań przewidzianych dla drugiego etapu edukacyjnego. Uczeń może zdawać egzamin na poziomie podstawowym i rozszerzonym z tego samego języka obcego. Może wybrać jedynie ten język, którego w gimnazjum uczył się, jako obowiązkowego. Egzamin na poziomie podstawowym z języka obcego nowożytnego jest obowiązkowy dla wszystkich uczniów natomiast na poziomie rozszerzonym jest obowiązkowy dla uczniów, którzy rozpoczęli naukę danego języka w szkole podstawowej, a następnie kontynuowali w gimnazjum. Do poziomu rozszerzonego uczeń może przystąpić tylko wtedy, gdy był on poprzedzony egzaminem z poziomu podstawowego.

Informacje ogólne Uczniowie mogą, na zasadzie dobrowolności zdawać poziom rozszerzony z języka, którego nie uczyli się w szkole podstawowej, ale opanowali go w stopniu wyższym i pragną sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności. Na poziomie rozszerzonym mogą zdawać także uczniowie, kontynuujący naukę danego języka w gimnazjum, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w stopniu lekkim na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów. W procesie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych wyniki egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego będą uwzględniane od roku szkolnego 2018/2019.

Informacje ogólne Uczniowie mogą być zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego lub jego części w przypadku: występowania u ucznia niepełnosprawności sprzężonych; uzyskania tytułu laureata konkursu przedmiotowego lub laureata i finalisty olimpiady przedmiotowej. Jest to równoznaczne z uzyskaniem najwyższego wyniku z odpowiedniej części egzaminu (humanistycznej, matematyczno – przyrodniczej, językowej); szczególnych przypadków zdrowotnych i zdarzeń losowych; nieumiejętności czytania lub pisania w przypadku uczniów ze stwierdzoną sprzężoną niepełnosprawnością; posiadania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w związku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Obowiązki rodziców/prawnych opiekunów przed egzaminem gimnazjalnym Złożenie do 20 września roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin pisemnej deklaracji o wyborze zdawanego języka (dotyczy wszystkich uczniów) oraz zamiarze przystąpienia ucznia do egzaminu na poziomie rozszerzonym (dotyczy uczniów dobrowolnie przystępujących do części rozszerzonej egzaminu). Do 15 października 2013 r. dostarczenie dyrektorowi szkoły opinii wystawianych przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, które uprawniają do dostosowania form i warunków egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów.

Obowiązki rodziców/prawnych opiekunów przed egzaminem gimnazjalnym Do 30 października 2013 r. zapoznanie się z proponowanymi przez szkołę sposobami dostosowania form i warunków przeprowadzania egzaminu do indywidualnych potrzeb dziecka. Do 31 października 2013 r. przekazanie do szkoły oświadczenia akceptującego sposób dostosowania form i warunków egzaminu lub rezygnacji z określonych warunków. Dostarczenie do szkoły zaświadczeń w przypadku, gdy dziecko, jako uczeń gimnazjum otrzymało tytuł laureata konkursu przedmiotowego lub laureata i finalisty olimpiady przedmiotowej.

Organizacja egzaminu Uczniowie w każdym dniu egzaminu są obowiązani stawić się w szkole o godzinie 830, z aktualną legitymacją szkolną. Uczeń ma obowiązek przynieść na egzamin: przybory do pisania – długopis z czarnym wkładem lub pióro z czarnym atramentem (należy zaopatrzyć się w długopis zapasowy), gumkę, ołówek, kątomierz, cyrkiel, linijkę, ekierkę

Organizacja egzaminu Na salę egzaminacyjną nie można wnosić żadnych urządzeń telekomunikacyjnych i nośników informacji elektronicznej. Uczniowie nieobecni, spóźnieni oraz wszyscy, którym komisja przerwie egzamin i unieważni, mają prawo przystąpić do egzaminu w terminie dodatkowym.

Organizacja egzaminu Jeżeli stwierdzone zostanie: niesamodzielne rozwiązywanie zadań przez zdającego, wniesienie zabronionych urządzeń telekomunikacyjnych i nośników informacji elektronicznej, zakłócanie prawidłowego przebiegu egzaminu przez zdającego, obowiązkiem przewodniczącego zespołu nadzorującego jest przerwanie uczniowi egzaminu i zabranie zestawu egzaminacyjnego. Następuje unieważnienie danej części egzaminu i opuszczenie sali przez zdającego. Fakt ten zostaje odnotowany w protokole przebiegu egzaminu.

