Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia 1-3

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Advertisements

W poszukiwaniu uwarunkowań planów edukacyjnych młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie Podkarpacia) dr Wojciech Broszkiewicz Instytut Socjologii UR.
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Czym jest zarządzanie operacyjne
Nowoczesne techniki analityczne na studiach doktoranckich jako przygotowanie do otwarcia przewodu doktorskiego w dwa lata.
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Z wyobraźnią socjologiczną o Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Bez cudów, bez nerwów praktyczne sposoby rekrutacji dobrych lektorów Konferencja ESEE r., Warszawa.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Jan Herbst Cyfrowa przyszłość: Perspektywy i wyzwania dla samorządu, firm i obywateli Diagnozowanie sytuacji społeczno-ekonomicznej - od statystyki.
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
Geneza, przedmiot i funkcje filozofii
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Materializm a idealizm
Nauki o Rodzinie r.. Miesięcznik wydawany od 1993 roku w Krakowie. Miesięcznik adresowany jest do nauczycieli i wychowawców. Tematyka jaką
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Spotkanie robocze UKSW – Monar
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
ALGORYTMY I ALGORYTMIKA
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Edukacja chrześcijańska
Upadek gospodarki centralnie planowanej
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Ocenianie holistyczne
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11 Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego Warszawa ul. Odrowąża.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu e-Barometr Jan Andreasik.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Wstęp do prawoznawstwa Administracja wykład 1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Prof. dr hab. Kazimiera Krakowiak
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia 1-3 Przygotowania aparatu pojęciowego Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Kto mnie edukuje / edukował? … kształci / kształcił? Co charakteryzują to działania? Rozważania wokół triady: społeczeństwo - ideologia - edukacja Poszukiwanie definicji pojęć … propozycje relacji … itp. Przechodzenia od dyskursu potocznego do naukowego w obszarze refleksji nad edukacją. Prezentacja aktualnego systemu edukacji oraz dyskusja nad systemem obecnym oraz z okresu realnego socjalizmu. Pytania: Kto …? … nadzoruje?, … finansuje? i … prowadzi nadzór merytoryczny nad edukacją formalną, publiczną? Przybliżenie uwarunkowań edukacyjnych – wspólne szkicowanie modelu programu: założonego, przetwarzanego, osiągniętego. dr Lucyna Kania: lucyna.kania@dswe.pl

Implementacja wykonywany PROGRAM Koncepcyjny model monitorowania działania systemu edukacyjnego wg projektu TIMSS–IEA, 1991 (Vancouver) Osiągnięty PROGRAM Implementacja wykonywany PROGRAM UCZEŃ Umiejętność rozwiązywania problemów Osiągnięcia poznawcze Kontekst edukacyjny Postawy aspiracje Założony PROGRAM Kontekst lokalny Kontekst społeczny Kontekst geograficzno-polityczno-ekonomiczny

CELE  DZIAŁANANIA  WYNIKI DZIAŁANANIA  WYNIKI  CELE Model systemu edukacyjnego wg Shavelsona et al., 1989 Działania edukacyjne opierają się na liniowym modelu planowania: CELE  DZIAŁANANIA  WYNIKI Alternatywny model nieliniowego planowania (K.E. Weick, 1979): DZIAŁANANIA  WYNIKI  CELE