PKJPA Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Funkcjonowanie i znaczenie standardów realizacji na rynku badawczym
Obszar wymagań Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Ośrodki regionalne ANKIETERZYANKIETERZY Respondenci Działy realizacji badań firmy badawczej Obszar oceny przez klientów Klient Działy sprzedaży i obsługi klientów firmy badawczej PKJPA – w imieniu klienta…
Procesy realizacji badań 3 grupy procesów objęte wymaganiami: – Procesy „przed realizacyjne”: rekrutacja i przygotowanie ankieterów i koordynatorów, funkcjonalność studia CATI, jakość infrastruktury IT stosowanej do badań np. CAWI, nadzór nad pracą sieci – Procesy „realizacji badań”: przygotowanie do badania, realizacja w terenie, dokumentowanie przebiegu i wyników badania, kontrola, raportowanie wyników – Procesy „po realizacyjne”: ocena okresowa i działania wobec nierzetelnych ankieterów, raportowanie Organizacja wewnętrzna: – Przypisanie odpowiedzialności za jakość realizacji badań, nadzór nad procedurami i zapisami, audyty wewnętrzne i działania naprawcze Wymagania te zostały stworzone przez ekspertów i praktyków w dziedzinie badań
Audyty PKJPA Pozwalają śledzić i niezależnie oceniać procesy realizacyjne w tych obszarach, które są zwykle niedostępne dla klientów
Audyty PKJPA Powodują konieczność ciągłego doskonalenia i standaryzacji wewnątrz firmy
Certyfikaty PKJPA Świadectwo spełnienia wymagań, czyli poprawnego pod względem jakości realizowania projektów Stworzenie czytelnego dla klientów mechanizmu weryfikacji firm ubiegających się o zamówienie Ponad 10 letni cykl weryfikacji, uzyskanie automatyzmu co do zasad i dobrych praktyk Ambicja dla nowych firm - chęć dołączenia do grona poprawnych jakościowo firm badawczych Doskonalenie pracowników, budowanie świadomości znaczenia poprawnej realizacji W roku 2014 wprowadziliśmy nowy oprócz PKJPA nowy standard w zakresie bezpieczeństwa informacji