W naszej szkole mamy wiele urządzeń wspomagających proces uczenia. Nauczyciele i uczniowie na lekcjach wykorzystują najczęściej:  Tablice interaktywne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dziękujemy zł Stalowa Wola, październik 2012.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Budowa zewnętrzna komputera
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
technologii informacyjnej
Multimedia w szkole.
Produkty interaktywne Qomo
Systemy prezentacji dla szkół
Wirujący tekst Lekcja fizyki projektu Comenius ul.Skłodowskiej 6
Tablica interaktywna WIT
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Z Mobilną Tablicą Interaktywną wkraczamy w nowy wymiar kształcenia Ryzyk Fizyk.
Produkty interaktywne Qomo. Informacje o producencie Nazwa Qomo pochodzi od słowa Qomolangma, jest to tybetańska nazwa góry Mount Everest. Misją firmy.
TIK w szkole podstawowej
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Nasze kodeksowe marzenia
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
TARGI
Kodeks klasy 1B.
KODEKS 2.0.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Telefony Świata.
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Komputer pod ręką! Dla każdego i w każdym czasie..
Lekcje z komputerem, 2006.
Informatyka Mysz komputerowa.
KLASA ZE SNÓW do wzięcia udziału w konkursie artystycznym edycja 2015 / 2016 ZAPROSZENIE.
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
PROJEKTORY.
Klawiatura Definicja klawiatury Klawiatura to uporządkowany zestaw klawiszy służący do ręcznego sterowania urządzeniem lub ręcznego wprowadzania.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Paweł Komar Witam serdecznie Uwaga Quiz !. Tablica interaktywna System do testów Tablet interaktywny Wizualizer Interaktywna klasa.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Dla każdego i w każdym czasie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
IM. BUDOWNICZYCH PORTU PÓŁNOCNEGO
LearningApps.org Służy do tworzenia rozmaitych aplikacji: quizów, testów, krzyżówek i in. Do wykorzystania niemal w każdym przedmiocie nauczania „Gotowce”
Interaktywne monitory serii 68
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

W naszej szkole mamy wiele urządzeń wspomagających proces uczenia. Nauczyciele i uczniowie na lekcjach wykorzystują najczęściej:  Tablice interaktywne  Projektory multimedialne  Laptopy

Tablica interaktywna musi być połączona z komputerem i projektorem. Projektor wyświetla obraz z komputera na tablicę, a więc na tablicy widać dokładnie to samo co jest na ekranie komputera. Nauczyciel może korzystać z materiałów i aplikacji zapisanych w komputerze i wyświetlać je na tablicy. Można pisać i rysować, nanosić poprawki, a wszystko to zostanie zapisane w komputerze. Całość materiałów z lekcji można później wydrukować, wysłać korzystając z a, albo po prostu wykorzystać podczas zajęć z inną klasą jako gotowy konspekt.

Na pierwszy rzut oka tablice interaktywne różnią się gabarytami i sposobem obsługi. Zasadniczo można je podzielić na 2 grupy – takie, z których korzystamy wyłącznie przy użyciu specjalnych pisaków oraz takie, które możemy obsługiwać palcem.

Przykładem tablic, które wymagają obsługi specjalnym pisakiem są tablice elektromagnetyczne. Ich atutem – co cenne w szkole – jest trwała, odporna na zniszczenia powierzchnia oraz to, że są zwykle bardzo precyzyjne i umożliwiają jednoczesną pracę 2 osobom jednocześnie. Wymagają one jednak zawsze gotowych do pracy, naładowanych pisaków (specjalna ładowarka).

Tablice dotykowe reagują na dotknięcie powierzchni palcem lub innym przedmiotem, ale na rynku występują 2 rodzaje takich tablic. Pierwsze z nich (tzw. technologia rezystancyjna) działają tak, że dotyk palca powoduje zetknięcie dwóch warstw tablicy i dzięki temu do komputera wysyłany jest impuls, a na tablicy wyświetlony zostaje znak. Atutem tych tablic jest wygoda obsługi, należy jednak uważać na ostre i ciężkie przedmioty, które mogłyby uszkodzić powierzchnię „czułej na dotyk” tablicy.

Drugą, znacznie nowszą technologią tablic dotykowych są tablice IR (na podczerwień). W tym przypadku pozycjonowanie palca odbywa się z wykorzystaniem podczerwieni. Specjalne czujniki wbudowane w ramę tablicy wykrywają zbliżenie palca lub dowolnego innego przedmiotu, a następnie przekazanie sygnału do komputera i wyświetlenie znaku na tablicy. Ponieważ czujniki te znajdują się w ramie – atutem tych tablic jest odporna, niewrażliwa na uszkodzenia powierzchnia przy zachowaniu możliwości dotykowej obsługi. Tablice IR są technologicznie najbezpieczniejszym zakupem dla edukacji.

Jest to urządzenie służące do wyświetlania ruchomego obrazu na ścianie lub na innej powierzchni, która służy za ekran projekcyjny. Projektory te stosuje się głównie do wyświetlenia filmów odtwarzanych przez komputer lub komputerowych prezentacji.

Nasza szkoła posiada 9 tablic interaktywnych oraz 4 projektory multimedialne. Najczęściej z tablic korzystają nauczyciele i uczniowie na przedmiotach ścisłych, natomiast projektory wykorzystują najczęściej poloniści do wyświetlania filmów, spektakli teatralnych. Różnica jest w przeznaczeniu, możliwościach a przede wszystkim w cenie (co jest istotne dla dyrektora)

Podczas pracy nad projektem przeprowadziliśmy ankietę na temat która z tablic interaktywnych jest w naszej szkole najlepsza. Ankietowaliśmy 98 uczniów z klas I A, I B, II A i III H.

 Wszyscy ankietowani odpowiedzieli - TAK

 60% nauczyciele  34% uczniowie  6% po równo

 Ranking wygrała tablica z sali 202. Jest to tablica elektromagnetyczna firmy Intervrite  Na drugim miejscu znalazła się tablica z sali 112 – dotykowa firmy Smart.

 Rozwiązywania zadań – 80%  Przedstawiania prezentacji – 70%  Wyświetlania filmów – 50%  Multibooki – 30%

Wszyscy ankietowani odpowiedzieli TAK  Biblioteka – 50%  Świetlica – 80%  Sala komputerowa – 100%  Inne miejsca – 30% (sala laptopowa, komórka)

 Większość uczniów wprowadziłaby na lekcje tablety,  Inni chcą na każdej lekcji używać laptopy

Od nowoczesnych technologii w szkole nie ma odwrotu dlatego przyszłość należy do systemów interaktywnych. Wraz z tablicą interaktywną tworzą go wizualizery, systemy do głosowania i tablety. Można z nich budować cały system, ale i wykorzystywać osobno. Trudno wskazać najlepszą tablicę interaktywną na rynku – wszystko zależy od potrzeb, możliwości i indywidualnych upodobań pedagogów. Zwykle ważnym kryterium jest cena, warto jednak poznać różnice i możliwości – tak, aby nasz wybór – był wyborem świadomym.

W naszej prezentacji wykorzystaliśmy materiały ze strony

 Weronika Krzewińska  Amanda Bartczak  Sandra Pachala  Mateusz Piechocki  Łukasz Lech  Bartosz Ludwiczak  Dawid Lenartowicz