Zwroty do dostawcy SAP Best Practices.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Zarządzanie szansami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie klientami i kontaktami SAP Best Practices for CRM
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie reklamacjami i zwrotami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza – 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie regionem sprzedaży SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie zleceniami serwisowymi SAP Best Practices for CRM
Zarządzanie efektywnością pipeline SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Centrum obsługi usług SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Uproszczone zarządzanie kampanią SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zwroty do dostawcy SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza – 1
Podwykonawstwo – gospodarka materiałowa
Zarządzanie jakością dla nabycia z oceną dostawcy
Raportowanie według segmentów
Aktywacja podziału dokumentów
Księga Główna SAP Best Practices.
Rozrachunki z dostawcami
Uproszczona gospodarka magazynowa
Wariant kalkulacyjny rachunku zysków i strat
Rzeczywisty rachunek kosztów pośrednich
Przesunięcie magazynowe bez dostawy
Obsługa zapasów: Braki i zapasy zablokowane
Zarządzanie partiami SAP Best Practices.
Planowanie przychodów
Proces ofertowania w zaopatrzeniu
Przetwarzanie zlecenia klienta z fakturowaniem zbiorczym
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Faktury korygujące i zwroty
Przetwarzanie zlecenia potencjalnego klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (z awizo dostawy) SAP Best Practices.
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel W tym scenariuszu opisano proces.
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices.
Zlecenia serwisowe — zamknięcie okresu
Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Wstępnie wymagane etapy procesu
Zlecenia wewnętrzne — planowanie kosztów marketingowych i innych kosztów pośrednich SAP Best Practices.
Kalkulacja symulowana i wzorcowa SAP Best Practices.
Przetwarzanie opakowań zwrotnych
Inwentaryzacja fizyczna / Inwentaryzacja i korekta zapasów
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Sprzedaż planowanych usług serwisowych
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices.
Nabycie bez zarządzania jakością
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — marketing i inne koszty pośrednie
Przychód składnika aktywów trwałych dla wytworzonych aktywów trwałych
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — badania i rozwój
Serwis wewnętrzny SAP Best Practices.
Projekt ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Oferta dla klienta SAP Best Practices.
Nabywanie materiałów eksploatacyjnych SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku)
Zarządzanie numerami seryjnymi
Zarządzanie potencjalną szansą SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Planowanie zlecenia wewnętrznego badań i rozwoju SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Zwroty do dostawcy SAP Best Practices

Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu W tym scenariuszu przedstawiono opis procesu zwracania materiałów do dostawcy. Do grupy docelowej należą pracownicy działów zaopatrzenia, magazynów oraz rachunkowości. Korzyści Materiały mogą być zwracane z odnotowaniem powodu zwrotu w dokumentach Przejrzysty wgląd w informacje dot. kolejnych działań FI, takich jak np. redukcja faktury, odrzucenie, stornowanie. Kluczowe kroki procesu Tworzenie zamówienia zwrotnego Robocza lista dostaw dla zamówień Potwierdzenie pobrania Wydanie materiałów Ręczny przegląd oczekujących faktur korygujących minus

Wymagane aplikacje SAP oraz role EHP5 for SAP ERP 6.0 Role Nabywca Pracownik magazynu Rozrachunki z dostawcami

Szczegółowy opis procesu Zwroty do dostawcy Proces zwrotu do dostawcy zaczyna się od zapotrzebowania na zwrot pozycji do dostawcy. Najpierw należy zażądać od dostawcy zatwierdzenia zwrotu materiałów (RMA). To etap wykonywany ręcznie. Numer zatwierdzenia należy wprowadzić w polu tekstowym w zwrocie do zamówienia. Następnie pracownik działu zaopatrzenia tworzy w systemie zwrot do zamówienia. Zwrot jest podobny do standardowego zamówienia z wyjątkiem flagi zwrotu służącej do utworzenia dostawy zwrotnej w celu wysłania pozycji z powrotem do dostawcy. Potwierdzenie Zamówienia zwrotnego jest przekazywane dostawcy, a dział wysyłki wysyła dostawę zwrotną. Pozycje są pobierane i wysyłane z powrotem wraz z dowodem dostawy. Po utworzeniu dostawy przez dział wysyłki pozycje są pobierane z zapasów. Generowana jest faktura korygująca minus zmniejszająca zobowiązania względem dostawcy.

