Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Nasz Kodeks 2.0 Został opracowany w zeszłym roku szkolnym po debatach klasowych, podczas debaty szkolnej.
Jak nasza szkoła do tej pory wykorzystuje TIK? Co robimy dobrze? Co powinniśmy zmodyfikować? Jak nowe pomysły wprowadzić w życie (biorąc pod uwagę aktualne możliwości szkoły)?
Rozmawialiśmy o tym, które punkty Kodeksu 2.0 są jasne i zrozumiałe, a które są trudne do zastosowania na co dzień.
Czy wszyscy w szkole znają i przestrzegają zasad Kodeksu?
Jak podzielić się posiadaną wiedzą z innymi? Stworzenie mocnych stron szkoły.
Należy odpowiedzieć na pytania: Czy Kodeks 2.0 działa i jest przestrzegany? Czy wszystkie zasady są zrozumiałe? Jeśli nie – kto i co powinien zrobić, by to zmienić? Kto będzie odpowiedzialny za przestrzeganie zasad? Co zrobimy, żeby Kodeks 2.0 naprawdę regulował działania nauczycieli i uczniów.
Należy odpowiedzieć na pytania: Czego brakuje i co warto zmodyfikować? Czy kodeks w obecnej formie może być przykładem dobrej praktyki, którą warto pokazać innym placówkom?
Należy odpowiedzieć na pytania: Jak zapoznamy z zasadami Kodeksu wszystkich uczniów i nauczycieli w szkole (nawet jeśli nie biorą udziału w programie). Co zrobimy, żeby wszyscy przestrzegali jego zasad?
Należy odpowiedzieć na pytania: Co już wiemy i umiemy? Co jest mocną stroną naszej szkoły? Jak przekazać to innym?
Kodeks Przy odrabianiu zadań domowych uczniowie mogą korzystać z komputera i internetu (przy wyszukiwaniu informacji, korzystaniu ze słowników i encyklopedii internetowych, dyktand i tabliczki mnożenia online, itp. lub po uzgodnieniu nauczycielem).
Kodeks Ze sprzętu komputerowego korzystamy w miarę możliwości i potrzeb na wszystkich przedmiotach.
Kodeks Nauczyciele polecają uczniom adresy ciekawych stron i gier edukacyjnych.
Kodeks Na szkolnej stronie internetowej umieszczane będą linki do ciekawych stron i gier edukacyjnych (zakładka Dla uczniów/Linki edukacyjne). Dla uczniów/Linki edukacyjne)
Kodeks Na pulpitach komputerów w bibliotece będą znajdować się skróty do stron i gier edukacyjnych.
Kodeks Do informacji umieszczonych w internecie podchodzimy krytycznie (sprawdzamy w kilku źródłach).
Kodeks Nie ściągamy bezmyślnie informacji z internetu, zawsze podajemy źródło.
Kodeks Telefony komórkowe uczniów i nauczycieli podczas lekcji są wyłączone lub wyciszone, korzystamy z nich w wyjątkowych sytuacjach lub za zgodą nauczyciela.
Kodeks Nie ściągamy nielegalnie z internetu programów, filmów, muzyki, są chronione prawem autorskim.
Kodeks Nie podajemy w sieci swoich danych osobowych, chronimy swoje loginy i hasła. Nie ufamy osobom poznanym w sieci.
11. Poznajemy i stosujemy zasady NETYKIETY.
Kodeks Korzystamy ze stron odpowiednich dla dzieci.
Kodeks Z komputerów w Internetowym Centrum Informacji Multimedialnej korzystamy podczas przerw zgodnie z regulaminem biblioteki.
Kodeks Nauczyciele mają e – maile przeznaczone do kontaktu z uczniami i rodzicami.
Kodeks Nie rozpowszechniamy adresów mailowych bez zgody ich właścicieli.
Kodeks Pomagamy sobie – odkrywamy przed mniej wtajemniczonymi tajemnice TIK.
Wyniki ankiety dotyczącej naszego Kodeksu wyniki/id htmlhttp://moje-ankiety.pl/ankieta- wyniki/id html