CENNE PORADY HANDLOWE Zasady handlowe podnoszące zysk w Państwa biznesie. Opracowano na podstawie The Field Guide to Sales Debbie Mrazek, za jej entuzjastycznym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
Zarządzanie projektami partnerskimi
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Skuteczne zachowania na rynku pracy
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Jak się robi plan marketingowy?
Jak być własnym szefem?.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Wystąpienia publiczne.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
ZARZĄDZANIE POTRZEBAMI KLIENTÓW
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Ustalanie Celów Zobacz Siebie Za Udany! 1.Potwierdzają to codziennie! (Niezależnie od tego, co można przeczytać na tablicy wyników) 2.Utworzyć kilka.
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Podstawowe wiadomości dla przedsiębiorcy
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Zwycięstwo prywatne 3 zasady
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
MAKSYMALNY ROZWÓJ BIZNESU DZIĘKI SKANEROWI
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
call center to nie tylko infolinia
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
TECHNIK HANDLOWIEC.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Jak skutecznie pracować w biznesie Forever?
8 zasad postępowania lidera
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Podstawowe umiejętności pomagania
© 2005 by Łukasz Olek, Politechnika Poznańska Klub Liderów Innowacyjności Łukasz Olek -
Nazwa, logo i motto firmy
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Nasz wpływ na kwestie globalne
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

CENNE PORADY HANDLOWE Zasady handlowe podnoszące zysk w Państwa biznesie. Opracowano na podstawie The Field Guide to Sales Debbie Mrazek, za jej entuzjastycznym zezwoleniem.

Agenda Zawsze najważniejsza jest prognoza * Czas - jak go spędzić Kim jest Twój klient ? Korporacja TY Umiejętność słuchania Swiadomość istnienia konkurencji Typowe przeszkody Dotarłeś do celu Valuable Sales Tools

WSTEP Istnieją dwa modele sprzedaży 1. Profesjonalny sprzedawca pozyskuje klientów,następnie przekazuje ich do kolejnego pracownika w cyklu sprzedaży. 2. Profesjonalny sprzedawca zarządza całokształtem relacji z klientami: wyłania liderów (potencjalnych), rozwija relację z liderami,dba o utrzymanie kontaktów

WPROWADZENIE Valuable Sales Tools Nowy Model Sprzedaży: Profesjonalny sprzedawca jest w stanie utrzymać zaufanie klienta a równocześnie uniknąć typowych słabych punktów w działalności handlowej.Ten model pozwala sprzedawcy skoncentrować swój talent i czas na rzeczach, które naprawdę mają znaczenie - firma i klient.

Zawsze najważniejsza jest prognoza Valuable Sales Tools

Zawsze najważniejsza jest prognoza Statystyki pokazują, że 80% sprzedaży uzyskuje się od 20% klientów Profesjonalny sprzedawca poświeca swój czas tym klientom, którzy kupują regularnie a nie 80% pozostałych kupujących Dzisiaj podejmij decyzję, że chcesz uzyskać MAKSYMALNY zwrot z zainwestowanego czasu i energii ! Valuable Sales Tools

Zawsze najważniejsza jest prognoza Kiedy prognozowanie regularnie stanie się częścią Twojej działalności handlowej, odniesiesz prawdziwą korzyść: opłacalność znacznie wzrosnie w porównaniu ze sprzedażą bez planu Valuable Sales Tools

Zawsze najważniejsza jest prognoza Zanim dokonasz prognozy, musisz zrozumieć : Valuable Sales Tools JAKI chcesz osiągnać zysk ze sprzedaży? CO sprzedajesz? KTO jest Twoim idealnym klientem?

