Odznaki Jakości eTwinning Projekt na miarę Odznaki Jakości eTwinning
6 kryteriów oceny projektu Odznaka Jakości eTwinning 1.Innowacja pedagogiczna 2.Integracja z podstawą programową 3.Komunikacja 4.Współpraca 5.Wykorzystanie technologii 6.Rezultaty, wpływ i dokumentacja
Innowacja pedagogiczna Czym jest innowacja pedagogiczna?
Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Uczniowie odgrywają wiodącą rolę są zaangażowani w aktywności na TwinSpace projektu współpracują między sobą oraz z partnerem gromadzą i prezentują materiały odgrywają różne role w projekcie: reporterów, aktorów, pracowników naukowych itd…
Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Różnorodne metody pedagogiczne poszukiwanie i porównywanie informacji analiza i rozwiązywanie problemów przeprowadzanie eksperymentów, doświadczeń i badań praca indywidualna i grupowa
Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Oryginalny pomysł! www.etwinning.net – baza pomysłów
Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning Zbuduj projekt Do podanych tytułów projektów zaproponuj kreatywne i innowacyjne aktywności 1. Wymiana kartek świątecznych 2. Witaj w moim kraju 3. Nasze zwierzątka domowe 4. Różnice kulturowe i obyczajowe
Integracja z podstawą programową Czy trudno jest wpisać projekt eTwinning w podstawę programową?* To nie możliwe Tak, ale tylko dzięki dodatkowej pracy Nie ma z tym żadnych problemów *ankieta przeprowadzona wśród uczestników Learning Event Kryteria Odznaki Jakości eTwining, 7 marca 2014. 9% 51% 40%
Integracja z podstawą programową Projekt eTwinning na regularnych lekcjach czyli upiec dwie pieczenie na jednym ogniu (to kill two birds with one stone)
Integracja z podstawą programową Projekt skupiający kilka tematów (cross curriuclar project)
Komunikacja i wymiana informacji Zadania w projekcie powinny stymulować komunikację na każdym kroku zachęcaj do poszukiwania informacji, do porównywania ich z partnerem bardzo ważna jest interakcja(feedback) – komentarze, odpowiedzi, kontynuacja tematu przez partnera.
Komunikacja i wymiana informacji ICT You and me Najbardziej efektywne metody i narzędzia komunikacji dyskusje na forum i czacie wspólne prowadzenie Dziennika Projektu quizy, zagadki, ankiety, kwestionariusze videokonferencje
Współpraca
Współpraca Jesteśmy partnerami! razem pracujemy nad materiałami; zadania zaprojektowane są tak aby wymagały zaangażowania każdego partnera wspólnie wypracowujemy rozwiązania efektem naszych działań są ciekawe materiały
uczniowie współpracują w grupach międzynarodowych Współpraca Wzorowa współpraca uczniowie współpracują w grupach międzynarodowych
Współpraca Wzorowa współpraca Pek, the Traveller Flea 2 Photography as a pedagogical tool Talking Pictures ICT You and Me
Współpraca i Komunikacja Zadanie Zaproponuj dwa zadania, które podkreślą współpracę i komunikację w projekcie
Wykorzystanie technologii Więcej nie znaczy lepiej! najpierw działania potem narzędzia – treść – tworzenie ilustracji – nagrywanie narracji
ewaluacja prezentacja TwinSpace video dźwięk komunikacja grafika treść
nie bój się eksperymentować narzędzie powinno być uniwersalne – spełnia zadanie, ciekawi, jest kreatywne nie bój się eksperymentować pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich
Pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich Pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich! Darmowa muzyka i zdjęcia: http://incompetech.com/ http://www.freedigitalphotos.net/ Poradnik: http://www.teachertrainingvideos.com/googleimages/index.html
Rezultaty, wpływ i dokumentacja widoczna i uporządkowana (wg. zadań lub tematów) spójna i odzwierciedla działania określone w projekcie nie narusza praw autorskich
Rezultaty, wpływ i dokumentacja Ewaluacja Refleksja i opinia uczniów, nauczycieli i rodziców Czy projekt osiągnął założone cele? Jak udział w projekcie wpłynął na uczniów? Co nowego wniósł do klasy/szkoły?
Rezultaty, wpływ i dokumentacja Zadanie Przedstaw zestaw pytań, które zadasz podczas ewaluacji biorącym udział w projekcie: Uczniom Nauczycielom
Podstawowe wymagania nauczyciel aplikujący wykazał swój wkład w projekt projekt zawiera wyraźnie określone PLAN i CELE, DZIAŁANIA, EWALUACJĘ Projekt powinien być zakończony Pek, the Traveller Flea
KISS Enjoy eTwinning ! děkuji, ďakujem, dziękuję! Paweł Czapliński NSS Polska