Rynek cash handlingu w Polsce w 2009r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
EBPP - nowy trend na rynku
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Hotel Courtyard – Warszawa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Krajowy Plan Implementacji i Migracji SEPA
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PPUH JANPOL S.C. Halina Jan Bierła Zespół konsultantów: Henryk Szymczak Robert Lewicki Jarosław Piszczek.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
1 Werbespot. AWD CEE Controller Tagung 29./30. Juni 2006 POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE KIERUNKI ROZWOJU, AKTUALNE PROBLEMY POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Polski system bankowy wybrane zagadnienia rynkowe: wielkość banków, kapitał zagraniczny dr Grzegorz Kotliński, Katedra Bankowości AE w Poznaniu.
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
„Cash processing – sytuacja bieżąca i kierunki rozwoju”
KŁOS NOWOCZESNE TECHNOLOGIE BANKOWE Sp. z o.o.
Operacje kasowo-skarbcowe
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Ogólnokrajowa karta miejska
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Asseco Poland S.A. dla banków spółdzielczych
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Planowanie przepływów materiałów
solutions for demanding business 2 Asseco Poland Bezpieczny wybór Bezpieczna współpraca Bezpieczna przyszłość
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Fundusze Europejskie Ramy finansowe: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 8,613 mld euro Środki krajowe: 1,575 mld euro Łączna alokacji:
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Centrum Usług Koncesjonowanych. KOMPLEKSOWA OFERTA OBSŁUGI GOTÓWKI Odbiór i dostarczanie gotówki Sortowanie i przeliczanie wartości Uznanie rachunku Klienta.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Program wspierania termomodernizacji Oferta specjalna.
Operacje interwencyjne na rynku pieniężnym i walutowym w przypadku zwykłym i w okresie kryzysu płynności Paulina Dziarek Paulina Gołdon.
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
Urządzenia do obsługi kart
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Specyficzne funkcje banku. Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie.
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
Specjalność: Menedżer Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
20 lat polskiej bankowości
Specjalność: Specjalista Bankowy
Specjalność: Menedżer Bankowy
Zapis prezentacji:

Rynek cash handlingu w Polsce w 2009r. Wojciech Wesoły Dyrektor Handlowy Impel Cash Handling Sp. z o.o.

Co to jest cash handling? + = cash handling cash processing + cash in transit = liczenie sortowanie pakowanie kontrola jakości sprawdzanie pochodzenia banknotów i bilonu magazynowanie komisjonowanie sporządzanie raportów i zestawień z przeprowadzonych operacji przewożenie lub przenoszenie wartości pieniężnych

mocno ograniczony rynek dostawców usług cash handlingu Dostawcy usług Specyfika usługi mocno ograniczony rynek dostawców usług cash handlingu uczestnicy rynku

Odbiorcy usług cash handlingu Usługi cash handlingu adresowane są do instytucji z dużym przepływem strumieni gotówki cash handling instytucje bankowe wielkopowierzchniowe sieci supermarketów sektor drobnego handlu i usług przemysł i instytucje publiczne

Liczby warte uwagi – cash handling na rynku polskim Polski cash handling wielkość obsługiwanego wolumenu ponad 600 mld PLN /rok dostawcy usługi 5 dużych liczących się firm zasoby kadrowe ponad 5000 pracowników blisko 1 500 pojazdów posiadana flota 82 placówek ilość liczarni

Potencjał branży bankowej w liczbach cash handling to obsługa 72* zarejestrowane banki w Polsce, + 3 zrzeszenia bankowości spółdzielczej (ponad 600 banków spółdzielczych) 13 600 placówek bankowych ponad 13 000 bankomatów aktualnie obsługujemy poza bankiem PKO B.P. oraz sektorem bankowości spółdzielczej, wszystkie banki outsours’ują obsługęgotówki 2/3 placówek bankowych WNIOSEK 2/3 bankomatów Duży obszar rynku do obsługi gotówkowej do tej pory nie powierzony zewnętrznym firmom * dane wg www.nbp.pl

Potencjał i wysycenie rynku Największe banki w Polsce 2008r.* nazwa dochody operacyjne kapitał własny cash handling 1. PKO BP 7 744,1 mln zł 9 543,3 mln zł nie 2. Bank Pekao 5 368,7 mln zł 10 555,1 mln zł tak 3. Bank Handlowy w Warszawie 2 412,0 mln zł 3 111,3 mln zł 4. BZ WBK S.A. 2 328,3 mln zł 3 015,9 mln zł 5. BRE Bank 2 202,0 mln zł 3 971,1 mln zł 6. ING Bank Śląski 2 014,4 mln zł 1 670,8 mln zł 7. Bank Millennium 1 709,4 mln zł 2 872,3 mln zł 8. Kredyt Bank 1 445,0 mln zł 2 050,6 mln zł 9. Lukas Bank 1 220,0 mln zł 908,3 mln 10. Bank BPH 981,5 mln zł 1 304,9 mln zł wysycenie cash processingu ~ 50 % * Ranking 50 największych banków w Polsce miesięcznik „BANK” , czerwiec 2008r.

