WYCHOWANIE „Opoką procesu wychowawczego realizowanego w Szkole jest chrześcijańska koncepcja rzeczywistości, w której centrum stoi osoba Chrystusa. To.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zmiana, wprowadzona w szkole, podobnie jak Titanic może rozbić się o górę lodową – przede wszystkim o tę część niewidoczną, ukrytą pod wodą. prof. Rudi.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
S.1 Przyporządkowanie treści kształcenia do nazw zajęć edukacyjnych następuje w programie nauczania dopuszczonym do użytku szkolnego przez dyrektora szkoły.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Legenda Nauczanie zintegrowane (edukacja polonistyczna,
PRAWA CZŁOWIEKA.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
4. Powołanie człowieka do życia w rodzinie
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
5-cio i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

WYCHOWANIE

„Opoką procesu wychowawczego realizowanego w Szkole jest chrześcijańska koncepcja rzeczywistości, w której centrum stoi osoba Chrystusa. To On jest wzorem życia, który Szkoła proponuje swoim wychowankom (por. Szkoła Katolicka, Kongregacja do Spraw Edukacji Katolickiej, 1977, p. 33n.). Chcemy uczyć młodych ludzi, jak stawać się zdolnym do myślenia, dokonywania wyborów i działania według wartości zawartych w Ewangelii, jak rozpoznawać i realizować Boży zamysł względem siebie”. Program wychowawczy Katolickiej Szkoły Podstawowej nr 3 Rodziny Fundacji Na Rzecz Rodziny w Warszawie Fundament

Chrystus powołał Kościół, który kontynuuje Jego dzieło budowania Królestwa Bożego. Nasza Szkoła poprzez przydomek „katolicka” określa się jako część misji Kościoła katolickiego, dlatego stara się zachowywać i przekazywać jego nauczanie. Dla członków wspólnoty szkolnej stara się być również środowiskiem doświadczenia Kościoła, szczególnie w jego wymiarze wspólnotowym i sakramentalnym.

Obszary działań wychowawczych a) katecheza, nad którą opiekę sprawuje ksiądz prefekt Szkoły, b) budowanie u uczniów poczucia radości, że są indywidualnościami we wspólnocie opartej na wartościach chrześcijańskich: c) praktyka modlitwy i dzieła miłosierdzia poprzez które dzieci uczą się jak ważna i potrzebna jest pomoc okazywana drugiemu człowiekowi d) życie sakramentalne – wspólne Msze święte, przygotowanie do sakramentów e) rekolekcje adwentowe i wielkopostne W zakresie formacji uczniów:

Formacja rodziców i rodzin Szkoła stoi u boku każdej rodziny szkolnej, wspierając ją w niezastąpionym wyzwaniu i zaszczycie wychowania dziecka. - Szkoła organizuje comiesięczne spotkania dla rodzin prowadzone przez kapłana, - Szkoła wspiera rodziców uczniów klas II w przygotowaniu ich dzieci do I Komunii, - Szkoła wspiera rodziców w organizowaniu wakacyjnych rekolekcji dla rodzin, - w Szkolne organizowane są spotkania opłatkowe i wielkanocne dla całej jej społeczności, - formacja dla chętnych rodzin - konferencje dotyczące wychowania chrześcijańskiego dzieci, zagrożeń duchowych we współczesnym świecie, podejmowanie tematów wynikających z potrzeb przedstawianych rodziców - Szkoła organizuje w ramach rekolekcji adwentowych i wielkopostnych dzień skupienia dla całych rodzin.

KSZTAŁCENIE

Zajęcia edukacyjne i wychowawcze Razem liczba godzin w tygodniu Uwagi Wychowanie przedszkolne 22 j. angielski 3 Zajęcia prowadzone przez specjalistę Rytmika 2 Zajęcia prowadzone przez specjalistę Religia 2 Zajęcia prowadzone przez specjalistę Razem 29 Plan nauczania dla oddziału zerowego Katolicka Szkoła Podstawowa nr 3 Fundacji Na Rzecz Rodziny w Warszawie

Minimalny wymiar godzin w trzyletnim cyklu -1- Zajęcia edukacyjne klasa Razem liczba godzin w tygodniu uwagi Planowana roczna liczba godzin (3) Razem -2- Podsumowanie godzin I 2015/ 2016 II 2016/ 2017 III 2017/ 2018 I II III 1915 Edukacja polonistyczna nowe rozp. wchodzące w życie z dn r. Edukacja matematyczna Edukacja przyrodnicza Edukacja społeczna Zajęcia techniczne Edukacja plastyczna Edukacja muzyczna Zajęcia komputerowe Język angielski Wychowanie fizyczne Razem religia 2226 Razem (2)

Minimalny wymiar godzin w trzyletnim cyklu -1- Zajęcia edukacyjne klasa Razem liczba godzin w tygodniu uwagi Planowana roczna liczba godzin (3) Razem -2- Podsumowanie godzin I 2014/ 2015 II 2015/ 2016 III 2016/ 2017 I II III 1150 Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna Edukacja przyrodnicza Edukacja społeczna Zajęcia techniczne Edukacja plastyczna Edukacja muzyczna Zajęcia komputerowe Język angielski Wychowanie fizyczne Razem religia 2226 Razem (2)

Zajęcia edukacyjne Klasa IV IV 2015/2016 V 2016/2017 VI 2017/2018 liczba godzin w cyklu Wynikająca z rozporządzenia liczba godzin w cyklu x 33 tygodnie roku szkolnego Wynikająca ze szkolnego planu liczba godzin w cyklu x 33 tygodnie roku szkolnego J. polski Historia i społeczeństwo J. angielski Matematyka Przyroda Muzyka Plastyka Zaj. techniczne Zaj. komputerowe Wychowanie fizyczne Godzina wychowawcza Razem (1) Religia 2226 Razem (2)

Zajęcia specjalistyczne Zajęcia mają charakter indywidualny, a o uczestnictwie w nich dziecka Decydują jego rodzice. Szkoła zapewnia wstępne logopedyczne badania przesiewowe oraz wewnętrzną diagnozę potrzeb z zakresu dysleksji rozwojowej dziecka. Tej potrzebie dedykowane są zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej (dawniej zajęcia korekcyjno – kompensacyjne)