Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Advertisements

PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Internauci w grupach wiekowych
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wspieramy e-biznes Tomasz Czerwoniak
(Z)agro(sz)turystyka w okolicach Wołowa: pieszo, rowerem, autokarem Projekt zawodoznawczy realizowany przez uczniów klasy 2ht w Zespole Szkół Zawodowych.
Marketing elektroniczny w turystyce
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
SurfSafe Polskie usługi bezpieczeństwa treści internetowych klasy operatorskiej Grzegorz Wróbel, Michał Przytulski.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Urządzenia wykorzystywane do łączenia się z Internetem.
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
KODEKS 2.0 Projekt Szkoła z klasą. 1. TIK – pomoc naukowa w szkole. Dziel się wiedzą i udostępniaj pomocne materiały. 2. Korzystamy tylko z wiarygodnych.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Jakimi widzami są członkowie naszej grupy docelowej? Oglądają seriale w wolnym czasie Oglądają wybrane seriale Angażują się w serial z emocjonalnie Utożsamiają.
Historia programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich >> program rządowy 2008 >> rezerwa celowa z środków z budżetu państwa >> kontynuacja.
Metody komunikacji międzyludzkiej
INFOTUR INFOTUR system promocji atrakcji turystycznych Powiatu Limanowskiego i Dolnego Kubina Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Spotcamera24.com Niezależna energetycznie stacja pogodowa Hubert Krawiec, Przemysław Balikowski.
Niebezpieczeństwo w sieci!. Internet jest jednym z najpopularniejszych medium. Dzięki niemu mamy dostęp do np. wiadomości, informacji sportowych, jest.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Wsparcie aktywności gospodarczej Lokalna Grupa Działania Wadoviana 15 września 2009.
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
Oferta współpracy. USSports.pl – kim jesteśmy Jesteśmy grupą pasjonatów sportów amerykańskich. Kręci nas futbol amerykański, baseball, koszykówka, hokej.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Wady i zalety pracy w chmurze
Okno na Hooptymistyczny świat
Kim jesteśmy Mądrzy Rodzice to strona poświęcona wychowaniu dzieci.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Wsparcie aktywności gospodarczej
Sprawozdanie roczne z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Stan na Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał.
MARKETING INTERNETOWY
Szkodliwe treści.
Zapis prezentacji:

hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO SPOSOBU INTERAKCJI W GOSPODARSTWACH AGROTURYSTYCZNYCH Agrotravel 2015: Forum turystyki wiejskiej i agroturystyki Kielce, 9-10 kwietnia 2015 r.

Plan 1.Co możemy powiedzieć o działaniach promocyjnych usług agroturystycznych w Internecie? 2.Jakie jest potencjalne audytorium? 3.Co badaliśmy? 4.Jakie były kolejne etapy badań? 5.Czy istnieją grupy o podobnych właściwościach? Jak wygląda aktywność klientów na Facebooku? 6.Czy istnieją węzły łączące gospodarstwa o „solidnie aktywnych” klientach? 7.Co robią zarządzający fanpage’ami żeby mieć „solidnie aktywnych” klientów? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 2

Co możemy powiedzieć o działaniach promocyjnych usług agroturystycznych w Internecie? ₋54% gospodarstw agroturystycznych sprawdza zadowolenie klientów, ₋37% robi to okazjonalnie, a tylko 17% regularnie ₋70% gospodarstw deklaruje sprawdzenie zadowolenia klientów za pomocą rozmowy, a 13% za pomocą ankiety ₋93% gospodarstw agroturystycznych posiada własną stronę internetową, w większości doraźnie aktualizując treści (54%). ₋22% gospodarstw agroturystycznych korzysta z możliwości jakie dają media społecznościowe ₋52% Facebook ₋37% Nk.pl ₋7% Twitter hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 3

Jakie jest potencjalne audytorium? −66,2 % - odsetek gospodarstw z dostępem do Internetu w 2013 r. (woj. zachodniopomorskie ), wzrost z 34,3% w 2007 r. −ponad 30% osób korzysta z Internetu poza miejscem zamieszkania lub pracy, za pomocą urządzeń przenośnych −34% Polaków aktywnie używa platform społecznościowych w tym: −35% Facebook −19% Google+ −10% Twitter −32% użytkowników mediów społecznościowych korzysta z nich za pomocą smartfonów (7.2 mln aktywnych użytkowników) hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 4

Co badaliśmy? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 5 Gospodarstwa agroturystyczne promujące się w Internecie Gospodarstwa agroturystyczne posiadające profil na Facebooku Gospodarstwa agroturystyczne z aktywnymi klientami w badanym okresie

Jakie były kolejne etapy badań? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 6 1.Ocena aktywności klientów na Facebook i w witrynach internetowych 2.Analiza skupień podmiotów dla których aktywność klientów wykazywała podobne cechy 3.Porównanie działań zarządzających witrynami Facebook jako stymulacja do aktywności klientów

Czy istnieją grupy o podobnych właściwościach? Jak wygląda aktywność klientów na Facebooku? Zmienne: ilość opinii użytkowników, polubienia, aktualność wpisów klientów. Grupa 2: „solidnie aktywni” (9 przypadków) Grupa 3: „przeciętnie aktywni” (45 przypadków) Grupa 4: „miernie aktywni” (14 przypadków) hmarjak.zut.edu.pl 7

Czy istnieją węzły łączące gospodarstwa o „solidnie aktywnych” klientach? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 8

Co robią zarządzający fanpage’ami żeby mieć „solidnie aktywnych” klientów? Badane działania: −całkowitą liczba wysłanych przez zarządzającego informacji −liczba zdarzeń z podziałem na typy (fotografia, łącze, informacja, film, status, wydarzenie) −aktualność informacji −promowanie witryny Facebook na stronie internetowej hmarjak.zut.edu.pl 9

Podsumowanie −Mało aktywne działania zarządzającego fanpage’m, przekłada się na małą aktywność ze strony gości - aktywność podobna jak w witrynach internetowych. −Zarządzający fanpage’mi, posiadający „solidnie aktywnych” klientów, częściej informowali na swojej witrynie internetowej o istnieniu fanpage’a. −Zarządzający fanpage’ami gospodarstw korzystają ze wsparcia organizacji turystycznych takich jak: Polska Organizacja Turystyczna i Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. −Działania gospodarstw agroturystycznych za pomocą platform społecznościowych pomagają w innowacyjnym komunikowaniu się i utrzymywaniu kontaktu z gośćmi, a dzięki ich aktywności mogą wpływać na podejmowanie decyzji przez potencjalnych gości. hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 10

hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