GIMNAZJUM IM.JANA PAWŁA II W SECEMINE. GRUPA REALIZUJĄCA PROJEKT W RAMACH PROGRAMU CEO „SZKOŁA DEMOKRACJI”: MARLENA ANITA OLA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Advertisements

Promocja posterów Przedszkole Miejskie w Gliwicach
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Szkoła Współpracy.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Debata o samorządności uczniowskiej
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
Szkoła Współpracy – pierwsze wspólne działanie
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Cyberstrach ma wielkie oczy
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNO- WYCHOWAWCZYCH REALIZOWANYCH W GMINNYM GIMNAZJUM PUBLICZNYM IM. JANA.
Gimnazjum w Nowym Dworze
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
„Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta” Jan Paweł.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Co to jest spacer edukacyjny?
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Działania upowszechniające projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Przyszłością edukacji
Nasza Kronika SKO.
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM IM.JANA PAWŁA II W SECEMINE

GRUPA REALIZUJĄCA PROJEKT W RAMACH PROGRAMU CEO „SZKOŁA DEMOKRACJI”: MARLENA ANITA OLA

GRUPA REALIZUJĄCA PROJEKT W RAMACH „SZKOŁY DEMOKRACJI” KASIA PAULINA MARTYNA JULKA MARTYNA KASIA WIKTORIA OLA

LISTOPAD 2013 CO MOŻEMY??? Pierwsze spotkanie warsztatowe z mentorem CEO- p. Łukaszem Sikorą

Pierwsze warsztaty

ZBIERANIE OPINII GRUDZIEŃ: BADAMY NASTROJE SPOŁECZNE, PYTAMY UCZNIÓW, CO MOŻNA ZROBIĆ, ABY BYŁO LEPIEJ. STOSUJEMY FORUM WYRAZU I ANKIETĘ DO ZEBRANIA OPINII

FORUM WYRAZU

Co dalej z pomysłami? Spotkanie drugie- luty 2014

Decyzja: Ostatecznie wyłoniliśmy trzy najważniejsze potrzeby uczniów: Zagospodarowanie Terenu wokół szkoły Wybór rzecznika praw ucznia Czytelnia internetowa W wyniku głosowania wybrano obszar II: wybór szkolnego rzecznika praw ucznia

Nasz proces podzieliliśmy na cztery etapy: Informowanie o procesie Planowanie Podjęcie decyzji Informowanie o decyzji W pracy zapoznaliśmy się i zastosowaliśmy różne ciekawe techniki i narzędzia pracy, m in: forum wyrazu, ankietę, głosowanie, wykres Gantta, dyskusję stolikową ”World cafe” i inne.

Informowanie o procesie: Rozpoczęliśmy od informowania o działaniu: rozmawialiśmy z panią dyrektor, uczniami, odbyło się spotkanie wszystkich zainteresowanych uczniów, umieściliśmy informacje na blogu prowadzonym przez uczennice i stronie internetowej szkoły

Dokładnie zaplanowaliśmy pracę stosując wykres Gantta: ZadanieOdpowi edzialny Potrzeb ny sprzęt TerminTydzień ITydzień II ……

Opracowaliśmy propozycję regulaminu powoływania i działania szkolnego rzecznika Regulamin konsultowaliśmy z panią dyrektor, mentorem z CEO, nauczycielami i uczniami

28. marca przeprowadziliśmy w szkole WYBORY NA RECZNIKA PRAW UCZNIA FREKWENCJA W WYBORACH WYNIOSŁA 90% WYBRALIŚMY UCZNIA I NAUCZYCIELA- ZESPÓŁ RZECZNIKÓW

WYBORY

WYBORYWYBORY

Zgłoszono pięć kandydatur, uczniowie proponowali także nauczyciela, kt ó ry sprawowałby obok wybranego ucznia funkcję rzecznika. W wyniku wybor ó w wyłoniono szkolny zesp ó ł rzecznika: Agata Duś – uczennica klasy IIIa Joanna Marzec- nauczycielka gimnazjum Do szkolnego rzecznika praw ucznia można zgłaszać wątpliwości, zapytania związane z regulaminem oceniania, zadaniem rzecznika będzie rozstrzyganie spor ó w dotyczących systemu oceniania.

Informowanie o decyzji: Spotkanie z panią dyrektor, uczniami, nauczycielami. Informowanie uczniów każdej klasy przez przedstawicieli grupy realizującej projekt Plakat z informacją Informacja na stronie internetowej i na blogu

Grupa pracująca nad projektem