Zestaw technik do zastosowania przy realizacji projektu zaliczeniowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Advertisements

Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektem informatycznym
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Warsztat z pomysłem, cz. III
Zarządzanie projektami – pojęcia
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Zarządzanie projektem i zasoby
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Praca dyplomowa – Projekt X
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Struktura podziału prac (SPP) - Work Breakdown Structure (WBS)
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie projektami
Biznesplan.
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami partnerskimi
Analiza i planowanie startegiczne 3
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Planowanie przepływów materiałów
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Operacyjne sterowanie produkcją
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Techniki pracy w projekcie
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Zarządzanie zagrożeniami
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Zgłoszenie do konkursu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Zapis prezentacji:

Zestaw technik do zastosowania przy realizacji projektu zaliczeniowego

2 Cele projektu S (specyficzny) M (mierzalny) A (akceptowalny) R (realny) T (terminowy)

3 Cele projektu „Poprawa warunków funkcjonowania lokalnej społeczności w oparciu o standardy organizacji.” „Wybudowanie, za kwotę 1,5 mln euro, fabryki koksu o mocy produkcyjnej 300 ton m-cznie do końca 2015 roku”

Planowanie celów projektu Cel główny projektu jest składową celów cząstkowych. Z operacyjnego punktu widzenia często pokrywają się one z konkretnymi grupami produktów do osiągnięcia. Np. powyższym przykładzie: cel 1 – zakupienie i instalacja linii produkcyjnej o wydajności 350 ton; cel 2 –zapewnienie obsługa linii produkcyjnej na 2 zmianach itd. Ścisłe powiązanie z WBS i produktami cząstkowymi

Wymagania stawiane przed projektem Odnoszą się do konkretnych celów lub grup produktów. Zawierają mierzalne wskaźniki, dzięki którym będzie możliwe zidentyfikowanie czy zostały zrealizowane Np. linia nie droższa niż 5 mln $, start linii nie może być wcześniej niż , liczebność jednej zmiany minimum 6 pracowników, ew. 7 przy zachowaniu budżetu itp.

Wpływ na projekt Prawdopodobieństwo konfliktu Dyrektor handlowy Dyrektor IT Klienci Konkurenci Dystrybutorzy Specjalista ds. marketingu Dotychczasowy dostawca usług Gł. specjalista ds. jakości Mapa interesariuszy

Zarządzanie interesariuszami Dla każdego interesariusza (lub jednorodnej grupy interesariuszy) należy przygotować odpowiednią strategię komunikacji i współpracy (np. cykliczne spotkania, konkretne raporty, informacje medialne itp.) Interesariusze wpływowi i o dużym prawdopodobieństwie konfliktu z projektem wymagają uwagi w procesie zarządzaniu ryzykiem

Próba znalezienia odpowiedzi na pytania: czego oczekujemy od mieszkania czy stać nas na dom? ile pieniędzy możemy na niego przeznaczyć Poszukiwanie Działka Budowanie przeglądanie ofert przygotowanie umowy podpisanie aktu notarialnego Wybudowanie budynku Wykonanie wykończeń Wyposażenie Etapowanie projektu Decyzja o podjęciu się budowy domu 30/06/2014 Podpisanie aktu notarialnego 31/10/2014 Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie 30/11/2015 Projektowanie START KONIEC Wybieranie projektu Dostosowywanie go do wymagań działki Załatwianie spraw formalnych Uzyskanie pozwolenia na budowę 28/02/2015 Kamień milowy M1 do dnia dd-mm-rr Kamień milowy M2 do dnia dd-mm-rr Kamień milowy M3 do dnia dd-mm-rr Kamień milowy M4 do dnia dd-mm-rr Zakres prac wymaganych do wykonania w ramach danego etapu. Każdy z etapów jest zasadniczo różny w swej treści od pozostałych etapów

Budowa domu A. Formalności A 1. Projekty A 1.1. Przegląd rynku A 1.2. Wybór architelta A 1.3. Wykonanie projektu A 2. Dokumenty A 2.1. Wykonanie uzgodnień projektowych A 2.2. Uzyskanie pozwolenia na budowę A 2.3. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie B. Budowa B 1. Prace budowlane B 1.1. Wykonanie stanu surowego otwartego B 1.2. Zamknięcie budynku B 2. Prace instalacyjne B 2.1. Wykonanie instalacji elektrycznej B 2.2. Wykonanie instalacji wodno- kanalizacyjnej B 2.3. Wykonanie instalacji grzewczych B 3. Prace wykończeniowe B 3.1. Wykończenie ścian B 3.2. Wykończenie podłóg B 3.3. Wykończenie łazienek B 3.4. Wykończenie kuchni C. Przeprowadzka C 1. Wyposażenie w nowe meble i urządzenia C 1.1. Przegląd modeli C 1.2. Złożenie zamówień C 1.3. Instalacja wyposażenia C 2. Wyposażenie w stare meble C 2.1. Przygotowanie mebli do transportu C 2.2. Przewiezienie mebli C 2.3. Ustawienie mebli Do pierwszego punktu wystarczy zidentyfikować tylko podstawowe grupy zadań (szary kolor). W celu zaplanowania projektu „schodzimy” co najmniej o 1 poziom niżej a najlepiej o 2 (następny slajd)

