Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach
Opiekun projektu: Katarzyna Krasucka Zespól uczniowski: Karolina Rolak Marta Pasek Marta Pasek Gabriela Kozioł Gabriela Kozioł Kamila Syrzycka Kamila Syrzycka Emil Mazur Emil Mazur
Pierwsze spotkanie organizacyjne projektu. Spotkaliśmy się z opiekunem, aby określić cele projektu i przemyśleć jak będzie przebiegać jego realizacja. Dowiedzieliśmy się na czym ma polegać nasza praca. Podzieliliśmy się również zadaniami. Następne spotkania z opiekunem odbywały się wg potrzeb.
Ankiety. Na wstępie, na wybranej grupie uczniów przeprowadziliśmy, a następnie opracowaliśmy ankiety, które miały sprawdzić w jaki sposób jest gospodarowana woda w naszych gospodarstwach domowych.
Oczyszczalnia ścieków. Odwiedziliśmy oczyszczalnie ścieków. Dowiedzieliśmy się gdzie i w jaki sposób są odprowadzane i oczyszczane ścieki. Przygotowaliśmy prezentację dotycząca oczyszczalni ścieków
Praca przy gazetce. Z okazji Dnia Wody wykonaliśmy gazetkę o tematyce wodnej. Każdy uczestnik projektu przygotował materiały na określony temat. Każdy uczestnik projektu przygotował materiały na określony temat.
Oto końcowy wynik realizacji gazetki.
Prezentacja projektu. Efekty naszej pracy przedstawiliśmy klasie Ia na lekcji chemii podczas realizacji tematu „Czy można żyć bez wody” Uczniowie m.in.. tej klasy brali udział w badaniu ankietowym.
Jednym z elementów prezentacji było rozdanie ulotek – „Kto kropli wody nie szanuje, ten życie innych marnuje”. Po zakończeniu prezentacji uczniowie zostali „odpytani” z „nowinek” których się dowiedzieli dzięki naszemu projektowi.
Podsumowując: Na podstawie ankiety dowiedzieliśmy się, że w większości naszych domów nie oszczędza się wody. Zdziwiliśmy się, że uczniowie w taki bezmyślny sposób marnują ją. Daliśmy propozycje jakie działania można podjąć, aby oszczędzać wodę. Przed realizacją projektu nie zdawaliśmy sobie sprawy,że na ziemi jest tak mało wody pitnej. Teraz staramy się zachęcić innych do oszczędzania wody.