 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Wykonał : Jakub Świątkowski
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Dzień Bezpiecznego Internetu
Szkoła w Przybówce liczy 138 uczniów
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
Bezpieczni w komputerowym świecie
Gdzie szukać pomocy… tel – 100 – 100.
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
UZALEŻNIENIE Internet.
Nastolatki i ich problemy
Przeciwdziałania zagrożeniom w Internecie .
CZAS WOLNY DZIECKA.
Bierny Odpoczynek.
Komputer - przyjaciel czy wróg?
MOŻLIWOŚCI SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU W INTERNECIE PRZEZ OSOBY DOROSŁE.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
BEZPIECZNIE W SIECI.
Bezpieczny internet.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
O internecie.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Problemy współczesnej młodzieży
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Dziecięca liga polsko-czeska. Prace nad realizacją projektu odbywały się w Szczyrku.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Prezentacja 1.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
PEGI Czy wiesz, co kryje się pod tymi znakami? Czy wiedząc, że w grze jest przemoc, sex i wulgarny język pozwolisz w nią grać swojemu dziecku lub ją zakupisz?
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
WIZYTA W AUSTRII UZALEŻNIENIA. „Na początku grudnia 2014 roku, braliśmy udział w wyjeździe do Austrii. Wizyta ta była w ramach programu Erasmus + „Safe.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Internet -przyjaciel czy wróg współczesnego młodego człowieka? Projekt wykonali Radosław Jarzyna i Dawid Gajewski.
Jak korzystać z komputera?
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Mama, tata, tablet….
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
Szkoła Promująca Zdrowie
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice mają kontrolę nad tym, co i jak długo ogląda dziecko.

MĄDRZE WYBRANE PROGRAMY TO OKAZJA DO ZOBACZENIA TEGO, CZEGO NIE MA NA PODWÓRKU – LUDZIE RÓŻNYCH RAS, ZWIERZĘTA, ROŚLINY, PIRAMIDY I ZAMKI – BOGACTWO ŚWIATA NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI I INSPIRACJA DO POSZERZENIA WIEDZY.

 Oglądanie przez dziecko programów edukacyjnych związanych z nauką języków obcych, pomaga mu w łatwy i obrazowy sposób na przyswojenie nowych słów i pojęć.

 Telewizja to rozrywka dla jednej osoby, uważne śledzenie akcji wymaga skoncentrowania się na niej. Sprawia to, że dziecko spędza czas sam na sam ze szklanym ekranem. A przecież już trzylatki potrzebują towarzystwa rówieśników – kontaktując się ze sobą szybciej się rozwijają.  Gotowe obrazy nie pozostawiają zbyt wiele miejsca na fantazjowanie, które ma ogromne znaczenie we właściwym rozwoju dziecka. Im bujniejsza wyobraźnia w dzieciństwie, tym większa kreatywność, elastyczność i umiejętność rozwiązywania problemów w dorosłym życiu.

 Siedzenie przed telewizorem prowadzi do otyłości – jeśli dziecko przesiaduje godzinami przed telewizorem, to nawet nie zauważy, kiedy wchłonie paczkę chipsów, torbę cukierków, dwa litry słodkiego napoju i być może coś jeszcze.  W efekcie po roku wielogodzinnego przesiadywania przed telewizorem będzie miało co najmniej parę kilo nadwagi.

W BARDZO WIELU DOMACH TELEWIZOR WŁĄCZONY JEST NIEMAL BEZ PRZERWY.

 Duża ilość informacji ( jeśli masz internet )  Komputer jest formą rozrywki  Można się edukować poprzez różne programy, internet  Możliwość kontaktowania się z przyjaciółmi.  Poprawia znajomości informatyczne  W komputerze znajduje się wiele rzeczy pomocniczych do nauki typu kalkulator, możliwość odtworzenia lektury.

 Uzależnia  Powoduje agresję szczególnie u młodych jak i u starszych użytkowników  Zbyt długie siedzenie przed komputerem psuje wzrok.  Tracimy kontakt ze znajomymi  Wprowadza w błąd niemądrymi wiadomościami na forum.  Jest nazbyt często używany jako forma rozrywki niż nauki.

 Są gry elektroniczne stymulujące rozwój intelektualny i emocjonalny dziecka. Lecz równocześnie pojawia się coraz więcej gier, które gloryfikują przemoc, pornografię, rasizm, nadużywanie władzy, pogardę dla kobiet…  Z jednej strony gry komputerowe są odbierane jako nowoczesna i bardzo atrakcyjna zabawa, pozwalająca przeżyć wiele fascynujących przygód w wirtualnym świecie. Z drugiej strony ta forma zabawy często przeraża ogromnym ładunkiem przemocy i wyrafinowanego okrucieństwa.

 Początkowo grami interesowali się przede wszystkim chłopcy, teraz również dziewczęta podejmują ten rodzaj zabawy.  Obserwuje się ponadto, iż gwałtownie rośnie nie tylko liczba osób bawiących się grami, jak też ilość czasu poświęcanego na granie.  Badania pokazują, że około 90% uczniów szkół podstawowych ma kontakt z grami komputerowymi. Można sądzić, że zabawa z komputerem wypełnia dzieciom w zupełności czas, poza lekcjami w szkole i czasem przeznaczonym na sen.

 Dyskryminacja  Gra pokazuje przypadki dyskryminacji lub zawiera materiały, które mogą do niej zachęcać.  Wulgarny język  W grze jest używany wulgarny język

 Używki  W grze jest pokazane jak biorą narkotyki.  Strach  Gry mogą się przestraszyć małe dzieci. Używki W grze jest pokazane jak biorą narkotyki.

 Hazard  W grze odbywają się gry typu: poker, salony do gier,ruletka i zachęcają do grania w hazardowe gry.  Sex  W grze występują treści erotyczne przeznaczone tylko dla dorosłych.

 Przemoc  W grze jest przemoc fizyczna.

 Gra dla wszystkich od 3 lat.  Gra, w której występuje już przemoc od 7 lat  Gra, w której występuje przemoc i drobne przekleństwa od 12 lat

 Gra w której jest przemoc, czasami wulgarny język, i nawet hazard.  Gra, w której jest przemoc, wulgarny język, treści erotyczne, dyskryminacja, hazard i strach.