Budowa domu A. Formalności A 1. Projekty A 1.1. Przegląd rynku A 1.2. Wybór architelta A 1.3. Wykonanie projektu A 2. Dokumenty A 2.1. Wykonanie uzgodnień projektowych A 2.2. Uzyskanie pozwolenia na budowę A 2.3. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie B. Budowa B 1. Prace budowlane B 1.1. Wykonanie stanu surowego otwartego B 1.2. Zamknięcie budynku B 2. Prace instalacyjne B 2.1. Wykonanie instalacji elektrycznej B 2.2. Wykonanie instalacji wodno- kanalizacyjnej B 2.3. Wykonanie instalacji grzewczych B 3. Prace wykończeniowe B 3.1. Wykończenie ścian B 3.2. Wykończenie podłóg B 3.3. Wykończenie łazienek B 3.4. Wykończenie kuchni C. Przeprowadzka C 1. Wyposażenie w nowe meble i urządzenia C 1.1. Przegląd modeli C 1.2. Złożenie zamówień C 1.3. Instalacja wyposażenia C 2. Wyposażenie w stare meble C 2.1. Przygotowanie mebli do transportu C 2.2. Przewiezienie mebli C 2.3. Ustawienie mebli 10 Zadanie A.1.3. Czynność A.1.3.a Czynność A.1.3.a.1 Czynność A.1.3.b.2 Czynność A.1.3.b Czynność A.1.3.e Czynność A.1.3.f Musi prowadzić do konkretnego efektu – produktu cząstkowego Klient określa jego normy jakościowe i wymagania Oszacowany czas trwania, koszt i określone zależności logiczne

Planowanie Podstawą punktu 2 (planowanie) jest WBS Każde ze zidentyfikowanych zadań w WBS ma prowadzić do konkretnego produktu. Każdy produkt ma mieć określone wymagania Każde zadania w WBS powinno być podzielone na czynności prowadzące do jego wykonania. Każda czynność powinna być określona w wymiarze czasu, kosztu i powiązania z innymi czynnościami (nie koniecznie tylko w tym zadaniu) tworząc ścieżkę krytyczną (patrz dalej) i budżet projektu (sumowany „od dołu do góry” wg WBS.

12 Metoda ścieżki krytycznej

Prezentacja harmonogramu w formie wykresu Gantt’a 13

Podział ról w zespole (macierz RAM) Pakiet roboczy JanOlaEwaBiuro ITPełnomocnik Zarządu Pakiet A.1WREA Pakiet A.2WWRA Pakiet B.1RWA Pakiet B.2.WWWRA Pakiet CRWE RResponsibility – Odpowiedzialność A Authority – Władza (kontrola, decyzje, ograniczenia) E Expertise – Wiedza ekspercka (pomoc dla wykonawcy) W Work – Wykonawstwo (fizyczny lub koncepcyjny wysiłek)

Identyfikacja ryzyk Najprostszym sposobem na identyfikowanie ryzyk jest ich podział np. ze względu na naturę. Proszę to każdej z poniższych grup wskazać na 2-3 ryzyka: – techniczne i technologiczne – finansowe – ludzkie – ryzyka natury managerska – organizacyjne – handlowe – prawne

Przykład oceny ryzyka – profil ryzyka Waga B. duża Duża Mała B. mała B. małeMałeDużeB. duże Prawdopodobieństwo R1 R2 R3 R4 unikanie/ przeniesienie/ łagodzenie akceptacja

Przykład arkusza ryzyka 17 Lp. Zagrożenie związane z: Prawdopodo- bieństwo wystąpienia WagaStopień zagrożenia Ewentualna strata w projekcie (tys. zł) Propozycje działań zapobiegawczych 1Rozmiarem projektu 50%52,515,01. Szczegółowa analiza potrzeb zamawiającego wykonana przed podpisaniem umowy. czas: 14 dni koszt: zł 2. Zawarcie w umowie szczegółowego zakresu prac. Czas: 7 dni koszt: 500 zł