Zawsze najważniejsza prognoza Valuable Sales Tools Aktywny klient miesiac 1 miesiac 2 miesiac 3 miesiac 4 miesiac 5 miesiac 6 Suma Solidny lider miesiac 1 miesiac 2 miesiac 3 miesiac 4 miesiac 5 miesiac 6 Suma Potencjalny lider miesiac 1 miesiac 2 miesiac 3 miesiac 4 miesiac 5 miesiac 6 Suma Suma całkowita

Zawsze najważniejsza jest prognoza Prognoza jest narzędziem, które bedzie codziennie monitorowało postęp.Na pierwszy rzut oka bedzie wiadomo jakie są wyniki w DANYM momencie. Valuable Sales Tools Wartościowa wkazówka: po 90 dniach stosowania prognozy spójrz wstecz. Co trzeba skorygowac?

Czas - jak powinieneś go spędzić Valuable Sales Tools AKTYWNY KLIENT-Priorytet NR1 Po którym przyjd ą SOLIDNI LIDERZY i nast ę pnie KANDYDACI Teraz, kiedy masz już gotową prognozę, ustanowienie priorytetów będzie łatwą decyzją.

CZAS - JAK POWINIENES GO SPEDZIC Valuable Sales Tools Czyny ZAWSZE mówią głośniej niż słowa. Nie poświęcaj więcej czasu niż to konieczne na rzeczy; spędzaj czas z Ludźmi.

CZAS-JAK POWINIENES GO SPEDZIC Valuable Sales Tools Zadanie: sprawdź na co zużywasz swój cenny czas, wypełniając tabele przez 7 dni. Zwróć uwagę na to jaki procent czasu poświęcasz na: Czas dla siebie Sen Dojazd do pracy Zbieranie informacji na temat potencjalnych klientów Twarzą w twarz z klientami Administrację

Valuable Sales Tools CZAS-jak powinieneś go spędzić Klient Solidny lider Potencjal ny lider

Valuable Sales Tools Czas-jak powinieneś go spędzić Przed sprzedaza Po sprzedazy W trakcie sprzeda z y

CZAS-JAK POWINIENES GO SPEDZIC Czy to zadanie przyniesie w rezultacie poprawę w biznesie? Czy jest to tylko częścią rutyny, czy też jest to coś, co naprawdę chcę zrobić? Czy mógłbym powierzyć to zadanie komuś innemu? Muszę się przyznać, że marnowanie czasu sprawia mi przyjemność !

KIM JEST TWÓJ KLIENT? Valuable Sales Tools Poznaj swojego klienta wystarczająco dobrze abyś mógł przedstawić mu opcje, które Podniosą jego zysk, Obniżą jego koszty lub Zaoszczędzą mu czas

KIM JEST TWOJ KLIENT? Valuable Sales Tools Od jak dawna prowadzisz swój biznes Z kogo tworzy się Twoja baza klientów Kim jest Twoja docelowa grupa odbiorców Czy sprzedajesz swój produkt na rynkach światowych Czy osiągnałeś swój cel w zyskach za ubiegły rok Czy Twoja firma jest tak dochodowa, jak chciałbyś żeby była Jaka jest korzyść z wprowadzenia Twojego produktu na rynek Jakie są ograniczenia Twojej firmy które chciałbyś zmienić

KIM JEST TWOJ KLIENT? Valuable Sales Tools Zadawaj pytania pozostawiające miejsce na dyskusję, która zasygnalizuje w jakiej strefie mogą pojawić sie problemy. Twoje pytania powinny podążać za wypowiedziami, które odzwierciedlają obszar potencjalnych możliwości.

KIM JEST TWOJ KLIENT ? Valuable Sales Tools Bądź przygotowany i zaznajom się wcześniej z produktem klienta żeby zaoszczędzić obu stronom czas a równocześnie będziesz mógł postawić się w dobrym świetle wnosząc wartościowe uwagi w dyskusji.

KORPORACJA TY Valuable Sales Tools Klienci kupują CIEBIE zanim kupią Twój produkt lub usługę.

Korporacja TY Valuable Sales Tools Co się stanie, kiedy Twojej firmie nie uda się spełnić oczekiwań? Umiejętny handlowiec ma możliwość zamiany złej sytuacji w ACH i WOW sytuację!

