Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Małgorzata Krzeszowska Rynek pracy w 2020r. (na podstawie badań.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Technik ekonomista.
Kogo szukają pracodawcy?
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Metody wyboru zawodu Cele zajęć:
Zawody przyszłości.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
2. DUNAJEWSKA – DASZCZYŃSKA Beata
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania oświatą w powiatach moderator: Zbigniew Czepelak Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
TECHNIKUM HANDLOWE ZAPRASZAMY.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Prezentacja firmy Pretor sp. z o.o.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Technik ekonomista.
Podsumowanie rezultatów na Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
Praca Tymczasowa w Polsce Dynamika branży
Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w powiecie radziejowskim – raport powiatowy za I półrocze 2010 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Anna Ruzik-Sierdzińska,
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Każda drużyna za poprawną odpowiedź otrzyma 1 punkt.
Doradztwo zawodowe Gimnazjum im. J.Pawła II w Wielowsi
ZAWÓD SUKCES AWANS EUROPEJSKOŚĆ ZSAE WITA
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Małgorzata Krzeszowska Autoprezentacja Projekt jest współfinansowany.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej O rozliczeniach z ZUS Projekt jest współfinansowany ze środków.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im
TECHNIK HANDLOWIEC.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Projekt Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego „Wiedza, Kompetencje i Zatrudnienie – dostosowanie programów kształcenia do potrzeb.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych II stopień.
Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych I stopień.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Popyt Na rynku pracy reprezentowany jest przez pracodawców, którzy są gotowi do zatrudnienia pracowników. Podaż Kształtują osoby chętne do podjęcia pracy,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Króla Bolesława Chrobrego Łódź, ul. Drewnowska 88
PROJEKT „MŁODZI W BIZNESIE” Załóż i naucz się prowadzić firmę z Agencją Rozwoju Pomorza Gdańsk 2011.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
NASZ ADRES: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 11 ul. Księży Młyn 13/ Łódź tel
1.„Barometr zawodów” – zakres badania 2.Wyniki „Barometru” w woj. podlaskim 3.Funkcjonalność narzędzia internetowego prezentującego „Barometr zawodów”
Sytuacja na rynku pracy w województwie podkarpackim
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
rynek pracy – nowe wyzwania
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Zawody przyszłości Czyli takie, które w przyszłości dadzą szanse zatrudnienia.
Klasyfikacja zawodów i specjalności
Zapis prezentacji:

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Małgorzata Krzeszowska Rynek pracy w 2020r. (na podstawie badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Łódzki) Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego RÓŻNICA specjaliści ds. administracji i zarządzania, specjaliści ds. sprzedaży, marketingu i public relations389,4564,8175,4 specjaliści ds. finansowych265,9380,7114,8 analitycy systemowi i programiści oraz specjaliści ds. baz danych i sieci komputerowych181,8286,3104,5 inżynierowie (z wył. elektrotechnologii)197,3260,463,1 architekci, geodeci, projektanci91,5119,828,3 specjaliści z dziedzin społecznych i religijnych80,4107,527,1 inżynierowie elektrotechnologii54,274,319,2 specjaliści nauk biologicznych46,461,615,2 fizycy, chemicy, specjaliści nauk o ziemi, statystycy23,533,29,7 nauczyciele kształcenia zawodowego21,129,18 Zatrudnienie w tys. osób - liczby

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Cytat z artykułu: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W najbliższych latach najintensywniej będą się rozwijały firmy poszukujące specjalistów IT, finansistów, pracowników administracji, zarządzania i komunikacji, sprzedaży, doradztwa i analizy finansowej, ale także nauk ścisłych, czyli fizyki, matematyki i chemii. Jak przewiduje prof. Kryńska, nie powinno zabraknąć pracy dla inżynierów, nauczycieli kształcenia zawodowego, specjalistów z dziedzin społecznych, czyli ekonomistów, socjologów, archeologów, kulturoznawców, filozofów, historyków, politologów, a także architektów, geodetów i projektantów odzieży. Prognoza pokazuje kierunek, nie daje gwarancjiPrognoza pokazuje kierunek, nie daje gwarancji – mówi prof. Elżbieta Kryńska z Uniwersytetu Łódzkiego

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Cytat z artykułu: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Polska gospodarka się modernizuje, ciągle jeszcze konkurujemy niskimi kosztami pracy, ale to się musi zmienić. Sądzę, że w perspektywie dekady tak się stanie - uważa Ryszard Petru, prezes Towarzystwa Ekonomistów Polskich. Zdaniem Jacka Męciny, wiceministra pracy, wynik prognozy, że firmy będą szukały ekspertów w takich dziedzinach jak PR, marketing czy sprzedaż, też nie jest zaskoczeniem. - To wszystko zawody związane z obsługą biznesu, stąd zapotrzebowanie na nie - tłumaczy krótko.

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Cytat z artykułu: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Konsekwencją tych przemian i kierunku rozwoju jest wypieranie z rynku - choć dość powolne - prac prostych. W 2012 roku na tych stanowiskach pracowało ok. 1,054 mln osób, w 2020 ma ich być 1,007 mln. Oznacza to, że 47 tys. pracowników straci źródło utrzymania. Prawdopodobnie bezpowrotnie, bo ludzi coraz częściej zastępują maszyny. Jeszcze kilka lat temu do kopania rowów zatrudniano brygadę z łopatami, dziś przyjeżdża jeden operator koparki. Podobne zmiany zachodzą w supermarketach. W wybranych sklepach wprowadzono samoobsługowe kasy, przy których klient sam skanuje produkty, pakuje je i płaci za zakupy. Nad ich prawidłowym działaniem czuwa pracownik, który w tym samym czasie nadzoruje np. osiem stanowisk zamiast jednego.

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Cytat… Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Na plus zaskoczył zdecydowany popyt na specjalistów, czyli osoby po studiach, mające wysokie kwalifikacje przy jednoczesnym kurczeniu się zapotrzebowania na pracowników do prac prostych. prof. Elżbieta Kryńska Uniwersytet Łódzki

Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Prezentacja opracowana na podstawie artykułu Marty Piątkowskiej i Bartosza Sendrowicza Gdzie będą przyjmować w roku 2020 (Gazeta Wyborcza, ) Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.