Temat: Mass media i opinia publiczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Trochę uwag o zmianach w edukacji
Advertisements

Wykład I Co to jest socjologia?.
Media, Internet, społeczeństwo
Klasyfikacja źródeł informacji
Wydarzenie, jakiego jeszcze nie było!
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British.
Media intelligence Sebastian Bykowski | Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Wizerunek lekarzy i służby zdrowia w środkach masowego przekazu w 2010 roku.
Polski system medialny
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZJALNYM 2013
DO PRZYJĘCIA DARU ŻYCIA
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Technologia informacyjna
Dane informacyjne Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Edmunda Bojanowskiego w Lubsku ID grupy: 98/24_P_G1 Opiekun: Jadwiga Pszonka Kompetencja:
Edukacja medialna.
Mass media, publikatory
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Dlaczego ten temat jest ważny?
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
PROJEKT.
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Medialna rzeczywistoŚĆ
Problemy współczesnej młodzieży
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
Ochrona wolności i praw człowieka mgr Piotr Kapusta
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
45. Dar na trudne czasy – katolickie media
Sylwetka respondenta kobieta Zamieszkując a powiat nakielski lat Szkoła ponadgimnazjalna.
Podział i funkcje mass mediów
Demokracja.
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Temat: Partie polityczne.
LEGITYMIZACJA WŁADZY PAŃSTWOWEJ
Nasza „mała” demokracja
Temat: Jak załatwić sprawę w urzędzie?
Media – Czwarta władza.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Metody komunikacji.
Niezależność i pluralizm mediów
1. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja jest odrębna od innych środków masowego.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
DEBATA KODEKS 2.0.
Projekt „Postawmy na komunikację”
Geneza i wybrane źródła prawa mediów
Geneza i wybrane źródła prawa mediów
Razem zmieniamy internet na lepsze
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Temat: Mass media i opinia publiczna. Z jakich źródeł informacji korzystasz najczęściej, a z jakich najrzadziej? Mass media to środki masowego przekazu: prasa, radio, telewizja, internet. Opinia publiczna to poglądy społeczeństwa na daną sprawę, zagadnienie. Badaniem opinii publicznej zajmuje się CBOS Opinia publiczna ma wpływ na podejmowane decyzje przez m.in. rząd. Ćwiczenie 3 i 4 strona 42 Funkcje mass mediów: informacyjna, opiniotwórcza, kontrolna, Socjalizacyjno-integracyjna, kulturalno-rozrywkowa, edukacyjna.

Media publiczne jako „ czarta władza”. Mass media mają duży wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Często pod jej wpływem rządzący zmieniają swoje poglądy, decyzje. Wolność słowa ( państwo demokratyczne) to gwarancja prawidłowego funkcjonowania środków masowego przekazu. Cenzura ( państwo totalitarne) to kontrola środków masowego przekazu przez rządzących. Rodzaje cenzury: prewencyjna, represyjna. Dlaczego społeczeństwo potrzebuje wolnych mediów?

Opinia to czyjeś zdanie na dany temat formułowane na podstawie faktów. Opinie a fakty. Fakt to wydarzenie zaistniałe w konkretnym miejscu i czasie, którego wiarygodność można sprawdzić. Opinia to czyjeś zdanie na dany temat formułowane na podstawie faktów. Ćwiczenie 11 strona 46