Zapewniamy standardy realizacji usługi obsługa wartości pieniężnych realizowane w specjalnie do tego przeznaczonych miejscach oraz przy użyciu specjalistycznych urządzeń dostawcy muszą spełniać szereg wymogów w dostosowaniu usługi do obowiązujących standardów szczelna polisa ubezpieczeniowa - optymalne zabezpieczenie warunkujące bezpieczeństwo specjalistyczne powierzchnie - Centra Gotówkowe nowoczesne urządzenia (liczarki, sortery, pakowarki, urządzenia do obsługi i liczenia bilonu) zintegrowany system bezpieczeństwa: CCTV, ACC, SSWiN wykwalifikowane zasoby ludzkie dedykowany obsłudze gotówkowej system informatyczny koordynujący wszystkie procesy gotówkowe specjalistyczna flota samochodowa

Wysoki poziom bezpieczeństwa polskiego cash handling’u Polska 2007 r. – 89 napadów na banki, kantory, urzędy pocztowe, stacje paliw. ŻADEN z napadów nie był skierowany na CH! 2008 r. – 88 napadów na banki, kantory, urzędy pocztowe, stacje paliw. Wielka Brytania w 2007 r. odnotowano 1059 napadów, w samym listopadzie 2008 r. odnotowano 53 napady na konwoje Francja w 2007 r. odnotowano 91 sytuacji kryzysowych Włochy w 2007 r. odnotowano 42 sytuacje kryzysowe WNIOSEK Polski rynek usług cash processingu jest spokojny i bezpieczny

Rynek usług cash processingu w Polsce cash processing obecnie produkt nadal w fazie rozwoju duży stopień zaawansowania technologicznego wymaga wysokich nakładów finansowych cash processing prognoza wzrost popularności usługi i przyrost klientów systematyczne zwiększanie ilości gotówki zwiększenie mechanizacji w dostępie do gotówki dalszy rozwój sieci bankomatów zaangażowanie zewnętrznych dostawców w procesie wdrożenia EURO

Tendencje rynkowe sektor bankowy sektor handlowy rozwój sektora – wzrost ubankowienia stały rozwój sieci bankomatów przyrost ilości gotówki znajdującej się w obiegu wzrost ilości kart płatniczych (ok. 30 mln kart płatniczych w obiegu – koniec 2008r.) sektor handlowy nadal rosnąca ilość placówek handlowych - przewaga dyskontów nad hiper – i supermarketami perspektywa konsolidacji branży podtrzymanie planów ekspansyjnych dużych sieci – Aldi, Lidl, Jeronimo Martins

Remedium na kryzys w sektorze bankowym Analizy Deloitte pokazują, że program oszczędnościowy wdrożony w banku z pierwszej dziesiątki w Polsce (śr. koszty operacyjne - 1,3 mld zł) może dać 9% oszczędności, czyli ok. 115 milionów złotych ochrona stanowi ok. 1,0 % kosztów operacyjnych banku P O M Y S Ł OUTSOURCING

zapewnieniu firmie rozwoju i innowacyjności Dlaczego outsourcing? OUTSOURCING to korzystanie z zewnętrznych środków to wydzielenie pewnych funkcji z organizacji na zewnątrz rezygnacja z samodzielnego utrzymywania i prowadzenia określonych działów w przedsiębiorstwie i zlecenie ich na zewnątrz wyspecjalizowanym jednostkom OUTSOURCING sposób zamiany kosztów stałych na zmienne element strategii, który służy realizacji celów biznesowych firmy, ale również coraz częściej jest gwarancją dalszego rozwoju i sposobem na pozyskanie innowacji OUTSOURCING - wydzielenie obszarów działalności ma służyć zapewnieniu firmie rozwoju i innowacyjności dostawca usług staje się motorem zmian – dostarcza nowe pomysły, koncepcje i innowacje, jest inicjatorem wejścia na nowy rynek czy nawet zmiany definicji biznesu poza usługami związanymi z outsourcingiem procesów biznesowych

Korzyści z outsourcingu Korzyści wynikające z zastosowania outsourcingu w pierwszym roku działalności możliwość skoncentrowania się na podstawowym kierunku działalności – 72% obniżenie kosztów – 63% usprawnienie procesów produkcji/świadczenie usług pod względem czasu, jakości, dokładności itp. – 40% zmiana sposobu działania firmy – 35% promowanie kultury organizacyjnej, ukierunkowanej na ciągłe doskonalenie działalności – 32% a także dostęp do innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i technicznych, zdobycie wiedzy, którą można wykorzystać w innych obszarach działalności firmy, zwiększenie zdolności organizacyjnej do skutecznego działania w zakresie fuzji i przejęć, usprawnienie procesu decyzyjnego w przedsiębiorstwie*

Kierunki rozwoju cash handlingu postępujące umaszynowienie procesu przeliczania wartości - zwiększenie elastyczności i efektywności dalsza informatyzacja usługi mająca na celu: - zwiększenie efektywności procesu obiegu gotówki - uszczelnienie bezpieczeństwa - wzrost komfortu klienta dostosowanie do wdrożenia Euro: - zmiany uprawniające do implementacji usługi w nowej walucie m.in.SEPA standaryzacja usług zmierzająca do ujednolicenia procesów i jednocześnie ograniczenia kosztów wytworzenia usługi

Przeszkody rozwoju cash handlingu uwarunkowania formalno-prawne (interpretacja, luki, niespójność, zmiany ustawodawcze) stały zwiększający się udział transakcji elektronicznych (bezgotówkowych) w obiegu gotówkowym wysokie nakłady finansowe związane z wykonywaniem usługi – polisa, certyfikowany park maszynowy i atestowana flota, kwalifikowane zasoby kadrowe ryzyko nasilających się czynów przestępczych – wzorem krajów zachodnich

Oczekiwania względem sektora bankowego Większa efektywność działania Otwartość na zmiany Standaryzacja + = E F E K T próba spowolnienia tempa wzrostu kosztów usługi ogranicza wpływ pracowniczych żądań podwyżek płac na końcowy koszt usługi lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów przez Klienta

Dziękujemy za uwagę