Michał Żwinis s3472
Co to jest SLA Jak sformułować umowę Dlaczego nie wszyscy podpisują SLA Błędne myślenie o umowach SLA Przykład
Co to jest SLA? Umowa pomiędzy organizacją i zewnętrznym dostarczycielem usług (outsourcing) Określa typ, ilość, jakość dostarczanych usług Każda umowa SLA jest indywidualnie tworzona dla każdego klienta
Co w umowie? Określ typ, ilość i jakość usług Żądaj tylko tego, czego potrzebujesz Chroń ważne zasoby Zdefiniuj warunki i sposób ich monitorowani Role i zakresy odpowiedzialności
Co w umowie? Niech kary pasują do przewinienia Domagaj się ciągłych ulepszeń i wprowadzaj zmiany Określ warunki zakończenia kontraktu
Dlaczego nie wszyscy podpisują SLA Kosztowne i trudne opracowanie wymagań do SLA Kosztowny konsulting Długi czas wdrożenia Tylko ok. 30 procent firm ma podpisaną umowę SLA z dostawcą
Błędne myślenie o umowach SLA Umowy SLA są bezużyteczne Cele biznesowe nie powinny być uwzględnione w umowie Dobór usług determinuje cenę Standardowe umowy SLA dostawców nie mogą być zmieniane
Błędne myślenie o umowach SLA Nie istnieją metryki do mierzenia ogólnej wydajności Jeśli to jest w umowie to jest zagwarantowane Naprawa nieudanej umowy jest niemożliwa
Przykład Cel umowy Zakres umowy Usługi automatycznie dostępne w ramach umowy Inne usługi dostępne w ramach umowy Usługi NIE dostępne w ramach umowy
Przykład Zmiany w SLA w tym: Zakończenie umowy Modyfikacja zapisów umowy Nowe aplikacje Odnowienie umowy Procesy i procedury związane z umową Metryki
Przykład Ogólne warunki i terminy Definicje Waga problemów Poziomy usług Krytyczne aplikacje Role i podział odpowiedzialności