Organizacja egzaminu W przypadku, gdy uczeń nie przystąpił do egzaminu w wyznaczonym terminie i w terminie dodatkowym nie kończy gimnazjum i musi powtarzać klasę trzecią oraz napisać egzamin. Jeżeli podczas sprawdzania arkuszy egzaminacyjnych stwierdzona zostaje niesamodzielność rozwiązywania zadań przez ucznia lub uczniów dyrektor OKE w porozumieniu dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej unieważnia egzamin. W takiej sytuacji uczeń lub uczniowie przystępują do odpowiedniej części egzaminu w terminie wyznaczonym przez dyrektora CKE. Jeżeli powtórzona zostanie sytuacja niesamodzielnego pisania egzaminu opisanego w punkcie 3 w zaświadczeniu o wynikach egzaminu wpisuje się 0%.

Inne ważne informacje Uczniowie u których zdiagnozowano dysfunkcje mają prawo przystąpić do egzaminu w określonych warunkach i formie dostosowanej do ich potrzeb. Dostosowanie jest określone w opinii wydanej przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną i może polegać na: pisaniu egzaminu w oddzielnej sali; stosownym wydłużeniu pisania egzaminu; odczytaniu przez nauczyciela tekstu, który liczy więcej niż 250 słów; przenoszeniu przez zespół nadzorujący odpowiedzi z arkusza na kartę odpowiedzi (czynność tę wykonuje zewnętrzny członek zespołu nadzorującego); pisaniu egzaminu na komputerze; ocenie arkusza na zasadzie zmodyfikowanych kryteriów ( w tym zadań zamkniętych);

Inne ważne informacje Otwieranie zestawów egzaminacyjnych następuje w obecności uczniów i członków zespołu nadzorującego. Zestawy egzaminacyjne są foliowane i zawierają instrukcję postępowania. Wszyscy uczniowie otrzymali dokładne wskazówki postępowania z arkuszami egzaminacyjnymi. Czas pracy zestawem egzaminacyjnym liczy się od momentu zakończenia wszelkich czynności egzaminacyjnych. Czas rozpoczęcia i zakończania egzaminu zapisywany jest na tablicy, a każdej sali znajduje się w widocznym dla piszących miejscu zegar. 15 minut przed zakończeniem przewidywanego czasu pisania przewodniczący informuje o tym fakcie zdających.

Inne ważne informacje W trakcie trwania egzaminu uczniowie nie mogą wychodzić z sali, wyjątek stanowi uzasadniona przyczyna, np. otrzymanie pomocy medycznej. Uczniowie nie mogą wnosić na salę żywności, napojów oraz wierzchniego okrycia. Mogą natomiast posiadać leki, które uczeń przyjmuje na skutek wskazań lekarskich. Uczniowie powinni przyjść na egzamin w stroju galowym.

Procedury odwoławcze Na prośbę rodziców/prawnych opiekunów lub ucznia sprawdzona i oceniona praca udostępniana jest wnoszącym prośbę w terminie i miejscu wskazanym przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej. W przeciągu dwóch dni od daty przeprowadzenia odpowiedniej części egzaminu, zdający może zgłosić w formie pisemnej zastrzeżenia do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, jeżeli uzna, że w trakcie egzaminu zostały naruszone procedury związane z jego przebiegiem. W zastrzeżeniu należy dokładnie opisać sytuację naruszającą procedury. Zastrzeżenie dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej rozpatruje w przeciągu siedmiu dni. Jeżeli odwołanie zostanie uznane za zasadne ze stwierdzeniem uchybień w procedurach, dyrektor OKE w porozumieniu dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej może unieważnić egzamin w sytuacji, gdy uzna, że naruszenie miało wpływ na wynik zdającego. W takiej sytuacji uczeń przystępuje do egzaminu w terminie wyznaczonym przez dyrektora CKE.

Sposób przedstawiania wyników Wyniki egzaminu gimnazjalnego nie są podawane dla każdej części egzaminu tylko dla poszczególnych jego zakresów. Dlatego od roku 2011/2012 uczeń otrzymuje oddzielne wyniki z: języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki, przedmiotów przyrodniczych (chemia, fizyka, geografia, biologia), języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym oraz języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym w sytuacji, gdy uczeń na tym poziomie przystępował do egzaminu.

Sposób przedstawiania wyników Wyniki egzaminu przedstawiane są w skalach procentowych i centylowych: skala procentowa określana jest przez okręgową komisję egzaminacyjną i wskazuje ile procent punktów uzyskał dany uczeń za wszystkie zadania; skala centylowa określana jest przez Centralną Komisję Egzaminacyjną i wskazuje, jaki odsetek uczniów, którzy przystąpili do egzaminu osiągnął taki sam lub niższy wynik niż dany uczeń. Wynik punktowy, który uczeń otrzymuje z egzaminu gimnazjalnego nie ma wpływu na ukończenie szkoły jest natomiast ważnym czynnikiem w procesie rekrutacyjnym do szkół ponadgimnazjalnych.