Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE
Advertisements

Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Jak pisać pracę dyplomową?
Metody badawcze w psychologii
PHP wprowadzenie.
Adrianna Dzikielewska
Sonda na temat nastoletnich ciąż przeprowadzona w ramach zajęć z dziennikarskich źródeł informacji.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowy egzamin teoretyczny Informacje podstawowe Czas trwania: nie dłużej niż 25 minut Ilość pytań: 32 Pytania posiadają wartość punktową od 1 do.
Opracował Wiesław Rychlicki na podstawie:
Rzecz o efektywności w biznesie
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Ankieta – Kraków Podwyżki J.M Czy Pana/Pani zdaniem podwyżki podatków, opłat i cen usług komunalnych w Krakowie są konieczne dla prawidłowego funkcjonowania.
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
Uwagi dotyczące badań przy użyciu kwestionariusza ankiety lub wywiadu w kontekście oceny propozycji zgłaszanych przez wykonawców badań w ramach ZORP.
Kwestionariusz wywiadu
Celem badania było określenie specyfiki obszaru oraz ocen warunków życia i gospodarowania.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Badania społeczne ilościowe realizowane na obszarze Puszczy Knyszyńskiej.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
Samodzielność dziecka
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
Sprawdzian w szóstej klasie
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Rola języka w poznaniu i myśleniu
Kl Sen - jak nastolatki korzystają z jego dobrodziejstwa.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy Podsystem monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS.
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Można inaczej Proszę: zobacz, posłuchaj, wyczuj istotę sprawy.
POWITANIE POŻEGNANIE WAŻNE ZWROTY
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Interfejs użytkownika „No matter how cool your interface is, less of it would be better”
"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"
Kontrakt 2.0Fajna zabawa i praca!! Wracając do domu ze szkoły Jacek rozmawia ze swoimi kolegami. Słuchajcie, co zrobimy z tym zadaniem domowym które.
Projektowanie kwestionariusza
Szanowna Pani ! Zwracam się do Pani z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej zakupów w Galerii X. Umożliwi nam ona lepsze dostosowanie się do.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Głos Polaków w sprawie wina
Ka pe lu sze.
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Norma postępowania jako wyrażenie języka
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Jak rozmawiać z osobą jąkającą się
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Biblijny Kościół Baptystyczny Podstawy doktrynalne
Tolerancja Autorka – AGATA GÓRSKA.
…czyli nie taki diabeł straszny
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego

Wprowadzenie Wywiad kwestionariuszowy jest techniką STANDARYZOWANĄ, co oznacza że wszystkich badanych traktujemy w ten sam sposób i zadajemy pytania identycznie sformułowane. Sposób sformułowania pytań i ich kolejność w kwestionariuszu nie są przypadkowe

Zasady zadawania pytań Każde pytanie należy odczytać dosłownie tak jak zostało to wydrukowane w kwestionariuszu Pytania powinny zostać odczytane w tej kolejności w jakiej zostały wydrukowane w kwestionariuszu Obowiązkiem ankietera jest przeciwdziałanie znużeniu respondenta

Pytania w kwestionariuszu należy odczytywać niezbyt szybko, wyraźnie i z właściwą intonacją (uwzględniamy przecinki, kropki, intonujemy charakter oznajmujący bądź pytający zdań) Podczas odczytywania pytania należy wystrzegać się akcentowania pewnych jego fragmentów (np.. nie akcentujemy żadnej z opcji w pytaniach wyboru) akcentujemy tylko fragmenty zapisane pogrubioną czcionką

Nie pomijamy żadnych pytań z wyjątkiem tych, które omija REGUŁA PRZEJŚCIA (należy uważnie przestrzegać reguł przejścia i pamiętać, że nie należy odczytywać ich respondentowi, podobnie jak innych instrukcji przy pytaniach) Nie odczytujemy respondentowi odpowiedzi: „trudno powiedzieć”, „nie wiem”, :nie mam zdania”, „nie pamiętam” Ankieter ma obowiązek kontrolować przebieg wywiadu pod kątem zgodności logicznej uzyskiwanych odpowiedzi

Po odczytaniu pytania należy pozostawić respondentowi czas na sformułowanie odpowiedzi (można zaproponować ponowne odczytanie pytania jeśli widzimy trudność z zapamiętaniem go; motywować, np. słowami: Bardzo zależy mi na Pana(i) opinii na ten temat. Rozumiem, że problem jest niełatwy. Proszę się zastanowić, mam czas. Nie wolno jednak pozwolić aby respondent korzystał z pomocy innych osób) Niekiedy trudność stanowią niejasne pojęcia. Nie należy opisowo wyjaśniać, można ew. użyć synonimu, nigdy nie podajemy przykładów. Jeśli z odpowiedzi wynika, że respondent nie zrozumiał pytania nie notujemy jej, tylko zaznaczamy „trudno powiedzieć”

Reakcja zwrotna ankietera to dodatkowy sposób motywowania respondenta lekkie skinięcia głową pokazujące, że rozumiemy respondenta wyrażenia typu: „mhm”, „no tak”, „rozumiem” tzw. reakcja echo, czyli powtórzenie odpowiedzi respondenta po odpowiedzi, która sprawiła widoczną trudność można powiedzieć: „Cieszę się, że Pan to sobie przypomniał. Braki odpowiedzi na pytania ankiety powodują, że obraz sytuacji (opinii) społeczeństwa jest niepełny.”

Dla respondenta musi być jasne, że aprobata dotyczy udzielenia odpowiedzi, a nie jej treści Niedopuszczalne są zwroty typu: „Zgadzam się z Panem/Panią” lub „Ma Pan/Pani rację” Jeśli respondent pyta o naszą opinię odpowiadamy: „Chętnie porozmawiam o tym z Panem po zakończeniu ankiety”; jeśli natomiast próbuje się upewniać słowami: „Mam rację, prawda?” wyjaśniamy że Ludzie mają różne poglądy na ten temat, również takie jak Pan.