Diagram przebiegu procesu Zwroty do dostawcy Zdarzenie Potrzeba zwrócenia zakupionych materiałów do dostawcy Dostawca otrzymuje materiały Dostawca Żądanie zatwierdzenia zwrotu materiałów Potwierdzenie zamówienia zwrotnego List pobrania dla dostawy Nabywca Tworzenie zamówienia zwrotnego Przegląd zapotrzebowań Kierownik zaopatrzenia Ręczny przegląd oczekujących faktur korygujących minus Wysyłka Robocza lista dostaw dla zamówień - Dostawa zwrotna Ruch manazynowy Zapas GR/IR Księgowanie wydania materiałów Pobranie Lista pobrań Generowanie zlecenia przeniesienia Automatyczne potwierdzenie zlecenia przeniesienia Rozrachunki z dostawcami GR/IR PPV Dostawca Faktura korygująca minus Zakończenie procesu RMA = Returns Material Authorization, PO = Purchase Order, GR/IR = Goods Receipt/Invoice Receipt, PPV = Purchase Price Variance

Business Activity / Event Sub-Process Reference Legenda Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Zakres: Określa rolę użytkownika, na przykład kontroler faktury lub przedstawiciel handlowy. Zakres może również określać raczej jednostkę organizacyjną lub grupę przedsiębiorstw, a nie specyficzną rolę.Inne symbole związane z przebiegiem procesu w tej tabeli mają zostać umieszczone w tych liniach. Użytkownik ma tyle linii, ile jest wymagane, aby uwzględnić wszystkie role w scenariuszu. Zakres roli zawiera zadania, które są często spotykane w odniesieniu do tej roli. Zewnętrzne zdarzenia: Zawiera zdarzenia, które rozpoczynają lub kończą scenariusz, lub mają wpływ na przebieg zdarzeń w jego obrębie. Linia przebiegu (ciągła): Linia wskazuje standardową kolejność etapów i kierunek przebiegu w scenariuszu. Linia przebiegu (wykreskowana): Linia wskazuje przebieg do rzadko używanych lub warunkowych zadań w scenariuszu. Linia może też prowadzić do dokumentów związanych z przebiegiem procesu. Łączy dwa zadania w procesie scenariusza lub zdarzeniu, które nie stanowi etapu Kontakt/Zdarzenie biznesowe: Określa czynność, która prowadzi do scenariusza albo poza scenariusz, lub proces zewnętrzny, który ma miejsce podczas scenariusza Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie Proces jednostkowy: Określa zadanie ujęte krok po kroku w scenariuszu Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do całego innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer i nazwę scenariusza. Referencja procesu podrzędnego: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do części innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer scenariusza, jego nazwę i pochodzące z niego numery etapów Decyzja dotycząca procesu: Określa decyzję/punkt rozgałęzienia oznaczające wybór, który zostanie dokonany przez użytkownika końcowego. Linie przedstawiają różne wybory wychodzące z różnych części karo. Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; odzwierciedla wybór, który zostanie dokonany po realizacji etapu Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Do następnego/Z ostatniego diagramu: Prowadzi do następnej/poprzedniej strony diagramu Kontynuacja schematu blokowego na następnej/poprzedniej stronie Wydruk/Dokument: Określa wydrukowany dokument, raport lub formularz Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Dane rzeczywiste dotyczące finansów: Określa finansowy dokument rozliczeniowy Planowanie budżetu: Określa dokument związany z planowaniem budżetu Proces wykonywany ręcznie: Obejmuje zadanie wykonywane ręcznie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia zadania wykonywanego ręcznie, takiego jak rozładowywanie ciężarówki w magazynie, które ma wpływ na przebieg procesu. Obecna wersja/Dane: Ten blok obejmuje dane pochodzące z procesu zewnętrznego Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; forma ta odzwierciedla raczej dane pochodzące z zewnętrznego źródła; do tego etapu nie wchodzą żadne linie przebiegu Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Ten blok obejmuje decyzję podejmowaną automatycznie przez oprogramowanie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia automatycznej decyzji systemu podejmowanej po realizacji etapu. Połączenie z diagramem <Funkcja> External to SAP Wydruk/ Dokument Zewnętrzne dla systemu SAP Dane rzeczywiste dotyczące finansów Business Activity / Event Kontakt/ Zdarzenie biznesowe Planowanie budżetu Proces jednostkowy Unit Process Proces wykonywany ręcznie Referencja procesu Process Reference Referencja procesu podrzędnego Sub-Process Reference Obecna wersja/Dane Decyzja dotycząca procesu Process Decision Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: