CYWILIZACJE AMERYKI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wierzenia i osiągnięcia starożytnych Egipcjan
Advertisements

Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
Dynamika punktu materialnego
Każdy użytkownik sieci powinien zdawać sobie sprawę z odpowiedzialności jaką ponosi za dostęp do zasobów sieci. Używanie sieci jest przywilejem, a nie.
Wieś Dąbrówka Dąbrówka jest położona w południowo-zachodniej części gminy Stryszów i jednocześnie w południowej, brzeżnej części Beskidu Małego. W krajobrazie.
Podbój i eksploatacja Ameryki
Cywilizacja Inków.
Państwo w Ameryce Północnej
MATEMATYKA WCZORAJ I DZIŚ
Rolnictwo ekologiczne
ŚWIAT MAJÓW Dawid OCIESA Klasa V A.
Cywilizacja Inków.
Sahara.
CZY W ŚWIERADOWIE – ZDROJU JEST ODPOWIEDNIA ILOŚĆ TERENÓW ZIELONYCH?
Szlak Bursztynowy.
Chów i hodowla zwierząt
Maria Usarz kl. I a Justyna Helizanowicz kl. III a
Rolnictwo:.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich ID grup: 98/25 MF G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Historia liczby Semestr/rok.
SAWANNA.
Wielkie odkrycia geograficzne
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Majowie w „pigułce”.
INKOWIE.
Tales z Miletu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.  Krótkie wprowadzenie na temat tego, po co tu jesteśmy  Przypomnienie zeszłorocznego kodeksu  Dyskusja na temat zastosowania kodeksu.
Dawne pola powierzchni Opracował: Filip Dudewicz
Ruch poza szkołą obszar 6 Zajęcia zorganizowane we współpracy ze SZS „Szkoła w ruchu - Ćwiczyć każdy może”
Znaczenie produktów zbożowych
Opracowała Helena Tomaszewska
W kraju Mieszka I.
Wielkie odkrycia geograficzne
SZTUKA PREHISTORYCZNA
-budynki administracji publicznej; -ruch kołowy; -poruszamy się pieszo, rowerami i trolejbusami.
Walka zbrojna a praca organiczna
Prezentacja o zawodzie : KOWAL
„Przyjaciel lasu”.
Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia
Krajobraz śródziemnomorski
WETERYNARZ.
Od cyfr egipskich do cyfr arabskich...
Pradzieje człowieka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RENESANS KAROLIŃSKI.
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Podróż wehikułem czasu przez wieki
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
Metody komunikacji.
Gospodarka dawnych czasów W latach do naszej wsi przywędrowali górale gdyż w tym czasie likwidowano dwór i w związku z tym można było nabyć.
HISTORIA – PERIODYZACJA, ŹRÓDŁA
Pierwszy władca Polski.  Niewiadomo dokładnie, kiedy narodził się Mieszko I, ale szacuje się że było to między 922 a 945 rokiem naszej ery. Znamy za.
Kultura ludów Ameryki tworzyła się niezależnie od kultury innych kontynentów, a poziom rozwoju gospodarczego ludności zależał jedynie od miejscowych warunków.
Zagrożona Amazonia.
Egipt.
Odkrycia i wynalazki zmieniły życie ludzi.
Skandynawia - górzysta kraina porośnięta lasami.
Chiny.
Sławni matematycy Tales z Samos Tales z Samos Krótki życiorys Krótki życiorys Twierdzenie Twierdzenie Zastosowanie i przykłady twierdzenia Zastosowanie.
Pismo prekolumbijskie
Henryk Sienkiewicz. ŻYCIE Urodził się 5 maja 1846 r. we wsi Wola Okrzejska na Podlasiu Po ukończeniu gimnazjum w Warszawie studiował na Wydziale Filologicznym.
Mikołaj Kopernik.
Sebastian Gorzelok Kornel Klecha
Chiny.
Temat: Jak zmierzono odległość do księżyca, planet i gwiazd.
Wiktor Kaganek, Zuzanna Hajdas, Gabriela Górni
Indie i Chiny.
mgr Magdalena Więckowska Instytut Archeologii Uniwersytet Jagielloński
Mgr Magdalena Więckowska Instytut Archeologii Uniwersytet Jagielloński
Wiktoria Rusińska Klasa 3
Los Mexicas, czyli Aztekowie
 Ciepło  Światło  Odstraszanie dzikich zwierząt  Podgrzewanie jedzenia.
Zapis prezentacji:

CYWILIZACJE AMERYKI

MAJOWIE

Cywilizacja Majów rozwinęła się na terenie dzisiejszego Meksyku, Gwatemali, Salwadoru i Hondurasu.

