Zamykanie okresu — „ogólnie” dla zakładu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Zarządzanie szansami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie klientami i kontaktami SAP Best Practices for CRM
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie reklamacjami i zwrotami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza – 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie regionem sprzedaży SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie zleceniami serwisowymi SAP Best Practices for CRM
Zarządzanie efektywnością pipeline SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Centrum obsługi usług SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Uproszczone zarządzanie kampanią SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza – 1
Zarządzanie jakością dla nabycia z oceną dostawcy
Raportowanie według segmentów
Aktywacja podziału dokumentów
Księga Główna SAP Best Practices.
Rozrachunki z dostawcami
Uproszczona gospodarka magazynowa
Wariant kalkulacyjny rachunku zysków i strat
Rzeczywisty rachunek kosztów pośrednich
Przesunięcie magazynowe bez dostawy
Obsługa zapasów: Braki i zapasy zablokowane
Zarządzanie partiami SAP Best Practices.
Planowanie przychodów
Produkcja seryjna SAP Best Practices.
Proces ofertowania w zaopatrzeniu
Przetwarzanie zlecenia klienta z fakturowaniem zbiorczym
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Przetwarzanie zlecenia potencjalnego klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel W tym scenariuszu opisano proces.
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices.
Zlecenia serwisowe — zamknięcie okresu
Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Wstępnie wymagane etapy procesu
Zarządzanie Środkami Pieniężnymi
Zlecenia wewnętrzne — planowanie kosztów marketingowych i innych kosztów pośrednich SAP Best Practices.
Wycena zapasów na zamknięcie roku obrotowego
Kalkulacja symulowana i wzorcowa SAP Best Practices.
Inwentaryzacja fizyczna / Inwentaryzacja i korekta zapasów
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Sprzedaż planowanych usług serwisowych
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices.
Nabycie bez zarządzania jakością
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — marketing i inne koszty pośrednie
Przychód składnika aktywów trwałych dla wytworzonych aktywów trwałych
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — badania i rozwój
Serwis wewnętrzny SAP Best Practices.
Projekt ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Oferta dla klienta SAP Best Practices.
Nabywanie materiałów eksploatacyjnych SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku)
Zarządzanie numerami seryjnymi
Zarządzanie potencjalną szansą SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Planowanie zlecenia wewnętrznego badań i rozwoju SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Zamykanie okresu — „ogólnie” dla zakładu SAP Best Practices

Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Zamknięcie okresu w zakładzie zapewnia, że wszystkie koszty ponoszone przez firmę w związku z działaniami produkcyjnymi (takie jak materiały z produkcji własnej) zostaną przypisane do tych działań/produktów. Koszty te są następnie przypisywane do odpowiednich produktów w rachunku wyników. Korzyści Przejrzysty wgląd w koszty produkcyjne dla materiałów wyprodukowanych w ramach produkcji własnej Zautomatyzowane i wydajne przetwarzanie Kluczowe kroki procesu Uruchomienie cyklu rozłożenia w odniesieniu do kosztów jakości Upewnienie się, że ruchy materiałowe i transakcje produkcyjne zostały zakończone Otwarcie nowego okresu MM Zamknięcie okresu dla zleceń produkcyjnych (koszty pośrednie, obliczenia dotyczące produkcji w toku i odchyleń, rozliczenie zleceń produkcyjnych) Zamknięcie zakończonych zleceń produkcyjnych Gromadzenie danych do hierarchii agregacji (raportowanie) Uruchomienie rozłożenia rzeczywistego wszystkich kosztów z miejsc powstawania kosztów w rachunku wyników Uruchomienie raportu wyników

Wymagane aplikacje SAP oraz role EHP5 for SAP ERP 6.0 Role Kontroler zapasów Kontroler produkcji Księgowy Zakładowy kontroler Kontroler rentowności

Szczegółowy opis procesu Zamykanie okresu — „ogólnie” dla zakładu Najpierw należy przypisać koszty jakości do miejsc powstawania kosztów produkcyjnych. Następnie należy się upewnić, czy wszystkie faktury przychodzące dotyczące danego okresu są zarejestrowane (zatwierdzenie zablokowanych faktur). Ruchy materiałowe i transakcje produkcyjne dla danego okresu muszą zostać zakończone. Należy otworzyć nowy okres MM. Następnie należy rozpocząć działania zamykania okresu dla zleceń produkcyjnych: księgowanie rzeczywistych kosztów pośrednich, obliczanie produkcji w toku, ustalanie odchyleń, rozliczanie zleceń produkcyjnych. Zakończone zlecenia produkcyjne są zamykane. Aby usprawnić raportowanie, proszę uruchomić gromadzenie danych dla hierarchii agregacji. Następuje rejestracja danych na różnych poziomach hierarchii, takich jak firma, zakład, rodzaj zlecenia, hierarchia produktów. Ekstrakty danych są wykorzystywane do raportowania kosztów produkcyjnych. Aby zakończyć przypisanie kosztów produkcyjnych do produktów w rachunku wyników, należy wykonać rozłożenie rzeczywiste wszystkich kosztów z miejsc powstawania kosztów do rachunku wyników. W raportach wyników można dokonać analizy kosztów i przychodów dla produktów.

