oraz określić jego położenie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W i t a m.
Advertisements

KLASYFIKACJA TRÓJKĄTÓW ZE WZGLĘDU NA BOKI I KĄTY
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
ZBOCZENIE NAWIGACYJNE
Metody Sztucznej Inteligencji 2012/2013Zastosowania systemów rozmytych Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Zastosowania.
Ruch obrotowy Ziemi czy Ziemia się obraca?
Powierzchnie reklamowe na terenach MTP
Równonoc Sfera niebieska (firmament, sklepienie niebieskie) - abstrakcyjna sfera o nieokreślonym, lecz zwykle dużym promieniu otaczająca obserwatora.
Podstawowe pojęcia astronomiczne
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PRZEZNACZENIE ZASIĘG MAPY
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
„W którym kierunku wyruszyć?”
Siła Coriolisa.
Wykład X.
Obraz Ziemi na mapie Zwykle nie sprawia nam trudności poruszanie się po najbliższej okolicy, gdzie znamy każdy kamień. Problem pojawia się, gdy znajdziemy.
Interactive New "Moone Catalogue" in the style of Harriot ( )
Analiza zmian poziomu oceanu metodą FTBPF
Funkcja tangens i cotangens
Legenda Nauczanie zintegrowane (edukacja polonistyczna,
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
W projekcie brało udział 8 uczniów klasy II D: Michał Bronisz, Karol Czajkowski, Karol Małecki, Piotr Mazur, Mateusz Różycki, Kamil Szałacha, Przemysław.
KAMIENNA GÓRA W LICZBACH.
Nazwa lotniska : EPOA ( wg kodów międzynarodowych) Współrzędne: N 51°12'53.0" E 17°26'18.0"; Wymiary pasa: 2280 x 30 m; Kierunek lądowania (GEO): 070 //
Wykład 11. Podstawy teoretyczne odwzorowań konforemnych
Najprostszy instrument
Mini-quiz Co wiemy o podziale Słowian??
Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
Wykład 13. Odwzorowania elipsoidy obrotowej na powierzchnię kuli
Ruch dzienny sfery niebieskiej i ruch Słońca na sferze niebieskiej
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Ruch złożony i ruch względny
Położenie Warunki klimaty- czne Roślinność naturalna Świat zwierzęcy
Jednostki długości, objętości i masy – Czym tak naprawdę są?
Środek dydaktyczny dla klasy VI szkoły podstawowej
Ostrosłupy.
Rzeki w Polsce :3.
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
czyli jak rozciągnąć kulę na płaszczyźnie?
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Wykres funkcji kwadratowej
Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Jabłonnie Ul. Szkolna 2
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
1 1.
Opracowali: Piotr Romaniak Paweł Sandulski
7 cudów świata Klaudia Szmydke
Górowanie słońca nad horyzontem
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Odwzorowania kartograficzne Układy współrzędnych płaskich
AMERYKA PÓŁNOCNA INFORMACJE GŁÓWNE Powierzchnia : km²
Elementy geometryczne i relacje
Protokół pomiarów GPS GPS — 2005 Konrad Bajer Uniwersytet Warszawski  Instytut Geofizyki  Centrum.
Wykonały : Sara Buczyńska i Magda Jaźwińska
JOINT OPERATIONS GRAPHIC (JOG) Seria 1501
Położenie geograficzne Lisiej Góry Autor: Katarzyna Nowak.
Jak obliczamy czas słoneczny na półkuli wschodniej Daria Gawryś 6A.
Strefy Czasowe.
Horyzontalny Układ Współrzędnych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Czas słoneczny to czas wynikający z bezpośredniego położenia Słońca.
Ruch sfery niebieskiej
Jak obliczamy czas słoneczny? Zegar słoneczny, Wolfgang Staudt, Flickr, CC BY-NC 2.0, Flickr Opracowanie: Julia Poreda VI a.
Prezentacja 1 km. Prezentacja 1 slajd 2 km.
Konkurs Wydawnictwa Nowa Era PROJEKT Z KLASĄ 2013 r.
Ruch złożony i ruch względny Prowadzący: dr Krzysztof Polko
Zapis prezentacji:

oraz określić jego położenie czyli - jak odszukać obiekt na mapie oraz określić jego położenie

SIATKA GEOGRAFICZNA (GLOBUS) POŁUDNIKI RÓWNOLEŻNIKI

POŁUDNIKI RÓWNOLEŻNIKI

SIATKA KARTOGRAFICZNA (MAPA) POŁUDNIKI RÓWNOLEŻNIKI

Szerokość geograficzna = Który równoleżnik? 100 Na której półkuli? N Szerokość geograficzna = 100N

DŁUGOŚĆ geograficzna = Który południk? 200 Na której półkuli? W DŁUGOŚĆ geograficzna = 200W

WSPÓŁRZĘDNE geograficzne: 100 szerokości geo. północnej 200 długości geo. zachodniej 100 N 200 W

WSPÓŁRZĘDNE geograficzne = 100 S 300 E

WSPÓŁRZĘDNE geograficzne =

WSPÓŁRZĘDNE geograficzne =

WSPÓŁRZĘDNE geograficzne =

na DÓŁ – szerokość jest POŁUDNIOWA Wartości rosną na PRAWO – długość jest WSCHODNIA Wartości rosną na DÓŁ – szerokość jest POŁUDNIOWA 600 S 1070 E

W mierze kątowej stopnie dzielą się na minuty 10 = 60’ 0,50 = 30’ 0,20 = 12’ itd…

E N 10 = 60’ 54030’N 150 E

55050’S 1220 10’ W

55008’S 1220 55’ W

55025’S 1220 45’ W

PODSUMOWANIE

Ireneusz Wołodko W prezentacji wykorzystano materiały z podręcznika „Puls Ziemi” cz.1 (slajdy 5-8 i 24) Wyd. NOWA ERA oraz materiały z Internetu Ireneusz Wołodko