DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież lokalnej społeczności brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
GRZEGORZ PIASECKI Wychowawca 6a.
,,W przyjaźni z przyrodą”
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
RAZEM PRZECIW PRZEMOCY
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Mateusz Siuda klasa IVa
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Parlament oraz europarlament PytaniaPodsumowanie.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież lokalnej społeczności brała udział w wyborach i życiu społecznym?

DEBATA Jak jest?

DEBATA Frekwencja w wyborach prezydenckich w Polsce

DEBATA Frekwencja w wyborach prezydenckich w Polsce Komentarz: Najwy ż sz ą frekwencj ę odnotowali ś my w wyborach w 1995 roku, najni ż sz ą – w 2005 roku. Ogólnie widzimy, ż e nast ę puje spadek zainteresowania tymi wyborami.

DEBATA Frekwencja w wyborach parlamentarnych w Polsce

DEBATA Frekwencja w wyborach parlamentarnych w Polsce Komentarz: W roku 2005 w wyborach parlamentarnych wzi ęł o udzia ł rekordowo ma ł o uprawionych, bo tylko 40,57%, a najwi ę cej w roku 1989 i 2007 odpowiednio 62% i prawie 54%. Równie ż widzimy trend spadkowy.

DEBATA Organizacje, stowarzyszenia, kluby w naszej GMINIE  Klub Sportowy „ORZEŁ” w Gołyminie ul. Szosa Ciechanowska 8  Związek Emerytów i Rencistów  Towarzystwo Wędkarskie w Gołyminie  Towarzystwo Miłośników Ziemi Gołymińskiej

DEBATA Organizacje, stowarzyszenia, kluby w GMINIE GO Ł YMIN – O Ś RODEK Komentarz: Zwa ż ywszy na fakt, ż e Klub Sportowy „ORZE Ł ” istnieje tylko formalnie na papierze, a Zespó ł Emerytów i Rencistów (z powodu ś mierci kierownika) si ę rozpad ł, to aktywno ść w naszej gminie nie wygl ą da najlepiej. Przede wszystkim brak oferty dla m ł odzie ż y.

DEBATA Stan poziomu aktywności społecznej szkoły ( w opinii uczniów)

DEBATA Stan poziomu aktywności społecznej szkoły ( w opinii uczniów) Komentarz: Z naszych badan wynika, ż e tylko co czwarty ucze ń jest zadowolony z poziomu aktywno ś ci. Prawie po ł owa uczniów jest zadowolona cz ęś ciowo, a 12,9 % - jest niezadowolona.

DEBATA Przynależność uczniów do organizacji społecznych

DEBATA Przynależność uczniów do organizacji społecznych Komentarz: A ż 57,4 % ankietowanych odpowiedzia ł o, ż e nie nale ż y do ż adnej organizacji, oko ł o 30% nale ż y do jednej, a tylko 3,9 % nale ż y do wi ę cej ni ż dwóch.

DEBATA Zaangażowanie uczniów w działalność społeczną

DEBATA Zaangażowanie uczniów w działalność społeczną Komentarz: 45,5 % ankietowanych udzieli ł o odpowiedzi, ż e nigdy si ę nie anga ż owa ł o, 31,7 % - anga ż owa ł o si ę raz, a 9,9 % - wielokrotnie.

DEBATA Inicjatywa działań, w których uczestniczyli uczniowie

DEBATA Inicjatywa działań, w których uczestniczyli uczniowie Komentarz: Wyniki ankiety pokaza ł y, ż e tylko 3,65 % dzia ł a ń to inicjatywa w ł asna, 32,7 % - to inicjatywa szko ł y, a a ż 52,7 % - to inicjatywa z zewn ą trz. Jak wida ć powy ż sze informacje nie przedstawiaj ą najlepszego stanu naszej aktywno ś ci.

DEBATA Dlaczego tak jest?

