„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Województwo Podkarpackie
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Samorząd Uczniowski.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Autorytety wśród młodzieży
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SZKOLNE RZĄDY.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia.
Samorząd UCZNIOWSKI.
Konferencja Pomorskiego Kuratora Oświaty
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
UCZESTNICY DEBATY: Szymon Fuja – I A Martyna Nowak - I B
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny 2014/15
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Publiczne Gimnazjum im
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Nowym Dworze
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Debata organizowana w ramach konkursu „Sejm Dzieci i Młodzieży 2012” Organizatorzy : Anna Bartuś i Anja Kadzioch.
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM EDUKACJI W ZABRZU. Centrum Edukacji Gimnazjum nr 11 IX Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 1.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny SZKOŁA WSPÓŁPRACY – UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Szkolne uroczystości i ważne wydarzenia
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
REKRUTACJA DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Zapis prezentacji:

„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”

Zaczęłyśmy od przeprowadzenie ANKIETY I SONDAŻU wśród społeczności lokalnej i szkolnej na temat tego jak postrzegana jest młodzież gimnazjalna. 

Przeprowadziłyśmy warsztaty

29 marca 2012r.

Sekretarz Miasta Pan Michał Baziuk, Dyrektor Gminnego Zarządu Oświaty w Nysie Pani Mariola Szewczyk, Dyrektor Gimnazjum nr 2 w Nysie Pani Bogusława Piotrowska, Redaktor Radia Opole Pani Dorota Kłonowska, Pedagog szkolny Pani Barbara Hryćków, Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego Pani Anna Śliwińska i Pan Mariusz Szpitalny, Opiekun Wolontariatu Pani Anita Warzecha- Trzęsimiech, Prezes Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego (MUKS) Pan Lech Głazunow, Daniel Wojtak- absolwent naszej szkoły, tegoroczny maturzysta i poseł na Sejm Dzieci i Młodzieży zeszłorocznej kadencji, a także przedstawiciele SU, Wolontariatu, MUKS-u i harcerzy.

Dyskusja Dyskusja Nie taki gimnazjalista straszny, jak go malują, czyli obalamy stereotypy…

Na zakończenie debaty doszliśmy do wspólnych wniosków:  1.O naszych sukcesach możemy informować media lokalne i umieszczać informacje na stronie internetowej naszej szkoły.  2. Gimnazjalista przyjmuje postawę „ Nie wstydzę się być uczciwym, dobrym i ambitnym”.  3. Należy nagradzać uczniów odnoszących sukcesy.  4. Nauczyciele i rodzice powinni doceniać i dopingować, zachęcać młodych ludzi do dalszej pracy.  5. Można przeprowadzić podobną debatę dla rodziców.  6. Konieczne jest rozwinięcie systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów sprawiających problemy wychowawcze.

 obalaja-stereotypy-o-sobie.html obalaja-stereotypy-o-sobie.html   mater.html?showall=1y mater.html?showall=1y  www. gim2.nysa.pl www. gim2.nysa.pl

Anna Woźniak i Magdalena Stężowska- uczennice klasy II m Gimnazjum nr 2 im. Karpatczyków w Nysie