Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
LUPA.
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
„eSzkoła – Moja Wielkopolska” „Sztuka fotografowania, czyli aparat fotograficzny od środka” Projekt współfinansowany ze środków  Unii Europejskiej w.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
ZJAWISKA OPTYCZNE W ATMOSFERZE
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Sławnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
WYKŁAD 4 UKŁADY OGNISKUJĄCE OPARTE NA ZAŁAMANIU ŚWIATŁA, część II PRYZMATY, DYSPERSJA ŚWIATŁA I PRYZMATYCZNE PRZYRZĄDY SPEKTRALNE.
Zapis prezentacji:

Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Nr 2 im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej ID grupy: 97/9_MF_G1 Kompetencja: Mat - Fiz Temat projektowy: Zjawiska optyczne w przyrodzie Semestr/rok szkolny: 2009/2010 semestr 1

ZAPOZNANIE SIĘ UCZNIÓW W GRUPIE. OMÓWIENIE ZASAD WSPÓŁPRACY. WYBÓR UCZNIA DO KONTAKTÓW Z OPIEKUNEM Na pierwszych zajęciach w ramach ”Asa Kompetencji” omówiliśmy sprawy dotyczące dalszych spotkań między innymi tematów, tego jak będą wyglądały lekcje, a także dat następnych zebrań. Ustaliliśmy zasady wspólpracy, każdy opowiedział o tym dlaczego zgłosił się do projektu i co po nim oczekuje. Wybraliśmy korespondenta z opiekunem został nim Daniel Muszalski.

Mocna grupa 97/9_MF_G1

OMÓWIENIE PODSTAW OPTYKI. WŁASNOŚCI ŚWIATŁA, PRAW ODBICIA I ZAŁAMANIA. PREZENTACJA MARCINA KACZMARKA I ROBERTA KUPISA Tym razem dowiedzieliśmy się co to optyka i jakie są jej własności. Pan Robert przedstawił nam również czego dotyczą prawa odbicia i załamania. Własny wkład w lekcję mieli także Marcin Kaczmarek i Robert Kupis. Nauczyliśmy się o strukturze światła, a także innych ciekawych aspektach promieniowania świetlnego. Swoją drogę trochę optyki było w gimnazjum, ale nie wiele się z tego już pamięta. Może więc tutaj w projekcie zostaniemy asami optyki

DOŚWIADCZENIA Z CIEKŁYM AZOTEM. ROZPRASZANIE ŚWIATŁA Zajęcia były podzielone na 2 części jedna dotyczyła ciekłego azotu, a druga rozpraszaniu światła. Podczas pierwszej części zajęć mogliśmy dowiedzieć się o działaniu i własnościach ciekłego azotu. W teorii i praktyce. Natomiast na części dotyczącej rozpraszania światła obserwowaliśmy promienie światła przechodzące przez pryzmat, a także dowiedzieliśmy się o rozpraszaniu promieni świetlnych w oparach azotu.

Fizyka jednak da się polubić

ZWIERCIADŁA PŁASKIE I KULISTE- PREZENTACJA DANIELA MUSZALSKIEGO Na tych zajęciach Daniel przedstawił nam zasady działania zwierciadeł. Dowiedzieliśmy się od niego, czym różnią się od siebie dwa ww. typy zwierciadeł, a także do czego służą. Lustro każdy ma, ale nie każdy wie jak powstaje w nim obraz. W szkolnym warsztacie obejrzeliśmy reflektory samochodowe, to prawdziwe cuda fizyki i optyki

SOCZEWKI – BUDOWA, RODZAJE, ZASTOSOWANIE W ŻYCIU CZŁOWIEKA Dziś dowiedzieliśmy się o soczewkach. W związku z faktem, iż w grupie jest parę osób z wadami wzroku poprowadziliśmy interesującą dysputę. Ci z nas, którzy nie wiedzieli za wiele o soczewkach dowiedzieli się między innymi, że dzielą się one na 2 typy wklęsłe i wypukłe i są używane jako swego rodzaju usprawnienie uszkodzonego wzroku. Poruszyliśmy także tematy krótko i daleko wzroczności, a także który rodzaj soczewek jest dostosowany do którego rodzaju wady plus wyjaśnienie. A tak swoją drogą, może kiedy cała nasza grupa będzie okularami uzbrojona

WYKŁAD PANI DOROTY RUDZIŃSKIEJ Z POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ PT. „KONWEKCJA – CIEPLNY SILNIK NATURY”

