UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
w edukacji przedszkolnej
Anna Paszkowska-Rogacz
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
Komunikacja interpersonalna Część I
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Pedagogika szkoły wyższej
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Wystąpienia publiczne.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Jak pomagać dziecku w nauce?
Kompetencje komunikacyjne
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
„DZIEŃ DOBRY” „Dzień dobry” mówimy do sprzedawców, pacjentów w poczekalni, pasażerów w przedziale, wszędzie, gdzie wchodzimy i zastajemy ludzi,
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
NIEWERBALNA KOMUNIKACJA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Jak uczyć się skutecznie?
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Umiejętność obserwacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
Metody pracy samokształceniowej ucznia
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikacji ludzi
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Wiem, jak się należy zachować
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Czytanie- kto teraz czyta?
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
ZASADY ETYKIETY TOWARZYSKIEJ BUZANA (ZETB)
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Proste sposoby manipulowania ludźmi
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster CZY MNIE SŁYSZYSZ? UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska

POSŁUCHAJ STATYSTYK W większości komunikację stanowi komunikat niewerbalny. Około 55% to język ciała, 35% to sposób, w jaki mówisz. Wykorzystujemy około 25% naszego potencjału słuchania. Pomijamy, ignorujemy, zapominamy i błędnie rozumiemy 75% z tego co słyszymy.

WIĘCEJ STATYSTYK Przeciętnie wypowiadamy około 130 słów na minutę. Ze zrozumieniam słyszymy do 400 słów na minutę. Możemy myśleć o 1000 słów na minutę, tj. blisko 8 razy więcej niż możemy powiedzieć.

WNIOSEK

OSOBISTY TEST NA SŁUCHANIE Podczas rozmowy z innymi ważne jest by nawiązać kontakt wzrokowy. P F Przerywanie rozmowy jest dobrym sposobem pokazania, że słuchamy i rozumiemy, co mówca próbuje nam przekazać. P F Zadawanie pytań jest dowodem na to, że nie słuchamy. Gdybyśmy słuchali, po co mielibyśmy zadawać pytania? P F

KONTYNUACJA TESTU Mimika twarzy rozprasza, więc jest niewskazana podczas słuchania. P F Niegrzecznością jest zwracanie swojej uwagi gdzieś indziej, podczas, gdy ktoś do nas mówi. P F Podczas słuchania, w głowie powinniśmy przygotowywać gotowe odpowiedzi, aby kiedy nasz rozmówca skończy mówić, móc podtrzymać konwersację na inteligentnym poziomie. P F

KONTYNUACJA TESTU Dobra umiejętność słuchania, to coś więcej niż tylko słyszenie słów. P F Ludzie szybciej myślą niż mówią. P F Możesz słuchać przez obserwację języka ciała rozmówcy. P F

NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE Jeśli bierzesz udział w seminarium, którego mówca zanudza cię swoim “wspaniałym” wykładem, w porządku jest lekceważyć go, ponieważ jest irytujący i marnuje twój czas. P F

NIEWŁAŚCIWE NAWYKI SŁUCHANIA Ciągłe przerywanie Wyciąganie pochopnych wniosków Wchodzenie w zdanie rozmówcy Bycie nieuważnym, wodzenie wzrokiem i niezgrabna postawa ciała Zmiany tematów rozmowy

WIĘCEJ ZŁYCH NAWYKÓW Niecierpliwość Nerwowe bawienie się długopisem, ołowkiem lub innym podręcznym przedmiotem. Unikanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą. Niedbałość w zrozumieniu punktu widzenia rozmówcy Szukanie sposobności, aby sięgnąć po telefon i odpowiedzieć na ważną wiadomość.

KLUCZE DO DOBREGO SŁUCHANIA Ograniczaj wielomóstwo. Myśl jak klient. Zadawaj pytania. Nie przerywaj. Bądź skoncentrowany.

WIĘCEJ DOBRCH WSKAZÓWEK Rób notatki. W rozmowie usłysz ideę... nie tylko słowa. Wyrażaj zainteresowanie. Odrzuć swoje wszystkie zmartwienia. Bądź przygotowany z wyprzedzeniem.

KILKA KOŃCOWYCH RAD Reaguj na pomysł... nie na człowieka. Nie prowadź argumentacji w swojej głowie. Nie wyciągaj pochopnych wniosków. Nasłuchuj podtekstów, czytaj między wierszami. Zwróć uwagę na język ciała rozmówcy.

REZULTAT DOBREGO SŁUCHANIA

TWÓJ SUKCES SFINALIZOWAĆ SPRZEDAŻ I ZDOBYĆ PROWIZJĘ

NAUCZYŁEŚ SIĘ KLUCZOWYCH ZASAD ODNOSZENIA SUKCESU