Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Advertisements

-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie A.Ś..
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Menu Tabela program Microsoft Word
Edytor tekstu MS WORD.
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Excel Wykład 3.. Importowanie plików tekstowych Kopiuj – wklej Małe pliki Kolumny oddzielone znakiem tabulacji Otwieranie/importowanie plików tekstowych.
Do czego służą tabulatory?
Ćwiczenia z Worda
Tabele WordArt ClipArt Kolumny
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Word Tabela.
Poznajemy edytor tekstu Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Technologie informacyjne EXCEL I
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Tabele przestawne w Excelu
Excel – wiadomości przydatne
Edytor tekstu Word.
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MS Word – „proste” akapity
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Informatyka +.
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Tabele w edytorze tekstu. Sposoby wstawiania tabeli poleceniem Wstaw tabelę poleceniem Rysuj tabelę.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Funkcje zaawansowane w Wordzie
poziom średniozaawansowany
Przewodnik Wprowadzenie do
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Formatowanie arkusza kalkulacyjnego
Piotr Grzegorzewski klasa 1GB (rok szkolny 2011/2012)
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Poznajemy edytor tekstu Word
Zapis prezentacji:

Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie Aleksander Sadowski Joanna Gabrysiak

Kolumny Kolumny tworzymy po przez wejście w zakładkę Układ Strony a następnie wybranie opcji Kolumny. Z menu rozwijanego możemy wybrać na ile kolumn chcemy podzielić stronę, dodatkowo możemy wybrać opcję Więcej kolumn co pozwoli nam dowolnie modyfikować kolumny: określić ich szerokość, odstęp, oraz to od jakiego momenty kolumny mają być zastosowane.

Tabulatory Tabulatory to znaki specjalne, które służą do łatwego formatowania tekstu dokumentu tak, aby np. ustawić tekst w równych kolumnach. Tabulatory można ustawiać i edytować na dwa sposoby: korzystając z linijki lub w celu dokładniejszej edycji otwierając okno dialogowe Akapit a następnie opcję Tabulatory.

Za pomocą znaczników linijki można łatwo ustawić: Tabulator lewy, służy do wyrównywania lewej krawędzi edytowanego tekstu. Standardowo na linijce prezentowane są domyślne znaki tabulatorów, które działają jak tabulator lewy. Tabulator prawy, służy do wyrównywania prawej krawędzi edytowanego tekstu Tabulator środkowy, służy do ustawienia pozycji środka tekstu, tzn. że ten tabulator umożliwia wyrównanie środka tekstu (wyrazu) do znaku tabulatora Tabulator dziesiętny, służy do wyrównania tekstu względem separatora dziesiętnego (w Polsce jest to przecinek) Tabulator paskowy, służy do wstawienia pionowej kreski w dokumencie. Za jego pomocą można więc oddzielać poszczególne kolumny tekstu

W programie Word można wyróżnić pięć rodzajów tabulatorów: Tabulator lewy, służy do wyrównywania lewej krawędzi edytowanego tekstu. Standardowo na linijce prezentowane są domyślne znaki tabulatorów, które działają jak tabulator lewy. Tabulator prawy, służy do wyrównywania prawej krawędzi edytowanego tekstu Tabulator środkowy, służy do ustawienia pozycji środka tekstu, tzn. że ten tabulator umożliwia wyrównanie środka tekstu (wyrazu) do znaku tabulatora Tabulator dziesiętny, służy do wyrównania tekstu względem separatora dziesiętnego (w Polsce jest to przecinek) Tabulator paskowy, służy do wstawienia pionowej kreski w dokumencie. Za jego pomocą można więc oddzielać poszczególne kolumny tekstu

W oknie dialogowym można także ustawiać znaki wiodące (np. kropki) W oknie dialogowym można także ustawiać znaki wiodące (np. kropki). Po ustawieniu takiego znaku przejście między jednym a drugim tabulatorem za pomocą przycisku TAB będzie skutkowało wypełnieniem przerwy między nimi np. kropkami.

Tabele Tabele tworzymy po przez przejście do zakładki Wstawianie, a następnie wybranie opcji Tabela. Po kliknięciu na Tabela wyświetli się nam okienko służące do automatycznego rysowania tabel. Możemy wybrać ile potrzebujemy kolumn i wierszy. Z menu rozwijalnego możemy również wybrać następujące opcje:

wstaw tabelę: gdzie możemy wpisać potrzebną nam ilość kolumn oraz wierszy, oraz zadecydować o szerokości komórek.

rysuj tabelę: dzięki tej opcji możemy sami, dowolnie narysować tabelę, podzielić ją. Używając gumki możemy zetrzeć niepotrzebne linie

konwertuj tekst na tabelę: dzięki tej opcji możemy zaznaczony tekst podzielić na tabelę i zdecydować na ile kolumn i wierszy ma być podzielona tabela, oraz jak ma być rozłożony w niej tekst

Arkusz kalkulacyjny programu Excel: pozwala na umieszczenie arkusza kalkulacyjnego programu Excel

szybkie tabele: opcja pozwala nam użyć przygotowanych już wcześniej tabel oraz ich modyfikacji

Sortowanie Sortowanie wykonujemy poprzez wybranie z zakładki Narzędzia główne ikony sortowania (AZ↓), następnie wyświetli się okno z dostępnymi opcjami sortowania: możemy sortować zaznaczoną treść według typu np. pola tekstowego, pola numerycznego lub daty. Sortowanie może być stosowane rosnąco lub malejąco.

ZADANIA

Stwórz kolumny tak, jak na przykładzie poniżej Zadanie 1 Stwórz kolumny tak, jak na przykładzie poniżej

Zadanie 2

Zadanie 3

Zadanie 4

Zadanie 5

Zadanie 6 Stwórz dowolny tekst składający się z 5 akapitów, następnie posortuj go alfabetycznie.