STUDENT Z ZESPOŁEM ASPERGERA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników badań
Advertisements

Pełnosprawny Student VI
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
Czasopismo Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego
Praktyki zagraniczne IAESTE
Rozszerzenie grupy odbiorców dotacji
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Polski system medialny
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
Kraków, Przegląd amatorskich teatrów Uniwersytetów Trzeciego Wieku – Międzypokoleniowa Twórczość Teatralna Cele projektu przeciwdziałanie stereotypowemu.
JAK PRACOWAĆ Z UCZNIEM Z ZESPOŁEM ASPERGERA
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
PRZEMOC WOBEC DZIECKA WYBRANE ZAGADNIENIA Monika Zielona-Jenek Pracownia Seksuologii Społecznej i Klinicznej IP UAM POZNAŃ 2011.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Wyzwania inwestycyjne na rynku nieruchomości
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Prezentacja Studenckiego Koła Matematyków AGH
OFERTA EDUKACYJNA ROK SZKOLNY 2014/2015 Z e s p ó ł S z k ó ł Z a w o d o w y c h w R a c i b o r z u.
Alicja Babula Maria Kmiecik Agnieszka Kosiba
Studenckie Koło Naukowe
STUDENT Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
Zespół Badawczy Centrum Badań i Edukacji Statystycznej w Jachrance
Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kto? MNISW Dla kogo? studentów z dobrymi wynikami w nauce i posiadającymi osiągnięcia naukowe/artystyczne/sportowe/etc.
Pełnosprawny Student VIII
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
DOWN JESTEM PRZECIW.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Lech Poloński ZABRZE 1.
„Monitoring obywatelski Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami” Anna Rdest Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Dziecięca liga polsko-czeska. Prace nad realizacją projektu odbywały się w Szczyrku.
Zadanie dofinansowane przez Województwo Lubelskie.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skierniewicach
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Filologia germańska Studia Polsko-Niemieckie I rok 2015/2016.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Wyszukiwanie danych o sytuacji gospodarczej i społecznej.
Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Ćwiczenia 1 Mgr Magdalena Kowalewska. Kontakt Mgr Magdalena Kowalewska.
OLIMPIADA BIBLIOLOGICZNA I INFORMATOLOGICZNA Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Czwarta edycja 2016/2017.
Porównanie efektywności opieki paliatywnej nad osobami starszymi Konferencja organizowana w ramach projektu PACE pt. Porównanie efektywności opieki paliatywnej.
Uczeń z Zespołem Aspergera w szkole. Funkcjonowanie. Metody i formy pracy edukacyjnej Szkolenie Rady Pedagogicznej I ALO w Gdyni. Osoba prowadząca: mgr.
Inkubator Innowacyjności+
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Nowe technologie a niepełnosprawność
- kompletne rozwiązanie do budowy prywatnej chmury
Okres realizacji grantu Kierownik Grantu Dofinansowanie w wysokości ……
III EDYCJA OLIMPIADY Hasło przewodnie – Literatura na ekranie: adaptacje i przyliterackość filmu Terminy: 3 września–29 października 2018 r. – rejestracja.
Podstawy informacji biznesowej
TECHNIKUM KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA PATRONI HONOROWI I SPONSORZY NAGRÓD
Pełnosprawny Student III
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
Modele wsparcia uczelni w celu zwiększenia ich dostępności  dla osób z niepełnosprawnościami
Ekonomia na Mickiewicza
Zapis prezentacji:

STUDENT Z ZESPOŁEM ASPERGERA Pełnosprawny Student VIII Kraków, 29-30 października 2014 r. STUDENT Z ZESPOŁEM ASPERGERA Dzień dobry! Nazywam się Ariel Fecyk. Jestem wiceprezesem Stowarzyszenia „Twoje nowe możliwości”. Organizację tą założyłem wraz z moim współpracownikiem Krzysztofem Peda obecnym na Sali. Części Państwa zapewne działalność Stowarzyszenia nie jest obca, ale dla tych który słyszą pierwszy raz o nas mogę powiedzieć dość ogólnie, iż zajmujemy się wsparciem dla studentów z niepełnoprawnością poprzez świadczenie usług wspierających na rzecz konkretnych uczelni takich jak Politechnika Wrocławska reprezentowana tutaj dziś przez Pana Pełnomocnika Jerzego Borowca i Panią Agatę Dancewicz. Oni mogą też więcej powiedzieć o naszej współpracy. Zaś by nie zamykać się na wąskie grono studiujących osób z niepełnosprawnością realizujemy wsparcie również za pośrednictwem projektów finansowanych przez PFRON. To tyle tytułem wstępu o Organizacji, którą reprezentuję. Organizatorzy dzisiejszej konferencji powierzyli mi temat, który na pozór może wydawać się łatwy. Zważywszy, na słowo „partycypacja”, które ostatnio stało się dość popularne głównie za pośrednictwem budżetów partycypacyjnych. Jednak temat ma stosunkowo szeroką ramę co sprawia, że trudno znaleźć środek ciężkości zagadnień dla niego istotnych. Ja również miałem ten problem. Jedną z nielicznych wskazówek jaką otrzymałem była prośba bym nie zawężał się do organizacji dedykowanych osobom niepełnosprawnym a potraktował zagadnienie z punktu widzenia włączania w główny nurt życia studenckiego. MONIKA KŁECZEK STOWARZYSZENIE POMOCY OSOBOM Z ZESPOŁEM ASPERGERA 'AS‚ Bielsko-Biała

ZESPÓŁ ASPERGERA DOBRA PAMIĘĆ NAUKOWE ZACIĘCIE SZCZEGÓLNE ZAINTERESOWANIA Z UPOREM DĄŻY DO CELU MA ORYGINALNE SPOJRZENIE ZWRACA UWAGĘ NA SZCZEGÓŁY NIE TRACI CZASU NA ŻYCIE TOWARZYSKIE

TRUDNOŚCI: akademiki; przerwy w zajęciach; wf; bezpośredni kontakt z osobą prowadzącą zajęcia; odnajdywanie się w sytuacjach społecznych, podejmowanie interakcji; adaptowanie się do nowych warunków i miejsc, nieznanych sytuacji, towarzystwa obcych osób;

TRUDNOŚCI: przyswajanie werbalnych instrukcji i ustaleń; praca w warunkach, gdzie panuje gwar, ostre światło i/lub inne elementy rozpraszające; mylenie zagadnień istotnych z nieistotnymi; nadmierne skupienie na detalach; słabe zdolności organizacyjne; zagospodarowanie wolnego czasu;

Dziękuję za uwagę Dane kontaktowe Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Osobom Dorosłym z Zespołem Aspergera oraz Zaburzeniami Pokrewnymi „AS” Bielsko-Biała asperger.bielsko@wp.pl Patroni medialni: Partner: Projekt współfinansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.