Majowie zajmowali się głównie rolnictwem Majowie zajmowali się głównie rolnictwem. Nie hodowali zwierząt jucznych ani pociągowych. Uprawiali przede wszystkim kukurydzę, a ziemię użyźniali popiołem w trakcie wypalania lasów

Od I tysiąclecia n. e. posługiwali się własnym pismem hieroglificznym Od I tysiąclecia n.e. posługiwali się własnym pismem hieroglificznym. Stworzyli wiele dzieł z zakresu matematyki, religii i astrologii. Na podstawie ruchu gwiazd ustalili długość roku słonecznego. Do wymyślonego przez siebie systemu liczenia wprowadzili cyfrę zero.

Szczególnie znanym osiągnięciem Majów są piramidy.

AZTEKOWIE

Aztekowie przybyli na tereny środkowego Meksyku z północy prawdopodobnie w XII w. Po wielu walkach z miejscowymi plemionami osiedlili się nad jezieorm Texococo

Tak jak inne ludy Ameryki nie znali koła i żelaza Tak jak inne ludy Ameryki nie znali koła i żelaza. Zajmowali się rolnictwem, uprawą: kukurydzy, bawełny, pomidorów i fasoli. Ziemię pod zasiew przygotowywali za pomocą motyk. Wdomach hodowali jedynie ptactwo: głównie indyki i bażanty.

Aztekowie trudnili się rzemiosłem Aztekowie trudnili się rzemiosłem. Produkowali wysokiej jakości tkaniny, kunsztowną biżuterię i pięknie dekorowane naczynia. Do wyrobu niektóych narzędzi i broni używali miedzi i cynku. Ozdoby wykonywali ze srebra i złota.

Stworzyli pismo hieroglificzne i opierający się na roku słonecznym kalendarz. Opracowali system liczenia, którego podstawą była liczba 20. Nie uwzględniali zera.

INKOWIE

Inkowie zamieszkiwali wysokie Andy na obszarze dzisiejszego Peru Inkowie zamieszkiwali wysokie Andy na obszarze dzisiejszego Peru. W XII w. lud ten rozpoczął systematyczny podbój terenów należących do sąsiednich plemion. W XVw. Stworzone przez nich imperium obejmowało terytoria dzisiejszego Peru i Ekwadoru oraz część Boliwii, Chile, Kolumbii i Argentyny

Podobnie jak Aztekowie i Majowie zajmowali się głównie rolnictwem Podobnie jak Aztekowie i Majowie zajmowali się głównie rolnictwem. Potrafili nawadniać pola, stosowali nawozy, a na stokach gór zakładali uprawne tarasy. Hodowali zwierzęta domowe, głównie lamy i alpaki.

Opracowali własny kalendarz, prowadzili obserwacje astronomiczne Opracowali własny kalendarz, prowadzili obserwacje astronomiczne. W dziedzinie budownictwa przewyższyli nawet Europejczyków. Wybudowali sieć doskonałych dróg o łącznej długości kilku tysięcy kilometrów. Stworzyli szybką i sprawną komunikację pocztową. Przekazywanie zapisanych informacji odbywało się na zasadzie sztafety. Gdy biegacz dotarł do wyznaczonego miejsca jego następca przejmował przesyłkę i udawał się w dalszą drogę.

Inkowie tworzyli dobrze zorganizowane społeczeństwo, w którym obowiązywała solidarność i wzajemna odpowiedzialność. Surowe prawo inkaskie przewidywało wyrok śmierci za kradzież popełnioną z chęci zysku. Jednak jeżeli dana osoba dopuściła się przestępstwa z powodu złej sytuacji materialnej uniewinniano ją a karano naczelnika wsi.

Bibliografia Korzystałam ze źródeł : http://pl.wikipedia.org www.ściąga.pl podręcznik „Śladami przeszłości” dla kl.II gimnazjum http://historia.pgi.pl/odkrycia.html

Dziękuję za uwagę Angelika Czubkowska kl.2c