DEBATA Gra dydaktyczna - POKER KRYTERIALNY

DEBATA Plansza do gry

DEBATA Zasady gry Gra składa się z planszy podzielonej na obszary o trzech stopniach ważności (1 – najważniejsze, 3 – najmniej ważne) oraz 24 kart. Gra odbywa się w 4 - osobowych zespołach. Każdy zespół otrzymuje planszę do gry oraz zestaw 24 kart. Jedna osoba rozdaje karty (każdy otrzymuje 6 kart). Gra polega na ułożeniu wszystkich kart na planszy, po zakończeniu plansza z ułożonymi kartami ma odzwierciedlać pogląd grupy na najważniejsze powody decydujące o niechęci do aktywności obywatelskiej i społecznej. W polach oznaczonych cyfrą 1 powinny znaleźć się najważniejsze przyczyny, w polach oznaczonych cyfrą 2 – mniej ważne, a w polach z 3-mające najmniejsze znaczenie.

DEBATA Zaczynający grę uczeń wybiera ze swego zestawu kartę z opinią, która według niego jest najważniejsza i kładzie ją na planszy z kryteriami pierwszorzędnymi. Następni uczniowie postępują tak samo. W kolejnych rundach układane są karty opisujące cechy drugo - czy trzeciorzędne. Jeśli uczeń uzna, że jego karta powinna znaleźć się w obszarze, który już jest zajęty może wnioskować do grupy o zmianę karty. Jeśli grupa zatwierdzi argumenty gracza chcącego dokonać wymiany, może on położyć kartę na planszy, a odrzucona karta wraca do osoby, która ją wcześniej położyła. Gra kończy się, gdy wszystkie karty znajdują się na planszy.

DEBATA

Jak powinno być?

DEBATA Indeks aktywności obywatelskiej w wybranych krajach w 2013 r

DEBATA Indeks aktywności obywatelskiej w wybranych krajach w 2013 r. Komentarz: Najbardziej aktywne spo ł ecze ń stwo jest w USA i Irlandii (60%). W Polsce indeks aktywno ś ci obywatelskiej wynosi ok. 32 % i na tle innych krajów nie wygl ą da najlepiej. * Indeks aktywności obywatelskiej to średni procentowy udział obywateli kraju w 12 wybranych typach organizacjach społecznych.

DEBATA Co zrobić by było lepiej?

DEBATA Burza mózgów

DEBATA

Głos „świata polityki” Drog ą , poprosiły ś my parlamentarzystów i kandydatów w wyborach do PE, o wypowiedzi zwi ą zane z tre ś ci ą naszej debaty. Ps. Odpowiedzi udzielili nam tylko kandydaci do PE.

DEBATA Wypowiedzi kandydatów do Parlamentu Europejskiego

DEBATA Dlaczego młodzi ludzie niechętnie uczestniczą w wyborach i niewystarczająco angażują się społecznie? „Sądzę, że główną przyczyną może być nieczytelna ordynacja. Głosowania na listy i brak bezpośredniego przełożenia głosu na konkretnego kandydata nie motywuje do głosowania. Po za tym na listach jest zbyt mało ludzi młodych.” A.K. - kandydat do PE „Politycy i samorządowcy nie uwzględniają w pełni potrzeb ludzi młodych. Niewiele mają do zaoferowania młodym w różnych organizacjach, stowarzyszeniach czy partiach politycznych.” A.C.- kandydat do PE

DEBATA Co zrobić by zachęcić młodych do aktywności obywatelskiej? „Istotne byłoby wprowadzanie, w ciekawy i atrakcyjny sposób, elementów wychowania obywatelskiego w szkołach na każdym etapie edukacyjnym.” A.K. - kandydat do PE „Wprowadzać do szkół różnorodne programy edukacyjno - społeczne uwzględniające zainteresowania i potrzeby młodych ludzi.” A.C.- kandydat do PE

DEBATA Motto: „Nikt nie mo ż e zapala ć, kto sam nie p ł onie.” [ papież Franciszek]

Debata Dziękujemy za uwagę Opracowanie: Karolina Głażewska Patrycja Ćwiek