Korporacja TY Valuable Sales Tools Jakich jest Twoich 5 najsilniejszych cech? Jeśli Twoją mocną stroną jest budowanie relacji, wtedy powinieneś znaleźć kogoś do pomocy w badaniu rynku. Jeśli jesteś dobry w finalizowaniu umów, znajdź kogoś, kto jest świetny w przygotowywaniu prezentacji.

Korporacja TY Valuable Sales Tools Jedną z najważniejszych przysług jaką możesz wyrządzić swojej firmie jest przekazywanie informacji od klientów z terenu działania.

UMIEJETNOSC SŁUCHANIA Valuable Sales Tools Handlowcy dają z siebie wszystko aby ich klienci czuli się swobodnie - w rezultacie czego klienci mogliby dzielić się informacją bez zahamowań.

UMIEJETNOSC SŁUCHANIA Skoncentruj się na kliencie, nie na sprzedaży. Zabierz ze sobą współpracownika jako dodatkowy zestaw uszu. dodatkowy zestaw uszu. Buduj wzajemne zaufanie zadając pytania i robiąc notatki z wypowiedzi klienta. Valuable Sales Tools

UMIEJETNOSC SŁUCHANIA Najlepszy prezent jaki możesz dać swojemu klientowi to Twoja obecność i całkowita koncentracja na nim oraz na tym, co ma do powiedzenia Valuable Sales Tools

UMIEJETNOSC SŁUCHANIA UMIEJETNOSC SŁUCHANIA Więcej niż połowa informacji które przekazujesz, to informacje nie-werbalne. Valuable Sales Tools

UMEJETNOSC SŁUCHANIA ZAWSZE pozwalaj klientowi dokończyć myśl, nie kończ za niego zdania. Nigdy nie przerywaj jak ktoś mówi.Nigdy. Valuable Sales Tools

Wiecej o prowokujących pytaniach… Jaka jest aktualnie najtrudniejsza i najłatwiejsza cześć Twojego biznesu ? W jaki sposób inni ludzie dowiadują się o Twoim biznesie? Z kim chciałbyś się zapoznać? Jaki był największy kiedykolwiek Twój sukces w biznesie? Z kim chciałbyś się spotkać? Valuable Sales Tools

SWIADOMOSC ISTNIENIA KONKURENCJI Valuable Sales Tools Znajomość niszy rynkowej Twojej konkurencji pozwoli Ci stworzyć układ partnerski na wiekszą skalę wtedy, gdy sam nie jesteś w stanie zaspokoić potrzeb Twojego klienta.

SWIADOMOSC ISTNIENIA KONKURENCJI Valuable Sales Tools NIGDY nie wyrażaj się źle o konkurencji !

TYPOWE PRZESZKODY Valuable Sales Tools Nie sprzedaje się Unikanie nieporozumień Uczucie wypalenia się i jak je pokonać

Typowe przeszkody Nie sprzedaje się może być dla Ciebie bardziej wartościowe niż Tak

Typowe przeszkody Unikaj nieporozumień poprzez aktywną rolę w tym aby pomóc swojej firmie i swoim klientom ustanowić realistyczne oczekiwania.

TYPOWE PRZESZKODY Pokonaj uczucie wypalenia się poprzez : Zawsze mów prawdęZawsze mów prawdę Zachowuj w sobie postawę zwyciezcyZachowuj w sobie postawę zwyciezcy Uświadamiaj sobie, że to TY dokonujesz zmian na lepszeUświadamiaj sobie, że to TY dokonujesz zmian na lepsze

DOTARŁES DO CELU Valuable Sales Tools

Dotarłeś do celu Valuable Sales Tools Udało Ci się SPRZEDAC ! Co zrobisz dalej jest miarą Twojego osobistego charakteru.

Podsumowanie Zawsze najważniejsza jest prognoza! Czas-jak powinieneś go spędzić Kim jest Twój klient ? Korporacja TY Umiejętność słuchania Swiadomość istnienia konkurencji Typowe przeszkody Dotarłeś do celu

Pytania Valuable Sales Tools