Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Demokracja w szkole.
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Ile wody zużywamy w ciągu tygodnia ?
Szkoła z energią.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Fotografia naszym życiem
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
XVII SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY
Na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Warszawie -7 czerwca 2010 r Warszawa Zamek Królewski –Arkady Kubickiego.
Dzień Ziemi.
Quick-School.
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
– „W naszym powiecie ochrona środowiska, pełni typowo administracyjną funkcję jeżeli chodzi o ochronę środowiska to zajmujemy się wszelkiego rodzaju.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Prezent dla naszej Planety Przygotowany przez uczniów klasy szóstej
Z naszej szkoły udział w projekcie biorą: -Agata Pietrzyk kl. IIa -Debora Początek kl. IIa -Patrycja Szczepańska kl. IIb -Szymon Skrzypiec kl. IIb -Klaudia.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Gimnazjum nr 25 Zabrze prezentacja powstała pod kierunkiem mgr Anny Olszewskiej.
Jak wygląda statystyczny uczeń naszego gimnazjum?
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Zapraszamy wszystkich ludzi dobrej woli do udziału w przygotowanych przez społeczność naszego Gimnazjum akcjach charytatywnych pod patronatem Radia.
PROJEKT EDUKACYJNY „Co można zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu?”
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
SZKOŁA PODSTAWOWA W NOWAKOWIE 16 MAJ 2014R..  W roku szkolnym 2013/2014 w Szkolnym Kole SKO zapisanych było 127 członków ze Szkoły Podstawowej. Uczniowie.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
 Po prezentacji rozwiązywałyśmy Quiz wspólnie z dziećmi, na który bardzo aktywnie i poprawnie odpowiadały. Obejrzeliśmy filmik w którym rodzina Brytyjska.
Projekt Edukacyjny „Hej wodo! Wspólna woda – wspólne możliwości” współfinansowany przez fundację Funduszu Partnerstwa w ramach programu Funduszu Kropli.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Co by było gdyby nie było wody ?
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Nasza szkoła w procentach
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
SZKOLNA AKCJA „POLA NADZIEI” 2015/2016
Spotkanie z weterynarzem
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
CZYTAM I PISZĘ POEZJĘ MIŁOSNĄ- WIECZÓR POEZJI WALENTYNKOWEJ
Zapis prezentacji:

Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach

Opiekun projektu: Katarzyna Krasucka Zespól uczniowski: Karolina Rolak Marta Pasek Marta Pasek Gabriela Kozioł Gabriela Kozioł Kamila Syrzycka Kamila Syrzycka Emil Mazur Emil Mazur

Pierwsze spotkanie organizacyjne projektu.  Spotkaliśmy się z opiekunem, aby określić cele projektu i przemyśleć jak będzie przebiegać jego realizacja. Dowiedzieliśmy się na czym ma polegać nasza praca. Podzieliliśmy się również zadaniami.  Następne spotkania z opiekunem odbywały się wg potrzeb.

Ankiety.  Na wstępie, na wybranej grupie uczniów przeprowadziliśmy, a następnie opracowaliśmy ankiety, które miały sprawdzić w jaki sposób jest gospodarowana woda w naszych gospodarstwach domowych.

Oczyszczalnia ścieków.  Odwiedziliśmy oczyszczalnie ścieków. Dowiedzieliśmy się gdzie i w jaki sposób są odprowadzane i oczyszczane ścieki.  Przygotowaliśmy prezentację dotycząca oczyszczalni ścieków

Praca przy gazetce.  Z okazji Dnia Wody wykonaliśmy gazetkę o tematyce wodnej. Każdy uczestnik projektu przygotował materiały na określony temat. Każdy uczestnik projektu przygotował materiały na określony temat.

Oto końcowy wynik realizacji gazetki.

Prezentacja projektu.  Efekty naszej pracy przedstawiliśmy klasie Ia na lekcji chemii podczas realizacji tematu „Czy można żyć bez wody”  Uczniowie m.in.. tej klasy brali udział w badaniu ankietowym.

 Jednym z elementów prezentacji było rozdanie ulotek – „Kto kropli wody nie szanuje, ten życie innych marnuje”.  Po zakończeniu prezentacji uczniowie zostali „odpytani” z „nowinek” których się dowiedzieli dzięki naszemu projektowi.

 Podsumowując:  Na podstawie ankiety dowiedzieliśmy się, że w większości naszych domów nie oszczędza się wody. Zdziwiliśmy się, że uczniowie w taki bezmyślny sposób marnują ją.  Daliśmy propozycje jakie działania można podjąć, aby oszczędzać wodę. Przed realizacją projektu nie zdawaliśmy sobie sprawy,że na ziemi jest tak mało wody pitnej.  Teraz staramy się zachęcić innych do oszczędzania wody.