Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia 2011-2014 Olsztyn, Listopad 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Co dalej gimnazjalisto?
Beata Kosek KrDzTo 1013 a.
Agata Kowalska 1013 nr indeksu:
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Kształcimy za darmo !!! Publiczne Kolegia Województwa Śląskiego.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
TECHNIKUM HANDLOWE ZAPRASZAMY.
POLICEALNE NIEPUBLICZNE STUDIUM EKONOMICZNE W GORLICACH 2013 ANALIZA ANKIETY DOTYCZĄCEJ ZADOWOLENIA Z NAUKI.
Ekonomika procesów logistycznych
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.

I NKJO wchodzi w skład Zespołu Nauczycielskich Kolegiów Języków Obcych
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
W naszej szkole naucza wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna. Znajdziecie tutaj pracownie multimedialne z dostępem do internetu, dwie sale.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Język francuski na świecie
Polacy i Niemcy w Europie
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Język francuski na świecie
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
Filologia germańska I rok 2014/2015. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące specjalności:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Ćwiczenia z informatyki
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Język obcy w przedszkolu
Studia magisterskie II stopnia, studia podyplomowe, kursy dla tłumaczy.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Filologia germańska Studia Polsko-Niemieckie I rok 2015/2016.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
INFORMACJE DLA GIMNAZJALISTÓW ”To, co najlepsze, masz w zasięgu ręki”
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014

Czynniki, które zadecydowały o wyborze germanistyki

Zainteresowanie językiem (22) lubię uczyć się języków obcych, interesują mnie języki obce (8) „Zawsze interesował mnie niemiecki” „Zainteresowanie językiem (jego historią, słowotwórstwem itp.)” „j. niemiecki od zawsze mi się podobał i był moim wymarzonym kierunkiem studiów” lubię ten język, lubię język niemiecki, nauka niemieckiego sprawia mi radość (5) Podoba mi się język niemiecki (4) „j. niemiecki od zawsze mi się podobał i był moim wymarzonym kierunkiem studiów” niemiecki sprawia mi przyjemność (3) „uwielbiam słuchać tego języka i mówić w tym języku” niemiecki jako ulubiony przedmiot w szkole (2) „j. niemiecki był moim ulubionym przedmiotem w szkole” „w liceum bardzo lubiłam niemiecki, sprawiało mi to przyjemność” Charakterystyka języka (logiczność i uporządkowanie) (2) Nie trudno przychodzi mi uczenie się języków

Preferencje i plany zawodowe (7) zawsze chciałam być nauczycielem Chciałam studiować pedagogikę a tu jest specjalność nauczycielska Chcę zostać tłumaczem W przyszłości wyjazd do Niemiec Niemiecki mogę połączyć z moim drugim kierunkiem Aby poprawić swoje umiejętności

Dobre perspektywy pracy (5) myślę, że po ukończeniu tych studiów nie będzie problemu ze znalezieniem pracy Jest to kierunek, po którym można otrzymać dobrą pracę: godne wynagrodzenie W moim rejonie jest niewiele studentów germanistyki, wiec szansa na pracę wzrasta Uważam, że jest duże zapotrzebowanie na germanistów Chcę w przyszłości zarabiać na tym pieniądze

Wpływ szkoły (4) nauka języka niemieckiego jako języka głównego w szkole nauka niemieckiego od szkoły podstawowej Dobrze poszła mi matura z niemieckiego Wcześniejsza znajomość j. niemieckiego (z tego powodu nie była to fil. Angielska)

Prestiż/ znaczenie znajomości języków obcych (3) j. obcy obecnie jest bardzo ważnym elementem w pracy, życiu codziennym itd. Niemcy jako kraj sąsiedni i potęga gospodarcza Europy Zawsze uważałam filologów za autorytety

Czynniki, które zadecydowały o wyborze germanistyki jako kierunku studiów na UWM

Dobra Opinia o uczelni i kierunku (10) Dobre opinie o uczelni Kierunek, który dysponuje dobrym poziomem (jeśli chodzi o filologię) Słyszałam, że GERMANISTYKA na UWM jest na wysokim poziomie Pozytywne opinie innych Opinia innych Z powodu dobrych opinii, którzy kończyli ten kierunek Z powodu dobrych opinii o tejże uczelni i poziomie nauczania Panowała opinia, że można nauczyć się dobrze języka w praktyce Wydaje mi się bardziej przyjaznym uniwersytetem niż uniwersytet w Warszawie

Chęć kontynuacji nauki na studiach drugiego stopnia na naszej germanistyce?

Preferowana specjalność na studiach II stopnia

Argumenty przemawiające za kontynuacją studiów w KFG UWM.

Znajomość miejsca i ludzi (6) Przyzwyczajenie się do miejsca i ludzi Znajoma uczelnia Znajomość systemu nauki Znajomość systemu nauczania Podoba mi się GERMANISTYKA w Olsztynie i jeśli zacznę studia magisterskie to właśnie tutaj Bardzo dobre warunki studiowania

Ze względu na wykładowców (5) Bardzo mili i pomocni wykładowcy Wykwalifikowana kadra Zawsze można liczyć na pomoc wykładowców Profesjonalizm wykładowców Dobre grono pedagogiczne

Argumenty przemawiające przeciw kontynuacji studiów u nas.

Niechęć do kontynuacji studiów na UWM ze względu na nauczane przedmioty (6) Za duży nacisk na przedmioty, które nie przydadzą się w przyszłości Za dużo teorii do nauki (z przedmiotów, które nie przydadzą się na w przyszłości) Zdecydowanie za mało przedmiotów charakterystycznych dla danej specjalizacji Za mało zajęć z konwersacji, za dużo teorii Za mało zajęć praktycznych, za mało konwersacji Za mało możliwości poznania języka w praktyce

Komentarz opracowującej ankietę Studenci nie są świadomi, że nasza Germanistyka oferuje nie spotykaną na innych germanistykach liczbę godzin w semestrze z Praktycznej Nauki Języka Niemieckiego. Zajęcia z PNJN ciągną się u nas przez całe studia i obejmują wiele różnych komponentów w semestrze. Są semestry, w których liczba godzin z PNJN wynosi nawet 12 godz. w tygodniu.

Czynniki przemawiające za kontynuacją nauki na naszej germanistyce? Zmienić program studiów Więcej PNJN, przedmiotów, które pozwolą nabyć umiejętności potrzebne na rynku pracy Więcej zajęć z konwersacji Więcej zajęć związanych z naszą specjalizacją Dużo niepotrzebnych „nieżyciowych” zajęć, które nie rozwijają

Opracowały Dr Aneta Jachimowicz Dr Joanna Targońska