Adobe Flash vs Hyper Text Markup Language 5

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
HTML 5.0 Marcin Badurowicz .
Advertisements

CZYLI JAK ZŁOŻYĆ SKLEP W INTERNECIE
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Podstawowe funkcje przegladarek.
Rafał Hryniów Tomasz Pieciukiewicz
Konfiguracja napędów CD/DVD
Internet Czyli wirtualny świat.
Podstawowe wiadomości
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Joanna Okoń, Maciej Kulczycki
Aplikacje ASP.NET Arkadiusz Twardoń ZTiPSK
(na podstawie badań ankietowych)
Przeglądarka Internetowa
AJAX Marek Hołówko Maciej Wojciechowski.
PHP vs. ASP PHP – lider wydajności wśród języków skryptowych.
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Aplikacje Internetowe
Portal Główne technologie webowe Tajemnice przeglądarek stron www
Historia Internetu Podstawowe pojęcia.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Systemy zarządzania treścią Wykład 1
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
* HTML5 i CSS3 w nowoczesnych serwisach internetowych
Adrian Bukowski Dolnośląskie Centrum Rozwoju Lokalnego.
Co to jest TIK?.
Microsoft Expression Studio
Internet Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między-sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa.
Damian Zawada
Ewolucja stron WWW Historia Informatyki.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Lokalne serwery www Serwer WWW - ang. Web server jest to oprogramowanie zainstalowane na serwerze podłączonym do sieci Internet. Używające technologii.
Arkadiusz Twardoń ZTiPSK
Autor: Kamil Szafranek
Internetowe surfowanie
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ asynchroniczny JavaScript i XML – AJAX Część 6 Prowadzący: Dariusz Jaruga
Chyba najczęściej używaną przeglądarką internetową jest INTERNET EXPLORER, bo jest ona domyślnie instalowana w wiodącym na rynku polskim oprogramowaniu.
WebCreator.c0.pl Krzysztof Abram.
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML – Warsztat Prowadzący: Dariusz Jaruga
Adobe Flash vs Hyper Text Markup Language 5
Czym są HTML5 i Adobe Flash? Nowe technologie związane ze standardem Charakterystyka rozwiązań Testy wydajności Podsumowanie Bibliografia Wprowadzenie.
Technologie informacyjne II
Quiz informatyczny !.
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML część 1 Prowadzący: Dariusz Jaruga
W W W Łukasz Stochniał.
Nieograniczone źródło informacji
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Przeglądarki Wszelkie prawa zastrzeżone! Google Chrome – przeglądarka internetowa tworzona przez Google. Jej kod został napisany w oparciu o rozwiązania.
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Podstawowe usługi internetowe
Podstawy języka skryptów
Grafika komputerowa Graphics Image Manipulation Program (GIMP) - zaawansowany edytor grafiki rastrowej za darmo Virtual Reality Modelling Language (VRML)
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
INTERNET jako „ocean informacji”
HTML 5.0. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2 Program Literatura Historia HTML Koncepcja HTML.
System Operacyjny Windows Przedstawia Mateusz Bałdyga kl. 1 „D”
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
Hipertekst HTML WWW.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Aplikacje i usługi internetowe
Zapis prezentacji:

Adobe Flash vs Hyper Text Markup Language 5 Autorzy: Piotr Kwiatek i Paweł Głębocki Grupa: I9H1S4

Wprowadzenie Czym jest HTML5? Nowości związane z HTML5 Wady HTML5 Popularność Flash Testy wydajności Co kiedy wybrać? Czy Adobe jest wrogiem HTML5? Bibliografia

Czym jest HTML5? 1994 HTML 2 1996 CSS 1 + JavaScript 1997 HTML 3.2 i 4 2000 XHTML 1 i HTML 4.01 2005 AJAX 2008 HTML 5 2007 Google Gears O3D

Nowe technologie związane ze standardem Multimedia Gromadzenie informacji Łączność i wykonywanie zadań Obsługa formularzy i stron Semantyka strony Dysk sieciowy: \\adresIP\Demonstracje

Multimedia Audio, Video – możliwość zagnieżdżenie odtwarzacza w przeglądarce Canvas – pozwala na dynamiczne, skryptowe renderowanie kształtów i obrazów bitmapowych WebGL – rozszerzenie Canvas o grafikę 3D SVG – uniwersalny format dwuwymiarowej grafiki wektorowej (statycznej i animowanej)

Multimedia Kodowanie Video: WebM: Firefox, Chrome, Opera, IE, Safari h.264: IE, Safari