PRZYRZĄDY OPTYCZNE: LUPA I MIKROSKOP – OMÓWIENIE ZASAD DZIAŁANIA. OBSERWACJE MIKROSKOPOWE Na tej lekcji mogliśmy gołym okiem zobaczyć jak działa lupa i mikroskop optyczny. Dowiedzieliśmy się, że maksymalna zdolność powiększająca mikroskopu optycznego wynosi 2500 razy. 100 – krotne powiększenie daje obiektyw a 25 – krotne okular. Szkolne mikroskopy może nie najnowsze, ale dały nam sporo frajdy przy obserwacjach. Warte też jest zapamiętania jaki postęp dzięki mikroskopom poczyniła biologia. A lupa no cóż, pewnie przyda nam się na starość, kiedy to już okulary będą za słabe

LUNETY, TELESKOPY – BUDOWA, OBSERWACJE ASTRONOMICZNE. ZAPOZNANIE Z LUNETĄ GALILEUSZA Lunety i teleskopy służą od powiększania odległych przedmiotów. Lunety stosowane głównie na morzu pozwalały dojrzeć odległy ląd. Za pomocą teleskopu można oglądać gwiazdy. Dowiedzieliśmy się także że znając długość teleskopu i promień wypukłości soczewki można obliczyć odległość miedzy gwiazdami. Sporo emocji budziło składanie lunety Galileusza, tzw. Galileoskopu, gdzie każdy mógł się zapoznać z jej budową. Trochę nam nie wyszło oglądanie plam na Słońcu, ale okazuje się, że ich tam teraz nie ma, Słońce trochę przysypia

BUDOWA OKA CZŁOWIEKA. ZŁUDZENIA OPTYCZNE – PREZENTACJA MICHAŁA PARZYBOKA I MACIEJA DERY Maciej i Michał przedstawili nam prezentację na temat złudzeń optycznych, wiele to wzbudziło emocji, zwłaszcza kiedy nie zawsze wszyscy widzieli to samo

ZJAWISKA OPTYCZNE ZACHODZĄCE W ATMOSFERZE Omówiliśmy zjawiska: zorzy polarnej tęczy błyskawicy,pioruna kulistego Aureoli Wieniec Irryzacji Poświaty Sporo tego jest, zdaliśmy sobie sprawę jak mało na ten temat wiemy, mamy zadanie domowe na wakacje, zrobić zdjęcie tęczy, no a dla szybkich strzelców sfotografować błyskawicę

WYCIECZKA DO FABRYKI „FUMO” PRODUKUJĄCEJ WALIZKĘ PRZETWARZAJĄCĄ ENERGIĘ SŁONECZNĄ W ELEKTRYCZNĄ Wybraliśmy się do fabryki, gdzie produkuje się baterie słoneczne. Pracownicy opowiedzieli nam jak światło jest przemienianie w energię elektryczną. Walizka jest póki co w fazie eksperymentalnej, nie mogliśmy robić zdjęć, ale jesteśmy umówieni na przyszły rok szkolny. Okazało się też, że dwóch naszych kolegów dostało w tej firmie pracę na wakacje. Więc na jesień będziemy mieć przetarte szlaki, aby powrócić do tej tajemniczej walizki.

BUDOWA TABLICY PRZEDSTAWIAJĄCEJ NAJBARDZIEJ POPULARNE ŹRÓDŁA ŚWIATŁA. ( to nasze dzieło )

LASER CZERWONY I ZIELONY. PODSUMOWANIE 1 SEMESTRU Lasery to temat ciekawy i trudny, znamy je z dyskotek, mamy w odtwarzaczach, nasz nauczyciel pokazał nam dwa lasery : czerwony i zielony, zwłaszcza ten drugi to niezły bajer, świeci w nocy na 8 km, gwiazdy można pokazywać. Hasło Blue ray każdy już zna, ale warto było na zajęciach coś więcej się na ten temat dowiedzieć. No a jak będą trzy kolorowe lasery to mieszanie barw będzie całkiem możliwe

Badamy świecenie żarówki to też optyka

Podsumowań czas Trochę sceptycznie podchodziłem do ASA, zapisałem się trochę ze strachu, trochę z ciekawości, cóż chyba jednak warto było, bo i trochę wolny czas mam zajęty. Poznałem kolegów z klasy trochę bliżej, podobają mi się eksperymenty, wycieczka do zakładu, wykład pani z Wrocławia też był ciekawy. Są więc plusy, o minusach się przeważnie nie pisze. W nowym semestrze działamy dalej, myślę, że może być tylko lepiej, że działania w naszej grupie będą bardziej efektywne, no i wszyscy będą się przykaładać bardziej do zajęć.

Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie