Rozwijająca się technologia powoduje, że młodzi ludzie prowadzą coraz wygodniejszy tryb życia. W sferze interakcji społecznych ludzie starają ograniczyć się czynności do minimum. Niesamowicie utrudnia to dotarcie z treścią do reklamo biorców. Dlatego też wszelkiego rodzaju gry i aplikacje reklamowe, które wymagają jedynie zaangażowania, niepopartego korzyścią, cieszą się tak małą popularnością. Jest jednak wyjątek od tej reguły. Jest to sytuacja, w której konsument zauważy, że jego zaangażowanie zostanie docenione i wynagrodzone.
Moim projektem jest duża kampania reklamowa Skittles, prowadzona na płaszczyźnie mediów społecznościowych (Faceebook, Instagram, Twitter) zwieńczona imprezą na skalę krajową. Marka Skittles, w grupie docelowej (15-25 lat), postrzegana jest jako skora do poszerzania pewnych granic oraz wykazująca się odrobiną szaleństwa i polotu w swoich kampaniach reklamowych, co zdecydowanie należy wykorzystać w bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami. Moim pomysłem jest zorganizowanie wcześniej wspomnianego wydarzenia. Głównym założeniem kampanii, jest forma zdobywania biletów na imprezę poprzez udział w serii konkursów. Byłaby to jedyna możliwość zdobycia biletów.
Bilety na wydarzenie będzie można zdobyć w konkursie podzielonym na trzy etapy: I etap: Pokaż, że potrafisz namówić innych do zabawy. Kup paczkę oryginalnych Skittles Fruits w najbliższym sklepie. Zrób sobie zdjęcie z paczką Skittles, z przypadkową osobą (namów Panią kasjerkę, Pana ochroniarza, Pana policjanta czy kogokolwiek innego). Wstaw je na Facebook, Twitter albo Instagram oznaczoną #spodziewajsieniespodziewanego. II etap: Pokaż, że potrafisz bawić się wszędzie. Kup paczkę Skittles Crazy Sours w najbliżyszm sklepie. Zrób sobie zdjęcie z paczką Skittles Crazy Sours w nietypowym miejscu. Wstaw je na Facebook, Twitter albo Instagram oznaczoną #spodziewajsieniespodziewanego. III etap: Pokaż, że potrafisz się bawić, niezależnie od sytuacji. Kup paczkę dowolnych Skittles w najbliższym sklepie. Zrób sobie zdjęcie z paczką Skittles w nietypowej sytuacji (pamiętaj, że nietypowe sytuacje zdarzają się niespodziewanie, dlatego też zawsze miej przy sobie zapasową paczkę Skittles). Wstaw je na Facebook, Twitter albo Instagram oznaczoną #spodziewajsieniespodziewanego.
W każdym etapie, będzie typowana odpowiednia liczba osób, które zdobędą podwójny bilet na wspomniany wcześniej event. Moją propozycją eventu, jest zorganizowanie gali walk w kisielu zwieńczonej imprezą/koncertem znanych artystów. Każda z walk oprawiona byłaby innym kolorem tęczy, nawiązując do kolorów cukierków Skittles. Gala miałaby się odbyć w jednym z większych miast Polski, na którymś ze znanych obiektów (np. Warszawa, Stadion Narodowy; Łódź, Atlas Arena). Ważnym punktem kampanii, będzie ofensywa reklamowa przeprowadzona na uczelniach wyższych oraz w szkołach średnich, polegająca na informowaniu o wydarzeniu, możliwościach zdobycia biletu, oraz rozdawaniu darmowych próbek produktu. Równolegle, podobne działania, należałoby prowadzić w sklepach spożywczych mających w swojej ofercie produkty marki Skittles. Kolejną możliwością prowadzenia kampanii są media społecznościowe oraz reklama w telewizji. Moja propozycja przeprowadzenia kampanii przyczyni się do poszerzenia znajomości marki, oraz kontynuacji i utrwalenia wizerunku cukierków Skittles jako kojarzących się ze świetną zabawą i odrobiną szaleństwa. Jednocześnie przyczyni się to do długotrwałego zwiększenia sprzedaży produktów.