Gromadzenie informacji WebStorage – gromadzenie informacji w lokalnej pamięci Web SQL Database – gromadzenie informacji w lokalnej bazie danych Indexed Database API – gromadzenie informacji w indeksowanej bazie danych Application Cache – przechowywanie zawartości całej strony w pamięci off-line API plikowe: FileSystem, File, FileWriter – obsługa plików i katalogów

Gromadzenie informacji

Łączność i realizacja zadań WebSocket Cross-Document messaging Serwer-Sent Events Geolocation Notifications WebWorkers

Łączność i realizacja zadań

Obsługa formularzy i stron Nowe elementy formularzy, takie jak paski postępu, suwaki, autouzupełnianie, kontrolki od wprowadzania liczb, dat, adresów… Obsługa walidacji zawartości znaczników – na podstawie typu elementu lub wyrażenia regularnego Speech Input API – możliwość wprowadzania danych przy użyciu głosu Zarządzanie historią odwiedzanych stron spod poziomu skryptów

Obsługa formularzy i stron

Semantyka stron Podział dokumentu na nagłówki, stopki, artykuły, sekcje umożliwiający łatwiejsze indeksowanie zawartości i wykrywanie tytułów Oznaczanie znaczenia poszczególnych fragmentów tekstu przy użyciu mikrodanych i mikroformatów, umożliwiające zrozumienie ich znaczenia, np. adres, imię i nazwisko, nazwa zespołu, firmy… Dodanie informacji nawigacyjnych zarówno na poziomie strony jak i poszczególnych odnośników

Semantyka stron

Wady HTML5 Problemy z kodekami Video – WebM vs h.254 Brak pełnej implementacji Standard ciągle rozwijany – następują w nim zmiany Ponad 40% wykorzystywanych przeglądarek go nie wspiera (wg. danych StatCounter) Różne przeglądarki implementują różne moduły standardu – mała część wspólna

Popularność Adobe Flash 1.2 miliarda telefonów komórkowych potrafi obsługiwać Flash 70% gier online wykorzystuje Flash 98% użytkowników Internetu z niego korzysta 85% ze 100 najpopularniejszych stron wykorzystuje Flash Wiele ważnych stron wykorzystuje Flash 2-3 miliony członków społeczności deweloperów technologii Flash 90% twórców posiada zainstalowaną obsługę Flash

Testy wydajności YouTube – odtwarzanie filmów WebM 720p (http://www.youtube.com/watch?v=e-fHh3a2ub4) Chrome 11 Firefox 4.0.1 Opera 11.11 Internet Explorer 9 Safari 5 HTML5 25% 10% 30% 14% 15% Adobe Flash 20% 16% 13% YouTube – wyniki testów z Wikipedii Chrome (Mac) Firefox (Mac) Safari Chrome (Win) Firefox (Win) Internet Explorer 8 Safari (Win) HTML5 49.89% - 12.39% X Adobe Flash 10 50.39% 40.25% 37.41% X-24% 22% 22.41 23.22% Adobe Flash 10.1 49.79% 42.07 32.07% X-58% 6% 14.62 7.43%

Co, kiedy wybrać? Kierunki rozwoju: Wypieranie XHTML i HTML 4.01 przez HTML5 Integracja obu standardów w zawartość stron Prognoza – brak dominującego standardu w najbliższym okresie Wybierz HTML5 Wybierz Adobe Flash W przypadku systemów o niskiej wydajności. Jeśli musisz obsługiwać wiele różnych, w tym starszych, przeglądarek. W przypadku ograniczeń finansowych. Gdy chcesz przetwarzać strumienie multimedialne wysokiej jakości. Jeśli chcesz być wspierany na produktach firmy Apple (iPad, iPhone, …) W przypadku gdy chcesz chronić zawartość publikowaną w sieci przed nieautoryzowanym wykorzystaniem. Jeśli chcesz pracować w otwartym środowisku Jeśli chcesz publikować reklamy zawierające wideo. W przypadku integracji komunikacji dwustronnej wykorzystującej strumienie multimedialne, np. rozmowy wideo.

Czy Adobe jest wrogiem HTML5? Adobe jest aktywnym członkiem grup zajmującym się tworzeniem i rozwijaniem standardu HTML5 W marcu 2011r. Adobe opublikowało wersję tesotową programu Wallaby – aplikacji pozwalającej na prostą i szybką konwersję plików źródłowych Action Script (Flash) do języka HTML5

Bibliografia Prezentacja HTML5 autorstwa Marcina Wicharego (http://slides.html5rocks.com) Wersja anglojęzyczna Wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/HTML5) Materiały referencyjne World Wide Web Consortium (http://www.w3.org/TR/html5) i Web Hypertext Application Technology Working Group (http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/multipage)