Koło ROBOTyki Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca dyplomowa inżynierska
Advertisements

Programowanie obiektowe
Zespół Szkół Mechanicznych
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
ALGORYTM Co to jest algorytm?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Magistrala & mostki PN/PD
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Samobieżny pojazd poszukiwawczy sterowany komputerowo. Mączka Paweł Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007 Promotor mgr inż. Dariusz Olczyk.
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2008
Czyli robotyka dla każdego
POŁĄCZENIE MODEMOWE 1. Połączenie modemowe w Ubuntu.
SPRZĘT W UBUNTU 1. Sterowniki do sprzętu w naszym komputerze? Większość sterowników jest już dostępnych w ramach jądra Linuksa i są zainstalowane wraz.
Szkiełkiem i Okiem Fascynujący Świat Doświadczeń.
Budowa algorytmów Algorytm: skończony ciąg operacji wraz z ściśle sprecyzowanym porządkowaniem ich wykonywania, które po realizacji dają rozwiązanie dowolnego.
Poznajemy klawiaturę Opracował Piotr Krupa.
Podstawy programowania
Elementy składowe zestawu komputerowego
Menu Tabela program Microsoft Word
ROBOTYKA.
JAK ZAPARKOWAĆ SIĘ ABY BYŁO DOBRZE ;)
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
Instrukcje sterujące część 2
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Opracował : Przemysław Drzymała
Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie
Zasada działania komputera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Nie bać się mechatroniki
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
Lego Mindstorm NXT Grzegorz Cyganiuk.
„Nie musisz być geniuszem, aby programować….”
Robotyka Adrian Olejnik KL. 2a.
Elżbieta Fiedziukiewicz
Zasady przywiązywania układów współrzędnych do członów.
Logomocja Polska edycja Imagine.
mgr inż. Mariola Stróżyk
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 2000, Xp, 2003.
Elementy zestawu komputerowego
Sieci komputerowe.
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
K o s t k a i k a R u b.
Sieci komputerowe Konfiguracja hosta.
Algorytmika.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
ALGORYTMY Co to jest algorytm ? Cechy algorytmu Budowa algorytmów
Program Logomocja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Konfiguracja VPN Klienta – Windows 7
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Sprawdzanie poczty głosowej 1.Kliknij kartę Telefon. Zostaną wyświetlone wiadomości i informacje o osobach dzwoniących. 2.Zatrzymaj wskaźnik na wiadomości.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
INTERFEJSY URZĄDZEŃ PERYFERYJNYCH
Grafika animacyjna w Macromedia Flash ACTION SCRIPT Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006/2007.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Temat 3: Podstawy programowania Algorytmy – 2 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Jak nakręcić dobry film z podróży? KRÓTKI PORADNIK.
Sporządzenie plików drukowych oraz naświetlanie prac.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
Wprowadzenie do zmiennych
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Elementy aktywne - omówienie
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Zapis prezentacji:

Koło ROBOTyki Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

Blok ruchu, dźwięku Blok pojedynczego ruchu, koloru Blok czekania, pętli i przełącznika Aby rozpocząć programowanie w środowisku Lego Mindstorms Software należy poznać kilka podstawowych bloków. Znajdują się one w buttonach zakładki Complete

 Od niego rozpoczyna się każdy program, ma 3 wyjścia, co oznacza, że robot może mieć do wykonywania 3 różne algorytmy. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Blok sterujący serwomotorami.  W nim możemy ustalić, które serwomotory mają wykonać pracę, z jaką mocą, z jakim podziałem mocy między 2 serwomotory, kierunek obrotu i ilość powtórzeń. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Blok odpowiadający za sterowanie dźwiękiem w robocie.  W nim możemy ustawić rodzaj wydawanego dźwięku, ilość powtórzeń, głośność. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Blok sterujący 1 serwomotorem,  Ma takie same własności, co blok ruchu Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Blok sterujący sensorem koloru, może ustawić 1 z 3 kolorów (czerwony, niebieski, zielony).  Należy w nim ustawić, do którego portu podłączyliśmy sensor.  Możemy w nim ustalić czy sensor ma być włączony czy wyłączony Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 W nim ustalamy, do jakiej akcji ma być wykonywany blok wcześniejszy.  Mamy do wyboru opcje czasową bądź aktywację sensorem.  Jeżeli wybierzemy sensor należy ustalić, na którym porcie ma być pobierana wartość sensora. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Pętla służy do powtarzania niektórych czynności, określoną ilość razy.  Można w niej ustawić ile razy ma być wykonywana lub jaka akcja ma ją kończyć Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Przełącznik służy do rozdzielania programu na 2 operacje ze względu na to, jaką wartość przyjmie parametr na początku przełącznika.  Przy wyborze sensora należy pamiętać by ustawić odpowiedni port i czynności. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 To podstawowe bloczki niezbędne do tworzenia programów.  Teraz należy zapoznać się z ich własnościami. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Podłączyć kabel USB / skonfigurować połączenie bluetooth komputera z robotem.  Teraz należy połączyć się kompilatorem z robotem: Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach Łączenie z kostką

Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach Połączenie Skanowanie w poszukiwaniu urządzenia

Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Zaprogramuj robota tak, aby jechał do przodu 3s.  Rozwiązanie:  We właściwościach bloku ruchu ustawiamy Duration na Seconds i wpisujemy wartość 3. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Zaprogramuj robota, aby jechał do tyłu 3s.  Rozwiązanie:  We właściwościach bloku ruchu ustawiamy Duration na Seconds i wpisujemy wartość 3. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Zaprogramuj robota, aby jechał do przodu 5s, po czym cofną się do tyłu 3 obroty.  Rozwiązanie:  Opis ustawienia pierwszego nie powinien sprawiać problemów, natomiast w drugim w Duration wybieramy Rotations i ustawiamy na 3. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Zaprogramuj robota, aby skręcił w lewo o 45 o.  Rozwiązanie:  We właściwościach ruchu należy ustawiamy Steering maksymalnie w lewo i ustawiamy Rotations na 2 obroty. Oczywiście robot, może nie wykonać pełnego ruchu bądź zrobić za duży obrót spowodowane jest różnością nawierzchni, na której robot wykonuje ruch. Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Zaprogramuj robota, aby skręcił w prawo o  Rozwiązanie:  Ustawiamy Steering maksymalnie w prawo i ustawiamy Rotations na 4 obroty Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Czaplicki K., Kowalczuk K. „Poradnik programowania robota Lego Mindstorms”, Zespół Szkół Elektrycznych im. prof. Janusza Groszkowskiego w Białymstoku, Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach

 Wykonał: Marcel Kopyś Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach