DEBATA SZKOLNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Sprawozdanie z pracy samorządu uczniowskiego ZSE - G w Otwocku
Demokracja w szkole.
Samorząd Uczniowski.
Halszka Starosta Sara Ziembiewicz Katarzyna Sobańska
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Cele i propozycje na reformy w szkole Kaja Plekaniec z kl. 3j Twoja kandydatka na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego!
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
Martyna Miodońska kl. 3 c.
Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół im. Ks
Głosuj na Maćka koleżanko kolego a spotka cię w szkole coś przyjemnego!! . .
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
SZKOLNE RADIO MIX MIX. MIX MIX Szkolne radio powstało w roku Nabór do radia prowadzony jest, co roku. Kandydaci na szkolnych redaktorów mają za.
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Działania Samorządu Uczniowskiego
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
„ Poprzez SAMORZĄDNOŚĆ Uczniowską
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Podsumowanie działalności w I semestrze roku szkolnego 2014/2015.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
TYDZIEŃ BEZ STRESU GIMNAZJUM NR 2 im. Józefa Mackiewicza We Wrocławiu.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Samorząd Uczniowski.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Sprawozdanie z działalności Samorządu Uczniowskiego semestr I rok szkolny 2014/2015.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Akcja: „Szczęśliwy numerek” Pomoc w przygotowaniu pasowanie klas pierwszych Szkoły Podstawowej.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
Nasza „mała” demokracja
Samorząd Uczniowski w Szkole Podstawowej nr 8 w Zgierzu to grupa 11 uczniów z klas IV – VI. Oto nasz zespół: SU działa pod opieką Pań: Jolanty Ignaczak.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Poznajcie Gimnazjum N r 31 w Łodzi Nasza szkoła mieści się przy ulicy Grota Roweckiego 1 na osiedlu Zarzew.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
DEBATA KODEKS 2.0.
czyli co mamy fajnego w SP 369
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Maria Króliczak III liceum
Zapis prezentacji:

DEBATA SZKOLNA

ZASADY PANUJĄCE PODCZAS DEBATY:

Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii Krytykujemy wypowiedź, nie osobę Nie mówimy o sprawach osobistych Szanujemy siebie nawzajem Mówimy krótko i na temat

TEMAT DEBATY: Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki?

CELE DEBATY

Omówienie projektów zrealizowanych przez SU Wyciągnięcie plusów i minusów z przeprowadzonych akcji Uwagi na przyszłość

PROJEKTY ZREALIZOWANE PRZEZ SU:

Organizacja cyklicznych apeli szkolnych

CELE: Urozmaicenie czasu szkolnego Świętowanie ważnych wydarzeń (np. Dzień Edukacji Narodowej)

Zmiany w statucie szkolnym

W wyborach do SU mogą startować uczniowie klas I Wybory są w pełni demokratyczne, prawo głosu ma każdy uczeń Wybrany przewodniczący ma prawo wybrać swojego zastępcę

Nauczyciele mają 2 godziny na próby

Praca poszczególnych sekcji

SEKCJA IMPREZOWA: Zajmuje się organizacją apeli szkolnych i okolicznościowych imprez Pomaga w pracy innych sekcji

SEKCJA PLASTYCZNA: gazetka ścienna na korytarzu szkolnym Dekoracja sali na apele Robienie drobnych upominków okolicznościowych dla nauczycieli

SEKCJA PORZĄDKOWA: Dbanie o prządek w czasie i po imprezach szkolnych Zajmowanie się protokołowaniem wydarzeń Losowanie „Szczęśliwego numerka” Sprawdzanie zmiennego obuwia

DJ Obsługa techniczna sprzętu Dyskoteki Muzyka na przerwach

SZTANDAR SZKOŁY Uroczystości szkolne i kościelne

Zmiana organizacji „Szczęśliwego Numerka” i ustanowienie „Dnia bez Stresu”

„Szczęśliwy numerek” jest losowany raz w tygodniu (piątek) i wywieszony na tablicy na szkolnym korytarzu. Umożliwia to brak nieporozumień.

„Dzień bez stresu” jest w każdy 13 dzień miesiąca „Dzień bez stresu” jest w każdy 13 dzień miesiąca. Tego dnia nauczyciele nie pytają uczniów i nie robią niezapowiedzianych kartkówek. W tym dniu nie ma „Szczęśliwego numerka”

Rubryka SU w gazetce szkolnej

Rubryka SU w gazetce pozwala uczniom szkoły śledzić poczynania SU. Dzięki temu uczniowie wiedzą co w danym miesiącu robi SU i jakie ma plany i uwagi na przyszłość.

MUZYKA NA PRZERWACH

Muzyka ma umilać czas w czasie przerw.

OTRZĘSINY

Otrzęsiny są przyjęciem I klas do grona uczniów gimnazjum. W tym dniu uczniowie mogą wykazać się w rożnych dziedzinach, poznać się bliżej i zacząć współpracować.

Sprzątanie zabytkowych grobów

W okresie Świąt Wszystkich Świętych SU sprząta zabytkowe, opuszczone groby.

ANDRZEJKI

WALENTYNKI

Organizacja Dnia Życzliwości

„Dzień Życzliwości” w naszej szkole jest okazją wyrażenia swojej pozytywnej opinii o innych uczniach. Każdy może napisać coś miłego do drugiej osoby

Świąteczna zbiórka zabawek na rzecz domu dziecka

Z okazji „Mikołajek” SU przeprowadził zbiórkę zabawek na rzecz domu dziecka. Każdy mógł przynieść nie używane już książki, pluszaki lub gry planszowe. Celem akcji była symboliczna pomoc dzieciom, które w święta lubią poczuć, że nie są same, a tym samym obudzić dobre serca uczniów naszej szkoły.

Akcja „Młodzież czyta przedszkolakom”

Uczniowie SU w okresie przedświątecznym udali się do szkół podstawowych na terenie naszego miasta, czytając opowiadania o tematyce świątecznej.

CELE AKCJI: Promowanie czytelnictwa wśród dzieci Poszerzenie działalności SU poza teren szkoły Nauka pracy z dziećmi

Dyskoteki

Dyskoteki mają na celu: Urozmaicić dzień Dać rozrywkę Odprężyć się od lekcji i szkoły

„Słoneczko semestru”

„Słoneczko semestru” jest to wybór najsympatyczniejszego nauczyciela w szkole.

„Super Staśki”

„Super staśki” są wyborami super osób w 10 kategoriach

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ

Wiosna teatralna

Sportowy Dzień Dziecka

Rozrywkowy ostatni tydzień szkolny

Turniej tańca, pokaz talentów

Wasze uwagi na przyszłość

Co należy jeszcze zmienić, aby SU stawał się lepszy? Wasze pomysły, które warto zrealizować? Uwagi do SU