Odznaki Jakości eTwinning

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Anna Paszkowska-Rogacz
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Idealne opracowanie punktu Implementation Joanna Bosiacka-Kniat, RPK Poznań Poznań, 12 kwietnia 2007r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
GOAL ! Go Outside And Learn Rok szk. 2010/11
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
ŠKOLA BEZ HRANÍC SZKOŁA BEZ GRANIC. Współpracujące szkoły ZÁKLADNÁ ŠKOLA T r e n č i a n s k e T e p l i c e Základní škola a Mateřská škola Sivice Szkoła.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Europejska współpraca szkół Zespół Szkolno-Przedszkolny w Janowicach w projekcie Kręgi wodne.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Projekt Comenius w Zespole Szkół Nr 3 im. Wł.St. Reymonta w Łukowie
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
eTwinning - to europejska współpraca szkół realizowana przy pomocy mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
PRZEWODNIK. ODZNAKA JAKOŚCI ETWINNING Odznaka Jakości jest przyznawana najciekawszym, kreatywnym i innowacyjnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Małgorzata Zub, IBE, 5 czerwca 2017 r.
Program eTwinning Planowanie projektów
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Obiecaj, że zawsze będziesz o tym pamiętać: jesteś odważniejszy, niż sam w to wierzysz, jesteś silniejszy, niż ci się wydaje i jesteś mądrzejszy, niż myślisz.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Program eTwinning Planowanie projektów
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

Odznaki Jakości eTwinning Projekt na miarę Odznaki Jakości eTwinning

6 kryteriów oceny projektu Odznaka Jakości eTwinning 1.Innowacja pedagogiczna 2.Integracja z podstawą programową 3.Komunikacja 4.Współpraca 5.Wykorzystanie technologii 6.Rezultaty, wpływ i dokumentacja

Innowacja pedagogiczna Czym jest innowacja pedagogiczna?

Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Uczniowie odgrywają wiodącą rolę są zaangażowani w aktywności na TwinSpace projektu współpracują między sobą oraz z partnerem gromadzą i prezentują materiały odgrywają różne role w projekcie: reporterów, aktorów, pracowników naukowych itd…

Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Różnorodne metody pedagogiczne poszukiwanie i porównywanie informacji analiza i rozwiązywanie problemów przeprowadzanie eksperymentów, doświadczeń i badań praca indywidualna i grupowa

Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Oryginalny pomysł! www.etwinning.net – baza pomysłów

Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Zbuduj projekt Do podanych tytułów projektów zaproponuj kreatywne i innowacyjne aktywności 1. Wymiana kartek świątecznych 2. Witaj w moim kraju 3. Nasze zwierzątka domowe 4. Różnice kulturowe i obyczajowe

Integracja z podstawą programową Czy trudno jest wpisać projekt eTwinning w podstawę programową?* To nie możliwe Tak, ale tylko dzięki dodatkowej pracy Nie ma z tym żadnych problemów *ankieta przeprowadzona wśród uczestników Learning Event Kryteria Odznaki Jakości eTwining, 7 marca 2014. 9% 51% 40%

Integracja z podstawą programową Projekt eTwinning na regularnych lekcjach czyli upiec dwie pieczenie na jednym ogniu (to kill two birds with one stone)

Integracja z podstawą programową Projekt skupiający kilka tematów (cross curriuclar project)

Komunikacja i wymiana informacji Zadania w projekcie powinny stymulować komunikację na każdym kroku zachęcaj do poszukiwania informacji, do porównywania ich z partnerem bardzo ważna jest interakcja(feedback) – komentarze, odpowiedzi, kontynuacja tematu przez partnera.

Komunikacja i wymiana informacji ICT You and me Najbardziej efektywne metody i narzędzia komunikacji dyskusje na forum i czacie wspólne prowadzenie Dziennika Projektu quizy, zagadki, ankiety, kwestionariusze videokonferencje

Współpraca

Współpraca Jesteśmy partnerami! razem pracujemy nad materiałami; zadania zaprojektowane są tak aby wymagały zaangażowania każdego partnera wspólnie wypracowujemy rozwiązania efektem naszych działań są ciekawe materiały

uczniowie współpracują w grupach międzynarodowych Współpraca Wzorowa współpraca uczniowie współpracują w grupach międzynarodowych

Współpraca Wzorowa współpraca Pek, the Traveller Flea 2 Photography as a pedagogical tool Talking Pictures ICT You and Me

Współpraca i Komunikacja Zadanie Zaproponuj dwa zadania, które podkreślą współpracę i komunikację w projekcie

Wykorzystanie technologii Więcej nie znaczy lepiej! najpierw działania potem narzędzia – treść – tworzenie ilustracji – nagrywanie narracji

ewaluacja prezentacja TwinSpace video dźwięk komunikacja grafika treść

nie bój się eksperymentować narzędzie powinno być uniwersalne – spełnia zadanie, ciekawi, jest kreatywne nie bój się eksperymentować pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich

Pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich Pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich! Darmowa muzyka i zdjęcia: http://incompetech.com/ http://www.freedigitalphotos.net/ Poradnik: http://www.teachertrainingvideos.com/googleimages/index.html

Rezultaty, wpływ i dokumentacja widoczna i uporządkowana (wg. zadań lub tematów) spójna i odzwierciedla działania określone w projekcie nie narusza praw autorskich

Rezultaty, wpływ i dokumentacja Ewaluacja Refleksja i opinia uczniów, nauczycieli i rodziców Czy projekt osiągnął założone cele? Jak udział w projekcie wpłynął na uczniów? Co nowego wniósł do klasy/szkoły?

Rezultaty, wpływ i dokumentacja Zadanie Przedstaw zestaw pytań, które zadasz podczas ewaluacji biorącym udział w projekcie: Uczniom Nauczycielom

Podstawowe wymagania nauczyciel aplikujący wykazał swój wkład w projekt projekt zawiera wyraźnie określone PLAN i CELE, DZIAŁANIA, EWALUACJĘ Projekt powinien być zakończony Pek, the Traveller Flea

KISS Enjoy eTwinning ! děkuji, ďakujem, dziękuję!  Paweł Czapliński NSS Polska