Diagram przebiegu procesu Zamykanie okresu — „ogólnie” dla zakładu Zdarzenie Konieczność zaksięgowania faktur związanych z zamówieniami przed końcem miesiąca Kontroler zapasów Upewnienie się, że ruchy materiałowe zostały zakończone Kontroler produkcji Zawiadomienie z produkcji, że wymagany jest zewnętrzny proces dostawcy Uruchomienie cyklu rozłożenia w odniesieniu do kosztów jakości Księgowy Zapisanie transakcji rozrachunków z dostawcami związanych z zamówieniami Księgowanie obliczenia rzeczywistych kosztów pośrednich zlecenia prod. Zatwierdzanie zablokowanych faktur Otwieranie nowego okresu MM Zakładowy kontroler Gromadzenie danych do hierarchii agregacji i analiza odchyleń Zlecenia produkcyjne — zamknięcie okresu Obliczanie produkcji w toku Ustalanie odchyleń — zlecenia procesowe i produkcyjne System informacyjny zlecenia produkcyjnego Upewnienie się, że transakcje produkcyjne zostały zakończone Rozliczenie wstępne produktów łącznych Przegląd obliczeń PwT Rozliczenie odchyleń Zamknięcie zakończonych zleceń produkcyjnych Wykonanie rozłożenia rzeczywistego w rachunku wyników Kontroler rentowności Uruchomienie raportu wyników AP = Rozrachunki z dostawcami; MM = Opracowanie zbiorcze; PwT = Produkcja w toku

Business Activity / Event Sub-Process Reference Legenda Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Zakres: Określa rolę użytkownika, na przykład kontroler faktury lub przedstawiciel handlowy. Zakres może również określać raczej jednostkę organizacyjną lub grupę przedsiębiorstw, a nie specyficzną rolę.Inne symbole związane z przebiegiem procesu w tej tabeli mają zostać umieszczone w tych liniach. Użytkownik ma tyle linii, ile jest wymagane, aby uwzględnić wszystkie role w scenariuszu. Zakres roli zawiera zadania, które są często spotykane w odniesieniu do tej roli. Zewnętrzne zdarzenia: Zawiera zdarzenia, które rozpoczynają lub kończą scenariusz, lub mają wpływ na przebieg zdarzeń w jego obrębie. Linia przebiegu (ciągła): Linia wskazuje standardową kolejność etapów i kierunek przebiegu w scenariuszu. Linia przebiegu (wykreskowana): Linia wskazuje przebieg do rzadko używanych lub warunkowych zadań w scenariuszu. Linia może też prowadzić do dokumentów związanych z przebiegiem procesu. Łączy dwa zadania w procesie scenariusza lub zdarzeniu, które nie stanowi etapu Kontakt/Zdarzenie biznesowe: Określa czynność, która prowadzi do scenariusza albo poza scenariusz, lub proces zewnętrzny, który ma miejsce podczas scenariusza Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie Proces jednostkowy: Określa zadanie ujęte krok po kroku w scenariuszu Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do całego innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer i nazwę scenariusza. Referencja procesu podrzędnego: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do części innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer scenariusza, jego nazwę i pochodzące z niego numery etapów Decyzja dotycząca procesu: Określa decyzję/punkt rozgałęzienia oznaczające wybór, który zostanie dokonany przez użytkownika końcowego. Linie przedstawiają różne wybory wychodzące z różnych części karo. Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; odzwierciedla wybór, który zostanie dokonany po realizacji etapu Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Do następnego/Z ostatniego diagramu: Prowadzi do następnej/poprzedniej strony diagramu Kontynuacja schematu blokowego na następnej/poprzedniej stronie Wydruk/Dokument: Określa wydrukowany dokument, raport lub formularz Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Dane rzeczywiste dotyczące finansów: Określa finansowy dokument rozliczeniowy Planowanie budżetu: Określa dokument związany z planowaniem budżetu Proces wykonywany ręcznie: Obejmuje zadanie wykonywane ręcznie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia zadania wykonywanego ręcznie, takiego jak rozładowywanie ciężarówki w magazynie, które ma wpływ na przebieg procesu. Obecna wersja/Dane: Ten blok obejmuje dane pochodzące z procesu zewnętrznego Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; forma ta odzwierciedla raczej dane pochodzące z zewnętrznego źródła; do tego etapu nie wchodzą żadne linie przebiegu Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Ten blok obejmuje decyzję podejmowaną automatycznie przez oprogramowanie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia automatycznej decyzji systemu podejmowanej po realizacji etapu. Połączenie z diagramem <Funkcja> External to SAP Wydruk/ Dokument Zewnętrzne dla systemu SAP Dane rzeczywiste dotyczące finansów Business Activity / Event Kontakt/ Zdarzenie biznesowe Planowanie budżetu Proces jednostkowy Unit Process Proces wykonywany ręcznie Referencja procesu Process Reference Referencja procesu podrzędnego Sub-Process Reference Obecna wersja/Dane Decyzja dotycząca procesu Process Decision Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: